< مشکل بازی های ایرانی محتوایی است نه اقتصادی :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

مشکل بازی های ایرانی محتوایی است نه اقتصادی :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

مشکل بازی های ایرانی محتوایی است نه اقتصادی

گروه فرهنگی صبح امید | پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۴۰ ب.ظ
 

TGC، نخستین نمایشگاه مشترک بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای با گیم‌کانکشن فرانسه است که هدف آن اتصال و آشنایی فعالان صنعت بازی‌ سازی جهان با محصولات ایرانی و بازی‌ سازان فعال در این حوزه است.

منتقدان چه دلیلی برای مخالفت خود با این رویداد تجاری دارند؟به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین رویداد تجاری صنعت بازیهای رایانه ای کشور، با نام  بین المللی TGC امروز در تهران شروع به فعالیت کرد، رویدادی که به گفته برگزار کننده‌گان، پل ارتباطی خوبی بین بازی سازان ایرانی و منطقه خاورمیانه و بازی سازان دیگر نقاط دنیا ایجاد خواهد کرد و کمک می‌کند تا تجربه کم بازی سازهای ایران و تحریم های بین المللی که باعث نا آشنایی و عدم شناخت کافی ناشران بین‌المللی از صنعت بازی ایران است وارد مرحله جدیدی شده و باعث نشر بازیهای ایرانی در بازارهای بین الملل شود که حاصل آن  بلوغ و تجربه بیشتر برای فعالان این حوزه حاصل خواهد بود.

اما برپایی این نمایشگاه، آن هم در این زمان، نظرهای متفاوتی را در بر داشت، برخی موافقان این اتفاق را یک فرصت یکتا می‌دانند که جنبه منفی ندارد و کم پیش خواهد آمد.

بطور مثال، شهاب کشاورز، بازی ساز جوان کشور در این زمینه می‌گوید: TGC فرصتی برای دیدن و گفت و گو با بزرگان بازی سازی در دنیا است، موفقیت برای ما حرکت در روندی است که مرزها در آن معنایی نداشته باشد. در واقع،TGC کم هزینه ترین راه فعلی است.

اما بشنوید از منتقدان؛ منتقدانی که TGC را  زمانی خوب و مثبت می‌دانند که  پیشتر به اندازه کافی از بازی سازهای داخلی حمایت انجام گرفته باشد تا خارجی ها چشم طمع به جوانان کشور نداشته باشند.

امینی فعال فضای مجازی در این زمینه می‌گوید: شرایط فعلی ما در مرحله صادرات بازی است. دوستان معتقدند ما در شرایط فعلی می توانیم  تکنولوژی را انتقال بدهیم، در صورتی که عملا در  چند جلسه ورکشاپ دو ساعته، نه تنها تکنولوژی به داخل منتقل نمی‌ شود، بلکه عطش جوانان در کنار مجموعه های خارجی اتفاقات دیگری را شکل می دهد.

گقته ‌ای که سند آن نظر الکس لی، یکی از شرکت کننده های TGC است؛ ایران صاحب  بزرگترین تعداد کاربران و گیمر ها در منطقه است، حیرت آور نیست که بگوییم بزرگترین شانس ها در ایران واقع شده است.

مشکل بازی های ایرانی محتوایی است نه اقتصادی

بیات، بازی ساز جوان کشور نیز دلایل مخالفت خود را اینگونه توضیح می‌دهد: TGC بحث اقتصادی کردن بازیها است، در حالی که ما در حال حاضر به لحاظ محتوایی مشکل داریم، TGC یعنی ما محتوایی که نداریم را اقتصادی کنیم. موضوعی که عملا اشتباه است. بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای با این نمایشگاه، نگاهی صنفی و  صرفا فنی به موضوع  داشته، در صورتی که بازی‌های رایانه‌ای اکنون نیازمند نگاه تمدنی و جریان ساز است؛ دعوت از شرکت هایی که به لحاظ محتوایی فعال هستند،  بیشتر نیاز می‌شد. ما بیش از اینکه به واردات بازی و  بازاریابی در تی جی سی نیازمند باشیم، نیازمند آموزش روش قصه نویسی  و داستان پردازی در بازیهامون هستیم.

فرانسوی ها در ایران سابقه خوبی ندارند! بازار را در اختیار آنها قرار ندهید

بیات در خصوص همکاری فرانسوی‌ها در این زمینه نیز نظراتی داشت: فرانسوی ها در گذشته سابقه خوبی در داخل کشور برای ما نداشته اند، تجارب تلخ همکاری با فرانسوی از حضور و نفوذ آن ها تا کنون بارها برای ما ثابت شده و این امر، حساسیت کار را بالا می‌برد، هر چند این نمایشگاه ممکن است فرصت هایی هم وارد کند اما به شدت باید مراقب باشیم.

انتقاداتی که از طرف حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، و متولی تی جی سی رد شده  و ناشی از عدم شناخت و منطق است.

پیرامون این موضوع بیشتر بخوانید؛

کریمی قدوسی : بیش از 2 هزار نفر در رویداد TGC ثبت نام کردند / ایران میزبان بزرگ‌ترین رویداد بازی سازی غرب آسیا است

 

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر