< قرارداد با توتال نشان داد دیوار تحریم‌ها کاملا فرو ریخته است :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

قرارداد با توتال نشان داد دیوار تحریم‌ها کاملا فرو ریخته است :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

قرارداد با توتال نشان داد دیوار تحریم‌ها کاملا فرو ریخته است

گروه فرهنگی صبح امید | سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۲۲ ب.ظ
 
نوبخت در نشست خبری:

سخنگوی دولت گفت: بعد از رفع تحریم‌ها تولید نفت خام 3 میلیون و 901 هزار بشکه در روز افزایش یافت و این امر رکوردی بی‌سابقه است.

آغاز نشست هفتگی سخنگوی دولتبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه که صبح امروز سه‌شنبه(12 تیرماه) با حضور اصحاب رسانه در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: بعد از رفع تحریم‌ها تولید نفت خام 3 میلیون و 901 هزار بشکه در روز افزایش یافت و این امر رکوردی بی‌سابقه است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در خرداد ماه سال جاری تولید میعانات گازی روزانه 692 هزار بشکه افزایش یافت و تولید گاز طبیعی هم 852 میلیون مترمکعب به ثبت رسید خوشبختانه این آمار نشان دهنده آن است که ایران بعد از برجام توانست تولید خود را به سقفی که در گذشته وجود داشت برگرداند.

وی در تشریح جزئیات قرارداد شرکت توتال فرانسه با ایران یادآور شد: این قرارداد میان شرکت توتال فرانسه، CNTS چین، تتروپارس ایران منعقد شد. اعتبار این قرارداد 5 میلیارد دلار بوده و در حوزه میادین مشترک پارس جنوبی است.

وی ادامه داد:‌ این قرارداد برای تولید 2 میلیارد فوت گاز ترش بین این سه شرکت با 50 درصد سهم فرانسه، 30 درصد چین و 19.9 درصد ایران، به عنوان سرمایه گذاری مشترک به امضا رسید. همچنین این قرارداد 20 ساله بوده که برای تولید 335 میلیارد مکعب گاز با ارزش 84 میلیارد دلار تنظیم شد.

قرارداد با توتال نشان داد دیوار تحریم‌ها کاملا فرو ریخته است

نوبخت با بیان اینکه قرارداد ایران با توتال فرانسه اولین ثمره انتخابات پرشکوه اردیبهشت است، گفت: قرارداد ایران با توتال فرانسه از آن جهت حائز اهمیت است که به عنوان قراردادی درخور توجه بعد از اجرای برجام به امضا رسید و همچنین این قرارداد در کنار قرارداد ورود هواپیماها نشان دهنده ظاهر شدن آثار برجام است، همچنین این قرارداد با توتال نشان داد دیوار تحریم‌ها کاملا فرو ریخته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه گندم کالایی استراتژیک است و دولت خود را موظف به خرید تضمینی آن می‌داند، خاطرنشان کرد: تا تاریخ یازدهم تیرماه مجموعا 5 میلیون و 180 هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش 6 هزار و 770 میلیارد تومان خریداری شد، همچنین سه هزار و 200 میلیارد تومان از خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده و مابقی آن هم در دست پرداخت است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود برای خرید 11 میلیون و 500 هزار تن گندم در سال 96 با ارزشی بالغ بر 15 میلیارد و 252 میلیون تومان است، اقدام کنیم.

56 طرح و 200 پروژه در عرصه اقتصاد مقاومتی تعریف شده است

نوبخت گفت: 56 طرح و 200 پروژه در حوزه سیاست اقتصاد مقاومتی تعیین شده و نحوه عملکرد دستگاه‌هایی اجرایی در این زمینه قابل ارزیابی خواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: تا دوازدهم تیر ماه 17 میلیارد و 919 میلیون تومان به واحدهای تولیدی تسهیلات ارائه و 25 هزار و 351 واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی ادامه داد: با وجود اراده دولت مردان آمریکا که تلاش می‌کردند شرکت توتال فرانسه قرارداد خود را با ایران منعقد نکند اما نهایتا این قراداد به امضا رسید و باید از سرافکندگی‌های آمریکایی‌ها خوشحال باشیم.

نوبخت بیان داشت: به جای عیب‌جویی از قرارداد توتال فرانسه باید از انعقاد آن خرسند بود که این قرارداد ارتباطی با گروهک منافقین ندارد. گروهک منافقین مدت‌ها قبل زیر چکمه‌های صدام فعالیت می‌کرد و امروز زیر سلطه آمریکایی‌ها قرار دارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه اقدامات دولت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز چه بوده است، تصریح کرد: دولت با قدرت در این زمینه در حال تلاش است و گزارشی هم در این باره از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شده بر این اساس مقدار قابل توجهی از حجم قاچاق کالا کاسته شده است.

وی ادامه داد: اظهارات برخی نمایندگان درباره عدم نظارت کافی دولت در حوزه قاچاق کالا حرف درستی نیست و بنده معتقدم برای حمایت از تولید ملی باید با قاچاق کالا مبارزه کرد در این راستا از همه امکانات استفاده می‌کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه بروز رسانی تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران آیا نقض برجام است یا خیر؟ اظهار داشت: ‌در برجام ساز و کاری وجود دارد که اگر هرگونه نقضی از سوی طرف‌های مقابل اتفاق افتاد با استفاده از آن می‌توان برخورد لازم را اعمال کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین در داخل کشور هیئت نظارتی تعریف شده که اگر در قرارداد برجام نقضی صورت بگیرد اقدامات لازم از سوی این هیئت انجام می‌شود در حال حاضر هیئت نظارت بر برجام در حال بررسی است و بلافاصله اگر گزارشی مبنی بر نقض برجام ارائه شود اقدامات لازم را صورت خواهیم داد.

وی درباره حواشی ایجاد شده در روز قدس و توهین برخی افراد به رئیس جمهور، بیان داشت: رخداد روز قدس سوء استفاده از حضور مردم در صحنه بود در این روز برای مردمی که به صحنه آمده بودند انحرافی شکل گرفت اما خوشبختانه دادستان تهران از آن سوء استفاده، با عنوان جرم مشهود یاد کرد.

نوبخت اظهار داشت: عنوان مجازات برای توهین کنندگان به رئیس جمهور در روز قدس تعریف شده و قوه قضاییه هم در حال بررسی این اتفاق است ما نیز منتظر معرفی و مجازات افراد از سوی قوه قضاییه هستیم.

سخنگوی دولت با اشاره به حادثه 12 تیر و حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران بیان داشت: دستگاه‌ دیپلماسی کشورمان برای دریافت غرامت این حادثه اقداماتی را انجام داده و وجوهی هم در این زمینه پرداخت شده است.

وی درباره اقدامات ضد ایرانی آمریکایی‌ها و مصادره اموال ایران طی سال‌های مختلف متذکر شد: پس از گذشت 30 سال و روی کار آمدن دولت‌های مختلف آمریکایی‌ها همچنان جنگ طلب و حامی تروریسم هستند.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیاست دولت نسبت به سود بانک‌ها چگونه است، گفت: اینکه گفته می‌شود نرخ سود بانکی زیاد بوده حرف درستی است، با توجه به این شرایط دولت می‌تواند به صورت دستوری سود بانکی را کاهش دهد یا اینکه ساز و کاری فراهم کند تا موجب کاهش سود بانک‌ها شود، به هر حال حتی اگر زمینه‌های اعلام ابلاغ و اجبار فراهم شود اجرای آن ممکن نخواهد بود لذا باید به جای تغییر سیاست‌های قابل اجرا ساز و کارهای آن را فراهم کرد.

به دولت فرانسه معترضیم

سخنگوی دولت در واکنش به برگزاری همایش گروهک منافقین در فرانسه تصریح کرد: عکس العمل ما نسبت به این موضوع آن است که دولت فرانسه اجازه دهد داعش آزادانه نشست سیاسی برگزار کند، منافقین به مراتب جنایت‌کارتر از داعش هستند آنها نه تنها در انفجارهای مختلف مسئولان و مردم ایران را ترور کردند بلکه سال‌ها علیه ملت‌شان زیرچکمه‌های صدام فعالیت داشتند، عملی که حداقل داعش آن را مرتکب نشد، لذا اجازه برگزاری همایشی چنین گروهی نادرست است و در این زمینه به کشور فرانسه معترض هستیم چرا که این اقدام با آزادی‌های دموکراسی هم مطابقتی ندارد زیرا دموکراسی اجازه انجام این کار را نمی‌دهد.

وی افزود: تمام چهره‌های منفور و نزدیک به ترامپ در این همایش حضور داشتند که البته این امر چیزی جز انزجار ملت ایران به همراه نداشت.

اعزام حجاج در این شرایط، فقط تصمیم قوه مجریه نیست

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود درباره اعزام حجاج به عربستان خاطرنشان کرد: اعزام زائران به حج تصمیم انحصاری دولت به عنوان قوه مجریه نبود بلکه این موضوع تصمیم نظام بود. سال گذشته آمادگی اعزام حجاج به عربستان را داشتیم اما اگر شروط تامین امنیت زائران پذیرفته می‌شد مشکلی وجود نداشت.

سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه امسال طرف سعودی شروط جمهوری اسلامی ایران را برای اعزام حجاج به عربستان پذیرفته و با وجود اتفاقات رخ داده باید دقت بیشتری در این زمینه اعمال شود. به هر حال سلامت احترام و امنیت زائران برای ما حائز اهمیت است و تصمیم اعزام حجاج در شورای عالی امنیت ملی مطرح که تصمیماتی برای آن اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: هر شخصی اظهارنظری دارد می‌تواند به راحتی آن را بیان کند اما نباید مسائلی مطرح شود که دل مردم را خالی می‌کند.

نوبخت درباره اقدامات دولت در خصوص فعالیت موسسات مالی غیرمجاز اظهار داشت: دولت باید موسساتی که مجوز فعالیت ندارند را یا تعطیل کنند یا مجوز فعالیت به آنها ارائه دهد همچنین موسساتی فراتر از مجوز فعالیت دارند باید در چارچوب تعیین شده حرکت کنند از بانک مرکزی هم انتظار می‌رود برخوردی فعال انجام دهد.

وی درباره بازسازی منازل تخریب شده در حوادث طبیعی گفت: در کنار طرح تکمیل مسکن مهر دولت خود را موظف می‌داند در کنار بخش دولتی به این بخش کمک کند.

نوبخت ادامه داد: این کمک به دو طریق صورت گرفت نخست پرداختن تسهیلات که در سال گذشته 1000 میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار داده شد که قیمت این واحدهای این مسکونی کاهش یابد همچنین بخش عمده مسکن مهر در دولت یازدهم تحویل داده شد و دولت طرحی را مصوب کرد که بر اساس آن مسکن روستایی ساخته شود. همچنین مسکن‌های اجتماعی و حمایتی هم با سود 10 درصد در حال ساخت است.

سخنگوی دولت یادآور شد: در کنار این طرح‌های مربوط به حوزه مسکن دولت به واحدهای مسکونی تخریب شده در حوادث طبیعی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش قوه قضاییه و لزوم هماهنگی بیشتر میان قوا بیان داشت: طبق قانون اساسی قوای سه‌گانه مستقل از یکدیگر هستند اما برای پاسخگویی به مطالبات مردم هماهنگ باشند معتقدم این همایش خوب و مطلوبی بود امیدوارم در آینده استمرار پیدا کند.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه منظور رئیس جمهور از اینکه اعلام کرد باید منطقه را قوی‌تر کنیم چیست و چطور این امر امکان پذیر است؟ گفت: در حال حاضر منطقه ناامن است برخی از کشورهای منطقه ضعیف هستند و نمی‌توانند نسبت به امنیت منطقه خود اقدام کنند بر این اساس آثار این امر برای سایر کشورها باقی‌ می‌ماند.

سخنگوی دولت ادامه داد: کشور امنی همچون ایران بر جغرافیای خود کنترل کافی دارد اما بالاخره در همسایه‌هایش ناامنی دیده می‌شود که احتمال دارد برخی رخنه‌ها بوجود بیاید.

وی تصریح کرد: هر کشوری در چارچوب مرزهای خود مسئولیت، اختیار و منافعی دارد در منطقه هم همین امر حاکم است اگر جبهه‌گیری امن صورت بگیرد ولی اطرافمان آتش وجود داشته باشد سایر کشورهای خارجی برای تعامل باید از آن آتش گذر کنند.

نوبخت گفت: بردن نام منطقه برای برخی کشورهای و شرکت‌های خارجی دلهره‌آور است و به همین دلیل باید نسبت به منطقه حساس باشیم، رئیس جمهور نیز این موضوع را تایید می‌کند که باید قوت داشته باشیم و تلاش کنیم کشورهای منطقه از امنیت و اقتدار کافی برخوردار شوند تا منطقه ما چنان امنیت پیدا کند که کشورهای دیگر از کشورهای مختلف در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

سخنگوی دولت بابیان اینکه ناگریزیم مرزهای کشورمان را کنترل کنیم تا ناامنی کشورهای دیگر به سوی مرزهای ما سرازیر نشود یادآور شد: نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی از سرازیری ناامنی به داخل کشورمان با تقدیم جان خود صیانت می‌کنند به هر حال این سیاستی معقول و منطقی است و نشان‌دهنده آن است که ما نمی خواهیم کشورهای منطقه و همسایه تضعیف شوند و در برابر آن ایران به قدرت برسد به هر حال ما به فکر منطقه هم هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چه اقدامی برای تبدیل برخی از مواد حقوق شهروندی به لایحه خواهد کرد اظهار داشت: برای اجرای بسیاری از مواردی که در منشور حقوق شهروندی وجود دارد خلا قانونی نداریم بلکه اراده اجرا وجود دارد به هر حال هر خلائی نیاز به اخذ مجوز قانونی داشته باشد به صورت لایحه از مجلس استجازه قانونی دریافت می‌کند.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت در سال 92 با چالش‌های بیشتری مواجه بود یا در دوران اخیر تصریح کرد: در برخی موارد احساس می‌شود چالش‌ها شدت بیشتری پیدا کرده خصوصا در روزقدس یا عید فطر.

سخنگوی دولت ادامه داد: سوء استفاده از تریبونی که برای امری مقدس و معنوی است نشان از وجود بعضی چالش‌ها دارد به هر حال در حال حاضر دولت و رئیس جمهور در این مورد با چالش مواجه هستند و می‌دانیم چه سخنانی نادرستی از برخی تریبون‌ها و رسانه‌ها به بهانه مناظره مطرح شد.

وی افزود: با وجود اتهامات به دولت و رئیس جمهور و انتخابات شکوهمندی انجام شد و 24 میلیون نفر به روحانی رای دادند و او را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

نوبخت در واکنش به ممنوع‌الورودی هفت کشور به خاک آمریکا اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی کشور این اقدام را ناقض حقوق بشر و ظلم به بخشی از مردم آمریکا که به نوعی به ان مربوط می‌شود می‌دانند. به هر حال این اقدام غیرحقوقی بوده و محاکم آمریکایی آن را نادرست و غیرقابل اجرا دانستند ما نیز این سیاست را محکوم می‌کنیم.

کارگروهی برای تعیین کابینه دولت تشکیل نشده است

سخنگوی دولت درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تعیین وزیر دفاع در کابینه دوازدهم اظهار داشت: بیان این مسائل گمانه‌زنی است و اینکه گفته می‌شود رئیس جمهور کارگروهی برای تعیین کابینه انتخاب کرده واقعیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 بنا بر ضرورت کارگروهی برای تشکیل کابینه شکل گرفت و بنده هم در آن کارگروه حضور داشتم به هر حال رئیس جمهور می‌تواند نظرات کارشناسان استماع و استفاده کند و انتخاب شایسته‌ای داشته باشد امیدواریم مجلس هم در این زمینه‌های لازم را اعمال کند.

سخنگوی دولت درباره سخنان یکی از نمایندگان سابق مجلس در خصوص آتش به اختیاری در حمله به دولت، اضافه کرد: افراد می توانند بر اساس آزادی‌های سیاسی نظرات خود را بیان کنند و نباید هر اظهار نظری را جریان سیاسی تلقی کرد.

نوبخت ادامه داد: کسی اگر چنین اظهار نظری داشته، یا نظر شخصی خود را بیان کرده و اگر هم نظر آن جریان سیاسی باشد، باید آن جریان، موضع خود را مشخص کند تا نظرات اشخاص به‌پای یک جریان نوشته نشود.

سخنگوی دولت با اشاره به اجرای برنامه ششم گفت: مسئولیت اجرای برنامه ششم توسعه برعهده سازمان برنامه‌وبودجه است، این موضوع از سوی رئیس‌جمهور بارها مطرح شده و از ایجاد950 هزار فرصت شغلی خبر دادند.

نوبخت با بیان اینکه باید سالانه 65 میلیارد دلار از منابع سرمایه‌گذاری خارجی استفاده شود، اظهار داشت: موضوع اولویت‌بندی در محیط‌زیست و آب، در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی‌شده البته مطالبی در برنامه اضافه‌شده که بار مالی به همراه دارد و نسبت به اینکه باید منابع موردنیاز برای این بخش‌ها تأمین شود، انتقاداتی داریم.

وی افزود: نظرات خود را در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان مطرح و اعلام کردیم بخشی از این مصوبات مانع اجرای اولویت‌های برنامه ازجمله رشد 8 درصدی اقتصاد، اشتغال‌زایی سالانه 950 هزارنفری و سرمایه‌گذاری خواهد شد.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود دادگاهی در کانادا حکمی صادر کرده که بر اساس آن دولت ایران باید به 1.7 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند واکنش دولت به این موضوع چیست، بیان داشت: بنده از این امر اطلاعی ندارم و در زمان مناسب مراتب اطلاع رسانی را ابلاغ خواهم کرد.

انتهای پیام/

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر