•  
  •  
sagd6846

 

۱۸دی ماه به عنوان روز حماسه مردم شهرستان مبارکه نامگذاری شد

حجت الاسلام محمدی گفت: ۱۸دی ماه به عنوان روز حماسه مردم انقلابی شهرستان مبارکه در راهپیمایی دی ماه ۵۷ نامگذاری شد.

 

به گزارش صاحب نیوز به نقل از مبارکه نا، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبارکه صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه تجلیل از شهدا تجلیل از ایثار و فداکاری است، تجلیل از شهدای گرانقدر مدافعین حرم را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرستان مبارکه ۶ شهید مدافع حرم دفن هستند باید مراسمی در خور و جایگاه آن ها گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد محمدی با اشاره به راهپیمایی مردم شهرستان مبارکه در ۱۸ دی ۱۳۵۷ گفت: با توجه به قیام مردم انقلابی و همیشه در صحنه مبارکه در آن روز انقلاب در شهر مبارکه زودتر از همه جا به بار نشست که ۱۸ دی ماه در شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز حماسه مردم انقلابی شهرستان مبارکه نامگذاری شد.

امام جمعه مبارکه اضافه کرد: تنها شهید انقلاب و بانوی شهید شهرستان که در روز ۱۸ دی ماه ۱۳۵۷ به شهادت رسید شهیده کبری سلمانی بود که به مناسبت بزرگداشت آن روز برنامه هایی از جمله غباروبی مزار مطهر شهیده، تجلیل از خانواده آن بزرگوار، نواختن زنگ انقلاب در مدارس و … برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تلاقی دهه مبارک فجر با دهه فاطمیه بیان کرد : برای حفظ حرمت ایام سوگواری وفات حضرت فاطمه (س)، جشن ها و مراسمات دهه مبارک فجر در ابتدای دهه فجر برگزار گردد.

حجت الاسلام جواد محمدی با اشاره به ۱۸ دی ماه سالروز قیام مردم شهرستان و شهادت بانوی شهید کبری سلمانی در آن روز تاکید کرد: شورای نامگذاری شهرداری مبارکه پروژه فرهنگی،خیابان و یا مکانی را که در حال احداث است برای تجلیل از تنها بانوی شهید شهرستان به نام ایشان نامگذاری کند.

انتهای پیام/ع