•  
  •  
sardar

فرمانده کل سپاه:

شهادت شهید حُججی حرکت سخیف نمایندگان را خنثی کرد/

سرلشکر جعفری با بیان اینکه وضعیت مقاومت در منطقه، حساس و استثنایی است، تاکید کرد: این وضعیت با خون شهید حُججی و دیگر رزمندگان که در منطقه شهید شده اند ایجاد شده و روز به روز قوی تر خواهد شد.

 

به گزارش صاحب نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، صبح امروز یکشنبه در جمع مردم نجف آباد اصفهان و در یادمان شهید مدافع حرم «محسن حججی»، با بیان اینکه این شهید بزرگوار، انقلابی جدید را به وجود آورد، گفت: امیدوارم این شرایط دینی، سیاسی و معنوی که در شهرستان نجف آباد وجود دارد به سایر مناطق کشور هم سرایت کند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز امیداوری کرد: این معنویت و ایثار این نقطه از کشور به سراسر کشور منتقل شود.
وی با بیان اینکه این همه شهیدی که در این شهرستان تقدیم به انقلاب شده مدیون مجاهدت های گذشتگان در این شهرستان است، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت در ایران اسلامی موج می زند و همه این ها مدیون امام راحل(ره) است.
جعفری با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که در این دوران حضور داریم، تصریح کرد: ولایت فقیه سبب به اهراز درآمدن انقلاب اسلامی و اسلام در منطقه و بسیاری از کشورها شده است.
وی با بیان اینکه درخت تنومند انقلاب اسلامی را خون شهیدان تنومند کرده است، تاکید کرد: محصول این درخت تنومند محسن حججی ها هستند که این معرفت و شناخت را ازمکتب انقلاب و مکتب عاشورا به دست آوردند و این همان رمز و رازی است که دشمنان در پی کشف آن هستند؛ که چگونه 35 سال در محاصره هستند و هنوز راه خودش را ادامه می دهد.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهاد و شهادت به یک فرهنگ در ایران اسلامی تبدیل شده و خدای بزرگ را سپاس گزاریم که ماهم در این عرصه خدمتی کوچک به رزمندگان و جانبازان و تمام کسانی که در این عرصه حضور دارند، داریم.
وی ادامه داد: سپاه افتخار دارد که امروز بیش از 30هزار جوان انقلابی را در بستر خود سامان دهی کند و در نیروهای مختلف هوایی، زمینی، دریایی، قدس و نیروهای مختلف بسیجی حضور دارند.
جعفری با بیان اینکه عشقی که در دل جوانان ما موج می زند به حماسه های دفاع مقدس باز می گردد، گفت: مردم استان اصفهان در دوران دفاع مقدس با سامان دهی در دو لشکر استان، حماسه های بزرگ در انقلاب اسلامی به پا کردند.
وی افزود: دشمنان جنگ را برنامه ریزی کردند که جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند، گفت: فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگی که امام خمینی (ره) احیاگر آن بود، هرگونه تهدیدی، حتی یک جنگ تحمیلی 8 ساله با آن مشکلات را به خود دشمنان بازگرداند و انقلاب اسلامی با سرعت بیشتر به جهان صادر شد.
فرمانده سپاه با بیان اینکه اندک زمانی بعد از دفاع مقدس شاهد پیروزی محور مقاومت در منطقه بودیم؛ گفت: جنگ های بعد از دفاع مقدس در منطقه موجب پیروزی انقلاب اسلامی و توسعه انقلاب اسلامی در منطقه شد که دشمنان احساس خطر کرده و با برنامه ریزی های مختلف از درون خود اسلامی گروه های تند وهابی که زمینه های آن را در دوران استعمار ایجاد کرده بودند، بهره برداری کرده و علیه انقلاب اسلامی به آن ها آموزش دادند.
وی ادامه داد: فرقه های تندروی تکفیری و وهابی در اهل تسنن در اقلیت محض بوده و علمای بزرگ اهل تسنن هم آن ها را قبول ندارند و از آن ها تحت عنوان تکفیری یاد می کنند.
سردار جعفری با بیان اینکه این افراد را استعمار و سعودی ها در کشور عراق و سوریه علیه انقلاب اسلامی قرار دادند؛ عنوان کرد: این ها به دنبال از بین بردن حاکمیت دارای پیشتیبانی مردمی در عراق بودند که با حکم مرجعیت عراق و حمایت های جمهوری اسلامی مقابل آن ها ایستادگی بزرگی صورت گرفت.
وی ادامه داد: در سوریه نیز مردم با تبعیت از فرهنگ بسیج و بسیجی و فرهنگی که از دوران دفاع مقدس به آن ها منتقل شده بود، سامان دهی شدند، موجب برگشتن ورق در این کشور نیز شد و همچنان درحال مبارزه با این نیروها هستند.
فرمانده سپاه با بیان اینکه امروز شهر حلب در سوریه آزاد شده است، گفت: نبرد امروز در صحرای شرق سوریه و در مرز بین عراق و سوریه ادامه دارد.
آمریکا به دنبال بستن مرز بین عراق و سوریه است
وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال بستن این مرز برای ایجاد دیوار بزرگی بین مردم عراق و سوریه بودند، گفت: آمریکایی ها خود این داعش را به وجود آوردند تا منطقه عراق وشام را به عنوان منطقه ای امن برای خود و ناامن برای مسلمانان ایجاد کنند تا مانعی در مقابل رشد مردم انقلابی منطقه شوند.
جعفری با بیان اینکه این نبرد سخت بین جبهه انقلاب اسلامی و جبهه باطل، همان زمینه سازی برای آزادی قدس عزیز خواهد بود، گفت: این آمادگی های امروز در کشور سوریه، عراق و بسیاری از مجاهدان و مبارزان در منطقه خاورمیانه با تهدیدی آن ها خود به وجود آوردند ایجاد شده است و با هیچ اقدام دیگری امکان ایجاد چنین آمادگی بزرگی فراهم نمی شد و این هم مکر الهی در پاسخ به مکرهای دشمنان علیه انقلاب است.
وضعیت مقاومت در منطقه استثنایی است
فرمانده کل سپاه، با بیان اینکه وضعیت مقاومت در منطقه یک وضعیت حساس و استثنایی است، گفت: این وضعیت با خود شهید حججی و دیگر رزمندگان که در منطقه شهید شده اند ایجاد شده و این وضعیت مقاومت هم ادامه دارد و روزبه روز قوی تر خواهدشد.

دشمنان بعد از برجام به دنبال تضعیف توان دفاعی ایران هستند
وی خاطرنشان کرد: دشمنان بعد از برجام که گمان کردند موفقیت نسبی کسب کنند، به دنبال این هستند که توان موشکی، دفاعی و سپاه پاسداران را تضعیف کنند و به اهداف خود در منطقه که به دلیل این توان نتوانستند برسند، دست یابند.
جعفری ادامه داد: دشمنان فهمیدند تا به سراغ کانون قدرت در منطقه نروند، نمی توانند با آن مبارزه کنند.
فرمانده سپاه با بیان اینکه هجمه به مولفه اصلی این قدرت یعنی ایمان و باور مردم از سال های قبل شروع شده است، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که باورهای مردم را مورد تهاجم فرهنگی قرار دهند که خدا را شاکریم که نیروهای انقلابی و در راس آن ها مقام معظم رهبری با این تهاجم فرهنگی مبارزه می کنند.
وی مولفه دیگر قدرت جمهوری اسلامی راولایت فقیه و رهبری دانست و گفت: دشمنان به صورت غیرمستقیم و در پوشش به دنبال تضعیف این جایگاه و قدرتی است که این جایگاه در جامعه ایجاد کرده است؛ اما خدا را شاکریم که مردم ما بسیار هوشمندانه، حکیمانه و آگاهانه توطئه دشمنان را فهمیدند و پیامی که به دشمنان در حماسه 9 دی صادر کردند، حمایت از ولی فقیه بود.
سرلشکر جعفری مولفه سوم قدرت جمهوری اسلامی را توان دفاعی ایران در نیروهای مختلف دانست و گفت: آن ها بعد از برجام به دنبال تحریم های دفاعی، موشکی و نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمدند تا این توان را تضعیف کنند.

شهادت شهید حججی حرکت سخیف نمایندگان را خنثی کرد
وی با بیان اینکه شهادت این شهید در مقطعی صورت گرفت که این حرکت زشت و سخیف از برخی نماینگان سر زد و این عمل سخیف را خنثی کرد.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: هدف ایران اسلامی، آزادی تمام مردم و مبارزه با ظلم است و پای تمام سختی های این مبارزه ایستاده است.

سپاه بیش از 30هزار شهید حججی در بستر خود پرورش داده است

جعفری با بیان اینکه این نبرد سخت بین جبهه انقلاب اسلامی و جبهه باطل، همان زمینه سازی برای آزادی قدس عزیز خواهد بود، گفت: این آمادگی های امروز در کشور سوریه، عراق و بسیاری از مجاهدان و مبارزان در منطقه خاورمیانه با تهدیدی که آن ها خود به وجود آوردند ایجاد شده و با هیچ اقدام دیگری امکان ایجاد چنین آمادگی بزرگی فراهم نمی شد.