< از چهارشنبه‌سوزی تا مدرسه‌سازی :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

از چهارشنبه‌سوزی تا مدرسه‌سازی :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

از چهارشنبه‌سوزی تا مدرسه‌سازی

گروه فرهنگی صبح امید | پنجشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ق.ظ
 
 

چهارشنبه‌سوزی این روزها به عنوان تهدیدی برای افراد به ویژه نوجوانان محسوب می‌شود اما برخی دانش‌آموزان دست به ابتکاری جدید زدند و ترقه‌ها را بنای مدرسه کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرارسیدن اسفندماه که مقارن با روزهای پایانی سال خورشیدی بوده علی رغم شادمانی فرارسیدن عید نوروز و تعطیلاتی نسبتا طولانی پس از مدت ها مشغله روزمره اما همواره با ترس و تهدیدهای جانی همراه است؛ «چهارشنبه سوری» مراسمی که شاید کمتر کسی در ایران باستان تصور چنین حوادث خطرناکی را برای آن داشت.
 
حوادثی که امروزه نه تنها احیای رسوم پرمحتوای پیشینیان نیست، که روزی دردناک و پرخطر و حتی ناخوشایند برای جامعه محسوب می شود؛ روزی که قربانیان زیادی از کودک تا نوجوان را در بر می گیرد و بهتر است آن را «چهارشنبه سوزی» نامید چرا که شعله های آتش امروزی منشا هیچ سور و شادمانی نیست.
کوچ سنت های نیک از تاریخچه غنی جامعه ایرانی 
بوته افروزی، آب پاشی و آب بازی، فالگوش نشینی، قاشق زنی، کوزه شکنی، فال کوزه، آش‌ چهارشنبه‌ سوری، آجیل مشکل‌گشا، شال‌اندازی، شیرسنگی،(توپ مروارید) از آداب و رسوم این شب به شمار می‌رفته که اکنون ما حتی شاید نام خیلی از آنها را هم نشنیده ایم.
 
یکی از واجبات و سنت‌‌های معمول آتش افروختن بر سر بام‌ها و در کوی و برزن بوده است جشن ده‌روز فروردگان مطابق با هر جشن دیگر‌، با افروختن آتش و نیایش‌های ویژه‌ای معمول بوده است، اما علت اصلی برافروختن آتش که نشانه شادمانی، ستایش اهورا مزدا و آغاز جشن بود تا ارواح را راهنما باشد و در روشنی و فروغ آتش به خانه‌های خود در آیند، البته در پشت بام در کنار آتش خوراک‌های ویژه‌ای نیز می‌گذاشتند.
 
شواهد دلالت بر آن دارد که این جشن از اوایل قرن هفتم هجری به دست فراموشی سپرده شد، سپس با عناوینی دیگر از سده‌های دهم معمول شد.
 
مهرآفرین مدرسه ای به وسعت عزم دانش آموزی
 
منطقه 11 یکی از مناطقی بوده که همواره مشکل فرسودگی فضای آموزشی آن مورد توجه است به همین جهت آموزش و پرورش این منطقه نسبت به این معضل تمهیداتی در نظر گرفته است.
 
جواد نظریان رییس آموزش و پرورش منطقه 11 با بیان اینکه دانش آموزان را به سمت کار فرهنگی سوق دادیم، گفت: با توجه به اینکه روزهای پایانی سال  به تدریج دغدغه حوادث چهارشنبه سوری رو به افزایش است بنابراین اقدامی جدید را برای حل معضل فضای آموزشی و دغدغه این روزهای خطر افرین ترتیب دادیم.
 
مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 اظهار داشت: با اجرای طرح مدرسه‌سازی به جای ترقه بازی از سال 93 تاکنون 300 میلیون تومان برای ساخت مدرسه‌ای جدید‌ فراهم شده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه از این طرح استقبال خوبی انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم اسفند سال جاری قریب به 150 میلیون تومان دیگر برای ساخت مدرسه ایرانمهر که مهر 96 راه‌اندازی می‌شود دانش‌آموزان کمک مالی داشته باشند.
 
حضور دانش‌آموزان به عنوان خیرین مدرسه‌ساز
نظریان اظهار داشت: در این طرح دانش‌آموزان با مبالغی اندک از طریق ارائه کارت‌های پنج هزار تومانی که اجازه استفاده از باشگاه‌های ورزشی منطقه را برای آنها فراهم می‌کرد، اقدام به ساخت این مدرسه کردند.
 
مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 گفت: این مدرسه در مقطع ابتدایی آغاز به کار می‌کند و پیش از این نیز در همین مقطع فعالیت می‌کرد که با توجه به بافت فرسوده این فضا اقدام به ساخت آن کردیم.
 
وقتی «دانش‌آموزان» دست بکار می‌شوند!
نظریان با بیان اینکه کار مدرسه‌سازی از طریق اقدامات دانش‌آموزان بوده بیان کرد: تجهیز این مدرسه به عهده آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: به طور کلی منطقه 11، پنج مدرسه خیرساز وجود دارد و این مدرسه ششمین مدرسه خیرسازی است که در نوع خود بی‌سابقه بوده چرا که دانش‌آموزان در ساخت این بنا برای اولین بار اقدام کردند.
 
در این راستا، دانش‌آموزان نیز این طرح را بسیار جالب توجه دانستند و علاوه بر شرکت در این کار خیر فرصتی فراهم شد تا آن‌ها در چهارشنبه سوری آتش‌افروزی‌های خطرآفرین را فراموش کنند.
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر