< تشکیل هیاتی از نمایندگان سه قوه برای بررسی قرارداد توتال :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

تشکیل هیاتی از نمایندگان سه قوه برای بررسی قرارداد توتال :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

تشکیل هیاتی از نمایندگان سه قوه برای بررسی قرارداد توتال

گروه فرهنگی صبح امید | سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۵ ب.ظ
نوبخت در نشست خبری مطرح کرد:

سخنگوی دولت گفت: تاکنون هیاتى از نمایندگان سه قوه براى بررسی قرارداد توتال تشکیل شده و دو جلسه هم برگزار کرده است.

نشست خبری سخنگوی دولت آغاز شدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه، 27 تیرماه) در ساختمان کوثر برگزار شد، گفت: نگاه متفاوتی به قرارداد توتال وجود دارد به این معنا که بخشی از سرمایه‌گذاری این قرارداد از سوی طرف‌های خارجی انجام می‌شود و در دوره بیست ساله درآمدی بالغ بر 85 میلیارد دلار به همراه دارد، سرمایه‌گذاران 12 میلیارد در آن سهم دارند و سهم جمهوری اسلامی ایران از این قرارداد 73 میلیارد دلار است.

سخنگوی دولت ادامه داد:‌ این قرارداد میان شرکت ملی نفت ایران و سایر سرمایه‌گذاران و پیمان‌کاران از جمله توتال فرانسه و شرکت چینی منعقد شده و بهتر آن است که آورده‌ها از سوی شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذاری شود، به هر جهت توتال قراردادی کم‌نظیر در تاریخ ایران بعد از برجام بوده که مورد تمجید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: قرارداد توتال از آثار برجام و دستاورد دولت یازدهم است، البته منتقدان نقدهایی به این قرارداد وارد می‌کنند که مناسب نیست، اما ما ضمن احترام به افراد و نمایندگانی که در راستای تعهدات قانونی خود دلسوزانه نسبت به منافع ملی اظهارنظر می‌کنند پاسخ مناسب آنها را بیان می‌کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: توتال با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بود و آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی داشتند در انعقاد آن مانع ایجاد کنند اما نهایتا این قرارداد به امضا رسید.

سخنگوی دولت گفت: از کسانی که تصور می‌کنند در توتال موارد غیرقانونی شکل گرفته درخواست می‌کنم تا به جای تشویش اذهان عمومی و طرح کردن این مسائل در رسانه‌ها مدارک و اسناد خود را به قوه قضاییه ارائه دهند چرا که براساس قانون تشویش اذهان عمومی جرم محسوب می‌شود.

شورایعالى امنیت ملى محرمانگى قرارداد توتال را بررسی می‌کند

وی با بیان اینکه شورای اقتصاد قرارداد توتال را مورد تأیید قرار داده است، افزود: همچنین هیاتی از نمایندگان سه قوه با حضور دو نماینده مجلس، دادستان کل، وزیر نفت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی پیش بینی شده که وظیفه نظارت و سیاست‌های راهبردی توتال را بر عهده دارد.

نوبخت ادامه داد: هیچ قرارداد نفتی تأیید و تصویب نمی‌شود مگر اینکه هیات عالی بر آن نظارت داشته باشد، خوشبختانه هیات مربوطه دو جلسه تشکیل داده و دومین جلسه آن هم روز گذشته با حضور دادستان کل برگزار شده بود، قرار است تا هفته آینده بررسی‌ها در این زمینه صورت بگیرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یک نسخه از قرارداد توتال به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شده، تصریح کرد: قرار است گزارش بررسی این قرارداد توسط هیات نظارت مربوطه به مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی بیان داشت: قرار است از این پس قراردادهای نفتی در چارچوب جدیدی تعریف شود تا برای طرف‌های خارجی جاذبه ایجاد کند به هرحال بیش از یک سال زمان طول کشید تا مراجع نسبت به چارچوب قرارداد توتال اظهارنظر کردند پس از آن هم در مصوبه مرداد و شهریور ماه سال 95 مقرر شد هر قراردادی که منعقد می‌شود یک هیات ناظر چارچوب آن را کنترل و بررسی کند.

نوبخت با اشاره به موضوع محرمانگی قرارداد توتال افزود: اگر کشوری اطلاعات طرف قرارداد را در اختیار داشته باشد اما از انعقاد آن پشیمان شود، ما می‌توانیم به لحاظ حقوق بین‌الملل نسبت به این موضوع شکایت کنیم. به هرحال شورای عالی امنیت ملی بحث محرمانگی قرارداد را بررسی می‌کند چرا که این مصوبه ناظر به آینده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

همه دستگاه‌های نظارتی بر قرارداد توتال نظارت دارند

سخنگوی دولت تأکید کرد: همه ارکان نظام و دستگاه‌های نظارتی بر قرارداد توتال نظارت دارند و اصل قرارداد هم در اختیار اعضای هیئت نظارت قرار دارند.

وی در ادامه نشست خبری خود درباره تشکیل کابینه دوازدهم، اظهار داشت: ما در شرایط خاصی قرار داریم و کابینه باید در جهتی شکل بگیرد که مردم در عرصه اقتصاد از ثبات خاصی برخوردار شوند و در عرصه بین‌المللی هم گسترش روابط و آرامشی سیاسی ایجاد شود؛ به هرحال رئیس جمهور باید تعدادی از افراد مورد نظر خود را انتخاب و تقسیم کار را میان آنها ایجاد کند.

نوبخت با تأکید بر اینکه رئیس جمهور در تشکیل کابینه جدید خود را متعهد به مردم می‌داند، گفت: روحانی باید وظیفه تاریخی خود را با تشکیل کابینه جدید به انجام رساند، رئیس جمهور از توانایی‌های وزرای خود آگاه است و فاکتورهایی در این زمینه در دست دارد، نهایتا پس از بررسی و ارزیابی‌های انجام شده تصمیم خود را اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی دولت اضافه کرد:‌ اگر رئیس جمهور فردی را در کابینه‌ جدید ابقا کرد نشان دهنده آن است که از آن فرد احساس رضایتمندی دارد، اما ممکن است وزرا به هر دلیلی آمادگی فعالیت در دولت آینده را نداشته باشند به هرحال تمامی این موارد در دست بررسی قرار دارد.

وی اضافه کرد: ممکن است روحانی در تشکیل کابینه دوازدهم نگاهی به بیرون داشته باشد، اما نباید تردید کرد چراکه ممکن است رئیس جمهور اینطور صلاح بداند که فردی که از بیرون استفاده می‌کند نسبت به سایر افراد از قابلیت بیشتری برخوردار است.

نوبخت ادامه داد: حتما این افراد از سوی جناح‌های سیاسی مطرح می‌شوند و روحانی هم به دنبال کسانی است که می‌توانند بار مسئولیت را در دولت جدید بر دوش بگیرند. رئیس جمهور معتقد است افراد معتدل می‌توانند توازن را برقرار و راه را برای رسیدن به اهداف مورد نظر هموار کنند.

تعیین اعضای کابینه هنوز نهایی نشده است

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور برای اصولگرایان احترام قائل است و اگر آنها با وی همدل باشند چرا از آنها برای تشکیل کابینه استفاده نکند به هرحال نباید انتظار داشت کسی که مرامش با ما سازگاری ندارد به کابینه دعوت می‌شود.

وی متذکر شد:‌ تاجایی که بنده اطلاع دارم تعیین اعضای کابینه هنوز کامل نشده است و زمانی که مراحل نهایی آن طی شد مراتب اطلاع رسانی را ابلاغ خواهند کرد.

نوبخت در واکنش به اینکه گفته می‌شود در دولت دوازدهم شما به عنوان وزیر اقتصاد منصوب می‌شوید، یادآور شد: هیچ چیز قطعی نیست و روحانی در حال ارزیابی و بررسی است تا کابینه کارآمدی تشکیل دهد که پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: حضور زنان و جوانان در دولت آینده گمانه‌زنی است اما قطعا باید از جوانان توانمند و کارآمد استفاده کرد همچنین رئیس جمهور قطعا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان در دولت استفاده می‌کند، چراکه ملاک وی در تشیکل کابینه جنسیت نیست بلکه توانایی و ظرفیت افراد است.

لایحه قانون مدیریت خدمات کشورى در دولت تصویب شده است

نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دائمی شدن لایحه قانون مدیریت خدمات کشورى گفت: لایحه قانون مدیریت خدمات کشورى در دولت تصویب شده و اگر تا پایان شهریور مجلس درگیر مراسم تحلیف رئیس جمهوری و رای اعتماد به کابینه جدید باشد، بعد از آن این لایحه را بررسی خواهد کرد.

وی افزود: دولت در شورای حقوق و دستمزد مصوبه‌اى داشته و ضابطه‌اى را براى حقوق‌ها تعیین کرد؛ بر این اساس مدیران و مقامات سیاسى زیر 10 میلیون تومان دریافت می‌کنند و براى حقوق مدیران هم سقف تعیین شده است.

نوبخت ادامه داد: دولت سابق امریکا برجام را با ایران توافق کرد و به امضا رساند، حال دولت جدید این کشور روى کار آمده آنها میخواستند برجام را پاره کنند، وزیر امور خارجه کشورمان موظف به تامین منافع ملى ماست، باید مقامات امریکایی از کارورزى بیرون بیایند تا شایستگى گفت‌وگو با ما را داشته باشند.

وزیر امور خارجه موظف به تأمین منافع ملی است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات وزیر امور خارجه واکنش ایران به نقض برجام از سوی آمریکا و دولت ترامپ چه خواهد بود، اظهار داشت: شورای عالی امنیت ملی کارگروه رسیدگی و نظارت به این موضوع را در نظر گرفته و هر آن چه نقض برجام محسوب شود را پیگیری می‌کنیم.

نوبخت ادامه داد: ایران با دولت سابق آمریکا برجام را به امضا رساند اما دولت جدید این کشور قصد داشت برجام را پاره کند به هر حال وزیر امور خارجه موظف به تأمین منافع ملی ما است و تا زمانی که مقامات آمریکایی به ثبات نرسند و شایستگی لازم را کسب نکنند با آن‌ها گفت‌وگو نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر این که مجلس شورای اسلامی مراسم تحلیف و تشکیل کابینه جدید را در دستور کار دارد بر این اساس قانون مدیریت خدمات کشوری که قرار بود مدت‌ها قبل در صحن  علنی بررسی شود چه زمانی به مجلس ارائه می‌شود، تصریح کرد: این لایحه تهیه و در دولت نیز تصویب شده است اگر مجلس تا پایان شهریور مشغول بررسی کابینه جدید باشد پس از آن می‌تواند لایحه مدیریت خدمات کشوری را بررسی کند.

سخنگوی دولت متذکر شد: دولت مصوبه داشت که بر اساس آن شورای حقوق و دستمزد برای حقوق‌ها ضابطه تعیین کرد طبق این مصوبه مقامات سیاسی زیر 10 میلیون و مدیران هم زیر 18 میلیون حقوق دریافت می‌کنند.

نوبخت درباره اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی بیان داشت: در حال حاضر طرحی با این محتوا در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و دولت هم در حد توان خود کمک می‌کند تا انگیزه ببشتری برای تابعیت ایرانی ایجاد کند.

وی با اشاره به طرح تفکیک وزاتخانه‌ها در دولت دوازدهم گفت: اگر تفکیک وزارتخانه‌ها صورت بگیرد می‌توان عملکرد بهتری داشت بر این اساس تا جایی که  قانون اجازه دهد این طرح را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی دولت در واکنش به سهم خواهی اصلاح‌طلبان از روحانی بیان داشت: طرح این گونه مسائل جنبه چالش و فشار ندارد چراکه این افراد برای رئیس جمهور اظهار نظر می‌کنند و روحانی هم این دیدگاه‌ها را می‌شنود و تصمیم‌گیری می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شناسایی توهین کنندگان به رئیس جمهور در روز قدس به کجا رسید اظهار داشت: برخی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شدند اما باید منتظر اقدام قاطع به افراد متخلفی بود که دادستان از آن به عنوان جرم مشهود یاد کرده است.

سخنگوی دولت در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود قرار بود حقوق مقامات سیاسی در سایتی منتشر شود اضافه کرد: سقف دریافتی مقامات سیاسی زیر 10 میلیون است که این میزان حقوق، افزایشی نداشته همچنین سقف دریافتی مدیران هم زیر 18 میلیون تومان در نظر گرفته شده که ممکن است این مبلغ 10 درصد افزایش داشته باشد به هر حال برای تمامی دریافتی‌ها سقف و کف تعیین شده است.

دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با مفاسد قائل نیست

نوبخت درباره تعاملات نظامی ایران و آمریکا در خلیج فارس بیان داشت: تاکنون مورد خاصی گزارش نشده اما اقدامات لازم در راستای تامین منافع ملی خود را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به پرونده بابک زنجانی خاطرنشان کرد: مبلغی از پول مردم در دست زنجانی قرار دارد و ما باید تلاش کنیم تا مبلغ مورد نظر را به خزانه بازگردانیم.

سخنگوی دولت همچنین درباره وجود خط قرمز در بحث مبارزه با مفاسد تصریح کرد: دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با مفاسد قائل نیست و معتقدیم باید با هر عامل فسادی برخورد کرد.

واکنش نوبخت به بازداشت «حسین فریدون»

نوبخت در واکنش به بازداشت حسین فریدون برادر رئیس جمهور، گفت: از ماه‌ها و حتى سال‌ قبل بحث‌هایی در مورد حسین فریدون مطرح بود البته رئیس جمهور همه را در برابر قانون یکسان می‌داند.

وی افزود: فریدون براى پاسخ به سوالات همواره به مراجع قضایی مراجعه می‌کرد که این‌بار قرار وثیقه صادر شد، اما چنین مبلغی آن‌قدر بالا بود که امکان تامین آن وجود نداشت؛ به هرحال دوستان وی کمک کردند و خود او هم از منزلش استفاده کرد تا وثیقه تامین شود.

نوبخت اضافه کرد: ما از قوه قضاییه درخواست برخورد عادلانه داریم، خوشبختانه این قوه آن‌قدر مستقل است که برادر رئیس قوه مجریه را احضار و بازداشت می‌کند، این عدالت باعث مباهات ماست و امیدواریم که در همه امور جارى شود.

معاون رئیس جمهور  بیان داشت: بنده به‌عنوان فردى از دولت به همکاران ضابط در قوه قضاییه اعتماد دارم، قطعا هیچ چیز غیرقانونى وجود ندارد و نباید در این‌باره جریان سیاسی به‌وجود آید.

انتهای پیام/

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر