•  
  •  
index

گزارشی از وضعیت این روزهای مسافرت های خارجی؛

 

مسافرت های ترکیه با توجه به حرکات تروریستی کمتر و بیا لغو شده و دیگر کسی این کشور را برای مسافرت انتخاب نمی کند و مسافرت به تایلند هم با توجه به شرایط آب و هوایی کمتر شده است.

 

به گزارش صاحب نیوز؛ ترکیه، تایلند، دبی، گرجستان و ارمنستان و مالزی و جدیدا هم هند!

اینها مقصد افرادی است که می خواهند پولی هزینه کنند و به تعبیری سودای خروج ارز از کشور را در سر دارند.

اما در روزهای اخیر و با توجه به حوادث تروریستی رخ داده در کشور همسایه ما یعنی ترکیه و همچنین وضعیت اقلیمی سایر کشورها، میزان رفت و آمد به این کشورها دستخوش تغییراتی شده است.

اصفهانی ها که روزی برای سفر خارج از کشور و یا مهاجرت و به به دلیل نزدیکی آداب و رسومشان مقصد اولشان ترکیه بود این روزها به نوعی به دیوار بسته روابط خارجی بر می خورند.

ترکیه که مدتی است درگیر حملات تروریستی شده و مهمترین و پر سر و صدا ترین آن سه شب پیش و با حرکت افسر ارتش این کشور در ترور سفیر روسیه، برگ جدیدی در روابط بین المللی گشود تا در مقوله گردشگری نیز نمود بیرونی خود را بگذارد.

از همان شب وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که کنسولگری های ایران در این کشور تعطیل است و قطعا با تعطیلی کنسولگری ها تردد و مسافرت های مردم هم قطع خواهد شد.

خبرنگار صاحب نیوز در تماس با چند دفتر و موسسه آژانس خدمات مسافرتی که مجری تورهای خارج کشور بودند وضعیت این روزهای تورهای خارج از کشور بررسی شد.

ابوطالبی از یکی از آژانس های اصفهان در این گفتگو با اعلام اینکه مسافرت در این فصل بیشتر به مقصد دبی و مالزی است گفت: مسافرت های ترکیه با توجه به اقدامات تروریستی قطع شده و دیگر کسی این کشور را برای مسافرت انتخاب نمی کند.

وی ادامه داد: مسافرت به تایلند هم با توجه به شرایط آب و هوایی کمتر است.

مسئول فروش تورهای خارجی آژانس دیگری در این شهر هم با بیان این مطلب که نرخ تورهای تایلند از اول ژانویه یک میلیون تومان افزایش خواهد داشت به خبرنگار ما گفت: ترکیه این روزها به شدت کاهش متقاضی دارد ولی در مقابل تقاضا برای مالزی و هند بیشتر شده است.

مسئول فروش تورهای آژانس آسمان هفتم هم با تایید افت شدید تقاضا برای مسافرت به ترکیه گفت قیمت تایلند افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ الف