< هیچ دورنمایی برای رابطه بین ایران و آمریکا متصور نیستیم/ حزب‌الله نیازی به سلاح ایران ندارد :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

هیچ دورنمایی برای رابطه بین ایران و آمریکا متصور نیستیم/ حزب‌الله نیازی به سلاح ایران ندارد :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:
قاسمی در نشست خبری مطرح کرد؛
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه آغاز شدسخنگوی وزارت امور خارجه، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه حضور یافت.
 
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دقایقی پیش، نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه با حضور اصحاب رسانه در محل وزارت امور خارجه آغاز شد.
 
وی در آغاز، از دولت‌هایی که به خاطر حادثه پلاسکو به ملت و دولت ایران تسلیت گفتند و ابراز همدردی کردند تشکر کرد.
 
*** توضیح در مورد برگزاری نشست آستانه پیرامون بحران سوریه
 
قاسمی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر نشست آستانه پیرامون حل بحران سوریه گفت: اجلاس آستانه نتیجه تلاش‌هاى سه‌جانبه ایران و ترکیه و روسیه بود که بعد از نشست این سه کشور در مسکو کلید خورد.
 
وی افزود: نماینده سازمان ملل بر نشست نظارت خواهد داشت.
 
*** مخالف حضور آمریکا در نشست آستانه هستیم
 
قاسمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر دعوت روسیه از آمریکا برای شرکت در نشست آستانه اظهار داشت: روابط ما با روس‌ها مشخص است؛ آنچه به عنوان دعوت از آمریکایی‌ها مطرح است، از سوی کشور میزبان یعنی قزاقستان مطرح است و آن هم در حد شرکت در نشست‌های مقدماتی است.
 
وی افزود: ما همچنان مخالف حضور آمریکا در آستانه هستیم و دعوت‌کننده آمریکا سه کشور برگزارکننده نبودند بلکه دولت قزاقستان از این کشور دعوت کرده و حضور آمریکا در این نشست هم در حد سفیر است.
 
*** اولویت در نشست آستانه، آتش بس پایدار در سوریه است
 
قاسمی تصریح کرد: اولویت اول تثبیت آتش‌بس در سوریه خواهد بود و موضوع دیگری مطرح نیست.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: باید دید بر اساس نتایج حاصله چگونه می‌توان آن را سامان داد. ویژگی مثبت نشست، حضور سه کشور منطقه در آن است که امیدواریم توفیقات حاصل شود.
 
*** بحرین در مورد ایران سکوت کند
 
وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تأسیس کمیته ضد ایرانی در اتحادیه عرب اظهار داشت: بحرین دچار بحران داخلی است و برای سرپوش گذاشتن بر اوضاع داخلی خود، افکار عمومی جهان عرب را منحرف می‌کند.
 
وی افزود: ادعاهای خلفای بحرین واهی است و توصیه می‌کنم تا دیر نشده است، این رویه نادرست خود را عوض کنند و قانون را مد نظر قرار دهند و در مورد ایران سکوت کنند.
 
*** قضاوت در مورد ترامپ زود است
 
قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مواضع ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا در قبال ایران نیز گفت: ترامپ بر خلاف روسای جمهور قبلی هنوز مواضع واقعی خود را نشان نداده است. 
 
وی افزود: نمی‌توان به این زودی وی را قضاوت کرد. هنوز مواضع اطمینان‌بخشی از ایشان ندیدیم و فعلاً باید صبر کنیم و برای تصمیم‌گیری زود است.
 
*** سفیر ایران در عراق هنوز مشخص نشده است
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد تعیین سفیر جدید ایران در عراق هم گفت: آنچه به سفیر ایران در عراق مربوط است، این است که هنوز کسی به عنوان سفیر ایران در این کشور مشخص نشده است و باید ببینینم چه کسی در این جایگاه قرار می‌گیرد؟
 
*** نتانیاهو در مورد ایران حرف نزند
 
قاسمی در مورد پیام نتانیاهو به ملت ایران گفت: من علاقه‌ای به صحبت در مورد کسی که سخنان بی‌ربط زیادی می‌گوید حرفی بزنم و تصور می‌کنم اگر نتانیاهو به فکر مردم ایران است، کمی از کشتار مردم بیگناه فلسطین و سوریه دست بردارد و نیازی به سخن گفتن در مورد ایران نیست.
 
*** حضور ترکیه در نشست آستانه مفید است/ مردم سوریه باید برای خودشان تصمیم بگیرند نه دیگران
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد حضور ترکیه در نشست آستانه در مورد سوریه هم گفت: این حضور با توجه به همسایگی این کشور با سوریه مفید است و نقشی سازنده دارد و امیدوارم شاهد خبرهای خوبی باشیم و نیازی به دخالت دیگران و دخالت نظامی نباشد و مردم سوریه خودشان انتخاب کنند که سرنوشتشان چه شود؟
 
*** نسبت به وضع مسلمانان میانمار حسّاسیم
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال دیگری در مورد وضعیت مسلمانان در کشور میانمار هم گفت: ما به این موضوع حساسیم و وزیر امور خارجه کشورمان هم نامه‌ای را به دبیرکل سازمان ملل ارسال کرد و اجلاسی نیز در مالزی به همین منظور برگزار شد.
 
*** تشکیل کمیته‌ای برای حمایت از مسلمانان میانمار با مشارکت ایران
 
وی افزود: کمیته‌ای تشکیل شده که ایران هم عضو آن است و تصمیمات لازم در این باره باید اتخاذ شود و امیدواریم با تلاشی جهانی بشود به مظلومان میانمار کمک کرد.
 
قاسمی تصریح کرد: به مصلحت دولت میانمار نیست که به این وضعیت ادامه دهد.
 
*** به زودی هیأتی از کویت عازم ایران می‌شوند
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد گفته برخی مسئولان کویتی مبنی بر سفر به ایران در آینده نزدیک نیز گفت: مدت‌هاست که این بحث وجود دارد که هیأتی از کویت به ایران بیاید و چند بار تاریخ تعیین شد و امروز تفاهم کامل در مورد این سفر صورت گرفته و ما وزیر خارجه و مشاور نخست‌وزیر کویت را به زودی در ایران خواهیم دید.
 
*** وزیر خارجه فرانسه به زودی در تهران
 
قاسمی در پاسخ به سوال دیگری در مورد زمان سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران نیز گفت: او به زودی در تهران حاضر می‌شود و نماینده کمیسون اقتصادی کشورش نیز با او همراه هست و هیأتی اقتصادی، وزیر خارجه فرانسه را همراهی می‌کنند و طی ١٠ روز آینده در ایران حضور می‌یابد.
 
*** روابط ایران با فرانسه رو به جلو است
 
وی افزود: روند فعلی روابط ایران و فرانسه رو به جلوست و امیدواریم بتوانیم به تفاهمات اقتصادی و تجاری برسیم و تفاهمات جهانی و منطقه‌ای نیز فی‌مابین دولت‌ها به دست آید.
 
*** در مورد رابطه با کانادا کار زیادی باید صورت گیرد
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد روابط ایران و کانادا هم گفت: هنوز کار زیادی باید صورت گیرد دارد و این طرف کانادایی بود که قطع رابطه کرد.
 
وی افزود: مذاکراتی بعد از انتخابات کانادا با این کشور انجام شد و حزب لیبرال کانادا هم در تبلیغات خود اعلام کرد در صورت انتخاب از سوی مردم، با ایران رابطه برقرار می‌کند.
 
*** ملاقات وزرای خارجه ایران و کانادا در سازمان ملل
 
قاسمی تصریح کرد: وزرای خارجه دو کشور در سازمان ملل، اخیراً ملاقاتی کوتاه داشتند و ما منتظر حل مسائل فی‌مابین هستیم و انشالله در اولین گام، دفاتر حافظ منافع در دو کشور ایجاد و مشکلات موجود نیز حل و فصل شود. 
 
*** پیگیر وضع ملوانان ایرانی دزدیده شده در سومالی هستیم/ رسانه‌ای شدن این موضوع کار را دشوار می‌کند
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری در مورد دزدان دریایی سومالی و اقدام اخیر آن‌ها در دزدیدن ملوانان ایرانی هم گفت: رسانه‌ای شدن این موضوع کار را دشوار می‌کند. این موضوع بسیار خاص است و ما در حال پیگیری در بخش کنسولى وزارت خارجه هستیم. 
 
وی تصریح کرد: دزدان دریایى جای مشخص و قانون و دولت ندارند و متأسفانه کار در اینگونه موارد بسیار سخت است. در هر حال ما منتظر خبرهای خوب هستیم.
 
*** بدون ایران، سرنوشت سوریه تغییر نمی‌کند
 
قاسمی در پاسخ به سوالی در مورد تحولات سوریه و دیرالزور گفت: نقش ایران در سوریه بى‌بدیل است و بدون ایران، سرنوشت سوریه تغییر نمی‌کند. 
 
وی افزود: ما با برخی از کشورهای منطقه در مورد سوریه نگاه مشترکی داریم اما به این معنی نیست که 100 درصد مواضعمان در این باره یکی است. جایگاه ما بسیار بالاست زیرا همیشه روی آن ایستاده‌ایم و مسیرمان در این باره مشخص است.
 
*** برخی اختلافات بین ایران و ترکیه بر سر سوریه باقی است
 
قاسمی تصریح کرد: نشست آستانه به دنبال رفع مشکل است. در هر حال، اختلاف‌نظر میان ایران و ترکیه و روسیه هست اما مشترکات ما بیشتر است و همین مشترکات باعث برگزاری این اجلاس شده است.
 
*** جایگزینی برای بشار اسد نمی‌شناسیم
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال دیگری در مورد شرایط سوریه گفت: شرایط این کشور، نوسانات زیادی دارد. در ابتدا عده‌ای آمدند و فکر کردند می‌توانند در دو ماه، اسد را ساقط کنند. این داستان به درازا کشید و روز به روز دولت اسد قدرتمندتر شد و جهان به این نتیجه رسید که با راه حل نظامی نمی‌توان مشکل سوریه را حل کرد. ما جایگزینی برای بشار اسد نمی‌شناسیم.
 
*** برخی پیرامون سوریه فقط رجز می‌خوانند
 
وی افزود: هرچه زمان گذشت، اجماعی برای جایگزینی اسد حاصل نشد. گروهی که عاقل‌تر بودند، آن شعارهای تند اولیه را کنار گذاشتند و برای حفظ آبرو، هنوز هم رجز می‌خوانند.
 
*** هیچکس حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد
 
قاسمی تصریح کرد: محور مقاومت با جدیت و توان بالای خود در منطقه حضور خواهد داشت. آنچه در مورد سوریه مطرح است، حفظ استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و تصمیم‌گیری خود مردم آن است و هیچکس از هیچ جای دنیا حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد.
 
*** سفرای ایران در سوریه و عمان مشخص شده‌اند
 
سخنگوی وزرات امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری در مورد انتخاب سفیر برای سوریه و عمان گفت: سفرای ما در این دو کشور مشخص شده‌اند و در حال حاضر، در مرحله اداری کار قرار داریم و هرچه زودتر سفرای ما به این دو کشور اعزام می‌شوند.
 
*** هیچ دورنمایی برای روابط بین ایران و آمریکا متصور نیستیم
 
قاسمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با رابطه ایران با ترامپ ادامه داد: ما هیچ ارتباطی با دولت آمریکا نداریم و هیچ دورنمایی برای آن متصور نیستم. ما فقط در زمان مذاکرات با آمریکایی‌ها رابطه داشتیم. هیچ پیامی هم بین ایران و آمریکا رد و بدل نشده است و هیچ رابطه‌ای نیز بین ما برقرار نخواهد شد.
 
وی افزود: من همه اتهاماتی که در کنگره به ایران می‌زنند را تکذیب می‌کنم. این موضوعی است که حدود 40 سال است به آن عادت کرد‌ه‌ایم. آن‌ها می‌خواهند در دنیا آقایی کنند و ایران بزرگترین سد برای آن‌هاست.
 
قاسمی تصریح کرد: ترامپ هنوز در موضع اداره کشور قرار نگرفته است و هیچ تغییری در سیاست آن‌ها نخواهیم دید و تاریخ گواه این موضوع است.
 
*** حزب‌الله نیازی به سلاح ایران ندارد
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در رابطه با همکاری ایران و حزب‌الله لبنان گفت: حزب‌الله لبنان هیچ نیازی به سلاح‌های ایران ندارد و آن‌ها به درجه‌ای از خودکفایی رسیده‌اند که نیازی به کمک ایران ندارند.
 
*** مقصر قطع رابطه ایران با عربستان، سعودی‌ها هستند نه ایران
 
قاسمی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اظهارات مقامات کشورمان در مورد آل‌سعود گفت: ما علاقمندیم با همه همسایگان خود دوستی کنیم و در این جهت، همیشه تلاش می‌کنیم. 
 
وی افزود: ما مقصر وضع کنونی بین ایران و عربستان نیستیم و آن‌ها با کارهای خود منجر به قطع رابطه شدند. 
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: اگر ما تغییر رفتار عربستان را ببینیم، مشتاق برقراری رابطه مجدد هستیم اما آنان هنوز هم بر طبل سابق می‌کوبند.
 
وی افزود: رابطه ایران و عربستان برای همه همسایگان مهم است و به خاطر همین کشورهایی بوده‌اند که برای برقراری رابطه مجدد بین دو کشور ابراز علاقه کرده‌اند.
 
*** برجام از نظر ایران تمام شده است/ مذاکره مجددی در کار نیست
 
قاسمی در پایان و در پاسخ به سوالی در مورد برجام هم گفت: آنچه مربوط به برجام بود، انجام شد و روند مذاکرات به ثمر نشست و پرونده مذاکره با آمریکا نیز بسته شد. 
 
وی افزود: شاید فقط در مسایل فنی بحثی باقی مانده باشد که آن هم توسط آژانس صورت می‌گیرد و ما اجازه نمی‌دهیم پرونده برجام دوباره باز شود و ما در برجام به آنچه می‌خواستیم رسیدیم و مذاکره مجددی در کار نخواهد بود.
 
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر