< تکدی گری، وصله ناجور بر تن شهر :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

تکدی گری، وصله ناجور بر تن شهر :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

تکدی گری، وصله ناجور بر تن شهر

گروه فرهنگی صبح امید | پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ب.ظ

ضربه ای که تکدی گری به شهر می زند؛

/ بلایی که بر جان اصفهان افتاده است

تکدی گری این معضل بزرگ اجتماعی همچنان گریبان کلان شهر را گرفته و اینگونه که پیداست خیال جدا شدن هم ندارد. این پدیده وصله ناجوری است که شهرها را نازیبا می کند و ضربه بزرگی به صنعت توریسم می زند.

 

صاحب نیوز- تحریریه/ خورشید سوزان تابستان وسط پارک چهره سیاه زن را می گدازد و او همچنان برای به دست آوردن پول در کنار خانواده ها می نشیند و زار می زند. «ندارم به خدا. بچم مریضه. پول ندارم ببرمش دکتر.» این واژه های یکنواخت جمله هایی می شود برای زنان متکدی و هر کدام داستان یکنواختی دارند که پیش همه بازگو می کنند.

داستان تکدی گری در اصفهان به یک تراژدی بی پایان تبدیل شده است و هر روز چهره شهر را خدشه دارتر می کند؛ ناگفته نماند که چند ماهی است تعداد آن ها کاهش پیدا کرده است اما به گفته آسیب شناسان آن ها می دانند که چه وقت و کی به کدام شهر سفر کنند و آن شهر را در زیر گام هایشان طی کنند.

چندی پیش در خبرها آمده بود که احمدرضا مصور، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفته 70 درصد متکدیان در اصفهان غیربومی هستند و ما در روز دست کم 5 نفر از این متکدیان را از شهر جمع آوری می‌کنیم.

وجود متکدیانی از نقاط مختلف ایران دلیلی بر این ادعاست و ما منکر این موضوع نیستیم اما چرا آن ها اصفهان را برای تکدی گری انتخاب می کنند، داستان دیگری است که باید از زبان خودشان بشنویم.

هلیله زن 35 ساله ای که از یکی از شهرهای جنوبی به اصفهان آمده است و به گفته خودش هر روز در پیاده روی یکی از خیابان های اصفهان می نشیند و گدایی می کند؛ او می گوید: «اصفهان خوش آب و هواست خانوم. دل آدم باز میشه این پارکا را که می بینه. من با دوستان تابستونا میام اینجا.» این ها گفته های هلیله است. چادرش را می کشد توی صورتش و می نشیند در کنار یک بانک، کاسه ای می گذارد در مقابلش و می گوید: «گاهی بچه خواهرمو میارم دنبالم. کوچیکه. مردم که به بچه نگا می کنن دلشون برام می سوزه و بیشتر پول میدن خانوم.»

بازی با عواطف مردم از یک سو و دروغ و دغل های ریز و درشتی که متکدیان به هم می بافند از سویی دیگر باعث شده است تا نیازمندان واقعی مشخص نباشند.

یکی از کارشناسان مسائل اجتماعی می گفت: نیازمندان واقعی گدایی نمی کنند. ما این گفته را می پذیریم اما اغلب اوقات دیده می شود که برخی از افراد ناشناس وارد مساجد می شوند و به صرف اینکه بیماری در خانه دارند و نمی تواند هزینه های درمان او را پرداخت کنند از دیگران کمک مالی طلب می کنند.

اگر چه برخی از این افراد مدارک پزشکی شخص بیمار را هم با خود می آورند اما این تنها کافی نیست. پس نقش خیریه ها در این زمینه چه می شود؟ این نبود اعتماد مردم به نیازمند واقعی و غیر واقعی باعث می شود تا متولیان امر به ساماندهی این قشر مبادرت کنند.

ناگفته پیداست که متکدیان به دو دسته نیازمند واقعی و افراد سودجو تقسیم می‌شوند که سودجویان راه نامناسبی برای درآمد برگزیده‌اند و هیچ ابایی از اینکه ایجاد این معضل به حرفه آنان تبدیل شده است؛ ندارند.

به گفته محمدی، رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران، تکدی‌گری به امنیت اجتماعی آسیب می‌زند. او معتقد است: مردم ما بسیار با عاطفه هستند اما با کمک‌های خود به متکدیان باعث پرورش و افزایش بیشتر آنان می‌شوند و این افراد را به ادامه کار تشویق می‌کنند؛ راه درست این است که به این عده کمک نکرده و آنان را به مراجع مربوطه معرفی کنیم تا از آن طریق به آنان یاری رسانیم.

تکدی گری این معضل بزرگ اجتماعی همچنان گریبان کلان شهر را گرفته است و اینگونه که پیداست خیال جدا شدن هم ندارد. این پدیده وصله ناجوری است که شهرها را نازیبا می کند و ضربه بزرگی به صنعت توریسم می زند.

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر