< اعمال شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اعمال شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

اعمال شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان

گروه فرهنگی صبح امید | سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷ ق.ظ

افسران - آقای خوبم.... امروز دوشنبه بود....
افسران - مولای مهربانم تسلیت....
یک کارشناس علوم قرآنی با تاکید بر تاثیر دعا در تغییر سرنوشت انسان ها در شب های قدر گفت: بر اساس روایات و به احتمال قوی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان شب قدر است.
به گزارش میزان، حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده با اشاره به اعمال سفارش شده در شب های قدر گفت: برای سه شب قدر یک سری اعمال به صورت مشترک سفارش شده است که از جمله آن ها می توان به دو رکعت نمازی اشاره کرد که پس از حمد در رکعت اول آنها ۷ مرتبه سوره توحید خوانده می شود.
وی ادامه داد: همچنین استغفار،‌ دعای جوشن کبیر و دعای افتتاح از جمله اعمال سفارش شده به صورت مشترک در این شب ها است.
حائری زاده همچنین تصریح کرد: بیداری و شب زنده داری در شب های قدر بسیار مورد تاکید قرار گرفته چرا که بیداری ظاهری را مقدمه ای برای بیداری انسان در طول زندگی دانسته اند.
وی با اشاره به اعمال شب های ۲۱ و ۲۳ قدر یادرآور شد: در شب بیست و یکم و بیست و سوم در هنگام غروب انجام دادن غسل سفارش شده با این تفاوت که در شب بیست و سوم علاوه بر غسل هنگام غروب، غسلی هم پیش از اذان صبح سفارش شده است.
این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: خواندن برخی از سوره های قرآن مانند عنکبوت ،‌روم و دخان در تمامی شب های قدر مورد تاکید قرار گرفته است .
وی در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به این پرسش که احتمال وجود یقین در کدام یک از شبهای قدر بیشتر از شبهای دیگر است گفت: از یک سو، احتمال داده شده که شب بیست و یکم شب قدر باشد. خواندن ۱۰۰ رکعت نماز که در هر رکعت پس از حمد ۱۰ مرتبه سوره توحید خوانده شود همراه با دعای خاص بعد از نماز از اعمال مورد نظر برای شب بیست و یکم است.
وی همچنین تصریح کرد: از معصومان درباره اینکه شب بیست و یکم شب قدر است یا شب بیست و سوم پرسش های بسیاری شده که تاکید بیشتر آنها بر این است که شب بیست وسوم به احتمال قوی شب قدر است لذا اینکه حضرت زهرا(س) بعد از ظهر روز ۲۲ ماه رمضان به امام حسن و امام حسین (ع) سفارش می کردند که استراحت کنید که بتوانید شب را زنده بدارید،‌ گواهی بر این است که شب بیست وسوم شب قدر است.
حجت الاسلام حائری زاده همچنین گفت: خواندن دعای فرج سفارش بسیاری شده به علاوه اینکه تلاوت سوره حمد ۱۰۰ مرتبه،‌ زیارت امام حسین در شب های قدر و استغفار نیز بسیار مورد تاکید قرار گرفته است البته باید توجه داشته باشیم که استغفار تنها به معنای گفتن "استغفرالله" نیست بلکه زمانی که انسان در جهت برطرف کردن مشکلات و ویژگی های منفی درون خود گام بردارد به معنای واقعی استغفار کرده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تاثیر شب های قدر در تغییر سرنوشت انسانها افزود: قرآن کریم همواره از تاثیر کارهای خیر در برطرف شدن بسیاری از موانع سخن می گوید و عبادات انسانها در شبهای قدر باعث می شود تا قلب امام زمان (عج) بیشتر متوجه ما شود.
این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: بر اساس روایت ها در شب ۱۹ ماه رمضان مقدرات انسان ها نوشته می شود ،‌در شب ۲۱ مورد بررسی قرار می گیرد ودر نهایت در شب ۲۳ نهایی می شود و از این جهت دعا و عبادات های انسان تاثیر بسیاری در تغییر روند آن ها دارد چه بسا که به واسطه همین دعاها امور خیر بسیاری در سرنوشت یک سال آینده افراد رقم می خورد.
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر