< خواب آلودگی بیمه کارگران ساختمانی؛ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خواب آلودگی بیمه کارگران ساختمانی؛ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

خواب آلودگی بیمه کارگران ساختمانی؛

گروه فرهنگی صبح امید | جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۰۲ ب.ظ

 

افزایش نرخ بیمه ای که با تورم هماهنگ و با حقوق کارگر ناهماهنگ است

متاسفانه هر ساله درصدی بر حق بیمه کارگران ساختمانی افزوده می شود که این مسلئه با نرخ تورم هماهنگ و با حقوق کارگران ناهماهنگ است.

 

صاحب نیوز – علی نیکنام/ کارگران ساختمانی به عنوان آسیب پذیر ترین فشر جامعه شناخته شده که حوادث مختلفی پیرامون محیط های ساختمانی آن ها را تهدید می کند و این درحالی است که کمتر توجهی از لحاظ تامین ایمنی و تامین بیمه برای آنان می شود.

پس از کش و قوس های زیاد بین وزارت کار و تعاون و اداره تامین اجتماعی بالاخره حدودی از منابع مالی بیمه کارگران ساختمانی در سال 95 تامین شد؛ گرچه این میزان از بودجه ای که برای بیمه آنان در نظر گرفته می شود بسیار اندک بوده و کارگران ساختمانی باید درصد زیادی از حق بیمه را خود بپردازند.

این در حالی است که گفته شده بود بخشی از هزینه پروانه های ساختمانی که بابت بیمه دریافت می شود باید برای تامین هزینه بیمه کارگران ساختمانی صرف شود تا از این طریق بخشی دیگر از این هزینه ها برای بیمه کارگران بدست بیاید اما به این موضوع توجهی صورت نگرفته و مشخص هم نیست که هزینه ای که بابت بیمه از پروانه های ساختمانی کسر می شود صرف چه می شود؟

این مسئله به قدری مهم بود که در چندین جلسه از جلسات شورای شهر اصفهان هم بدان اشاره شد؛ چرا که اعضای شورای شهر از مسئولان بیمه در خواست کرده بودند اطلاع دقیقی از ردیف بیمه پروانه های ساختمانی ارائه شود در صورتی که هیچ پاسخی به دست شورای شهر نرسیده بود.

مسئله دیگری که کارگران ساختمانی با آن روبرو شده بودند؛ موضوع بیمه شدن افرادی با عنوان کارگران ساختمانی بود درصورتی که در حقیقت کارگر ساختمانی نبوده و به دنبال این بوده که با پرداخت حق بیمه کمتر بتوانند از بیمه استفاده کنند؛ این افراد با دریافت مدرکی از سازمان فنی و حرفه ای توانسته بودند بیمه ای تحت عنوان کارگران ساختمانی برای خود دست و پا کنند.

به گفته علیرضا عبدالله‌زاده مشاور معاون رفاه اجتماعی وزیر کار از میان حدود ‌680 هزار نفر کارگران بیمه ساختمانی، حدود ‌56 هزار نفر هم در اصناف دیگر فعال بودند اما خود را در قالب کارگران ساختمانی جا زده‌ تا بتوانند از مزیت‌های آن هم بهره‌مند شوند.

خوشبختانه برای این مسئله سامانه اینترنتی جامعی تهیه شده و با ثبت نام مجدد کارگران ساختمانی در این سامانه از ثبت نام افرادی که کارگر نبوده ولی بیمه کارگران ساختمانی داشتند جلوگیری به عمل آمد.

به گفته یکی از کارگران ساختمانی عمده ترین مشکل این قشر از کارگران بیکاری های طولانی مدت است که این مسئله آنان را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

حبیب غلامی که یکی از کارگران زحمت کش این مرز و بوم است ادامه داد: کارگران ساختمانی بر خلاف سایر افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می کنند نمی توانند از آن بهره ای ببرند و این در صورتی است که نیمی از سال را کارگران بیکار هستند زیرا بازار ساخت و ساز با مشکلاتی مواجه است.

موضوع بیمه بیکاری برای افراد شاغل شرکتی و یا کارمند به خوبی رعایت می شود و طبق آن در صورت بروز حادثه یا بارداری برای خانم ها می توانند حداکثر 2 سال از حقوق بیکاری استفاده کنند اما کارگران ساختمانی علاوه بر بیکاری های طولانی مدتی که به آنها حقوقی تعلق نمی گیرد در صورت رخداد حوادثی در خارج از محل کار هم بیمه ای به آنان تعلق نمی گیرد؛ در حالی که اگرحادثه ای در مسیر منتهی به محل کار و یا برگشت از آن برای فرد رخ دهد باید مشمول بیمه بشود.

متاسفانه هر ساله درصدی بر حق بیمه کارگران ساختمانی افزوده می شود که این مسلئه با نرخ تورم هماهنگ و با حقوق کارگران ناهماهنگ است.

این موضوع به طور قطع باعث برووز مشکلاتی در روند تامین مخارج کارگران ساختمانی شده است؛ باید اعتباراتی که دولت برای بیمه کارگران ساختمانی در نظر می گیرد افزایش داشته باشد همچنین تعیین و تکلیف هزینه ای که از پروانه های ساختمانی برای ردیف بیمه اخذ شده هم ضروری است تا درصدی از آن به تامین حق بیمه ای کارگران تخصیص یابد؛ با این کار کارگران حداقل با دغدغه مالی بیمه روبرو نبوده و می توانند امیدوار باشند در ایام بیکاری هم از حقوق بیکاری بهره می برند.

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر