< وکعبه القبله! :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

وکعبه القبله! :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

وکعبه القبله!

گروه فرهنگی صبح امید | چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۴۵ ب.ظ

افسران - کشف راز کعبه و طواف (چرخش) دور آن  ...

aznahrtabahrآثار مغناطیسی نماز و کعبه

حدود2500 سال پیش «تالس» پدر علم یونان، «کانی مگنیت» یا همان آهن ربا را کشف کرد واز طرف دیگر می دانیم که زمین نیز خود آهن ربای بزرگ است که آثار و نشانه های آن در اشیاء مختلف قابل مشاهده است. پروفسور«هارلود بور» تحقیقات جالبی راجع به رابطه میدان مغناطیسی زمین و نماز انجام داده است که در پایین می آید.

«بور» نخستین کسی است که با آزمایشی ساده به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پی برد. او سمندری را در یک ظرف آب نمک قرار داد و ظرف را دور سمندر چرخاند در این حالت«گالوانومتر»جریانی متناوب از«الکتوردهای» این ظرف را نشان می داد. البته وقتی ایشان این آزمایش را بر روی یک سمندر مرده انجام داده بود، ملاحظه کرده بود که«گالوانومتر» هیچ جریانی را نشان نمی دهد. او این آزمایش را بر روی تعدادیاز دانشجویان خود نیز انجام داد، دیدکه میدان مغناطیسی در بدن انسان هم وجود دارد. او این میدان را (میدان حیاتی) نامید، زیرا با از بین رفتن حیات ،این میدان نیز از بین می رود.

در بدن انسان میلیون ها عصب وجود داردکه در اثر شارژ بارهای الکتریکی، در اطرافآن ها میدان های مغناطیسی تشکیل می شود. میدان مغناطیسی بدن از میدان مغناطیسی خارجی اثر پذیر است. برای مثال : امواج مغناطیسی نیروگاه برق، گوشی های تلفن همراه، وسایل برقی باعث اختلال در میدان مغناطیسی بدن می شود چرا که حدود 70% بدن ما را آب فرا گرفته و چون مولکول های آب دو قطبی هستند وهنگامی در میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیرند باعث به هم ریختگی نظم بدن می شوند.

گر چه به حسب ظاهر ما در طول شبانه روز فقط دقایقی در معرض میدان مغناطیسی خارجی از قبیل وسایل الکترونیکی هستیم امادرحقیقت در طول دوران زندگی خود همیشه در حوزه میدان مغناطیسیزمین قرار داریم و این خود باعث به هم خوردن نظم عمومی بدن ما می شود. از آن جا که خدای آفریدگار حکیم تمام موجودات را در راستای آسایش بندگانش قرار داده است، لذا خداوند در شریعت ما راه حل این مشکل را با عمل ساده ای به نام نماز، به انسان هدیه داده است.

بر اساس تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین، بطور شگفت انگیزی درهر نقطه از کره زمین، هر گاه انسان رو به قبله(کعبه) بایستد میدان مغناطیسی زمین با میدان مغناطیسی بدن، منطبق شده و در حالت نماز میدان حیاتی بدن ما منظم می شود.

ضمناً پرو فسور «بور» در این تحقیق ثابت کرد در تمام دانشجویان مؤنث ماهی یک بار، تغییر ولتاژ شدید ایجاد می شود و میدان مغناطیسی بدن آن ها به منظم ترین حالت خود می رسد به همین دلیل، نماز نخواندن زنان در ایام عادت ماهانه ، ضرری از جانب زمین متوجه آنها نمی شود.

علاوه بر عوامل خارجی، برخی عوامل داخلی نیز وجود دارند که باعث اختلال در میدان بدن می شوند. مهمترین آنها بارهای الکتریکی هستند که هنگام شارژ بار در اطراف عصب به وجود می آیند. به صورت الکتریسته ساکن در بافت های بدن ذخیره می شوند. میدانی در اطراف این بار ها به وجود می آید که بر میدان مغناطیسی بدن و هم بر امواج مغزی اثر سوء دارد. این آثار، بیشتر در جاهایی از بدن ظاهر می شوند که تحرک بیشتری دارند. از جمله این نقاط، سر و دست و پا ها هستند که دقیقاً همان اجزایی هستند که در شرع مقدس ما اعضای وضو محسوب می شوند و بنا بر تحقیقات دانشمندان، بهترین راه دفع این بار های زاید استفاده از ماده ای رسانا است که بهترین وارزان ترین و در دسترسترین آن آب است و بهترین حالت آن زمانی است که خالص باشد(آب مطلق).

اگر به نقشه ی زمین دقت کنید در می یابیم که کشور عربستان از لحاظ خطوط استوایی در وسط ترین قسمت زمین قرار دارد و اگر کره زمین را به دو نیم کره تقسیم کنیم نقطه تلاقی و برخورد این دو نیم کره کشور عربستان و دقیقاً کعبه می باشد. شاید به ذهن شما برسد که چند کشور دیگر نیز یک چنین خاصیت مشابه دارند که مرکز تلاقی دو نیم کره باشند اما این کشور ها نسبت به زاویه چرخشی زمین متتغیر هستند وتنها کشور عربستان است که در هنگام چرخش به دور خورشید در مناسب ترین و کم تحرک ترین نقطه قرار دارد وهمچنین کره ماه نیز کمترین تابش را بر این کشور دارد.

حال به این نکته باید بپردازیم که چرا این نقطه جغرافیایی نقطه خوبی برای تاسیس کعبه بود؟

از آنجا که میدانیم جزر و مد دریا توسط میدان مغناطیسی کره ماه انجام می گیرد می توان به این نتیجه رسید که به دلیل آن که کعبه در مکانی است که کمترین تابش ماه قرار می گیرد پس از جانب کره ماه این نقطه کمترین میدان متاثر از ماه است. همچنین به دلیل آنکه کعبه دقیقاً بین دو نیم کره شمالی و جنوبی قراردارد واز آنجایی که می دانیم بیشترین میدان مغناطیسی مربوط به قطب هاست و کعبه دقیقاً بین این دو قطب است پس می توان نتیجه گیری نمود که این نقطه کمترین میدان موجود را در کره زمین داراست.

طبق نکات قبلی که برای رفع میادین مغناطیسی مضر بدن ذکر شد و یکی از آن روش ها وضو گرفتن بود حال می فهمیم که چرا نماز خواندن مقابل کعبه در دین مبین اسلام اجبار گردیده زیرا این نقطه بدلیل کم ترین میدان موجود سبب میشود تا فرد در کمترین تاثیرات میدانی باشد و به طبع ان دفع این بارها سبب میشود تا سلول های بدن احساس ارامش و راحتی بنمایند البتهاز دیگر فواید به سمت کعبه نماز خواندن ایجاد حس اتحاد و یکدلی بین مسلمانان جهان می باشد.

حال چرا یکبار قبله مسلمین جهان از بیت المقدس به سمت کعبه تغییر مسیر داد؟

در جواب این سوال میبایست این نکته را یادآور شد که طبق نظر دانشمندان میدان مغناطیسی زمین درطول تاریخ خود دستخوش تغییراتی بوده که از جمله آن تغییر میدان قطب های زمین میباشد.

جهت طواف کعبه

** باتوجه به قواعد ریاضی فرمول حاصلضرب نیرو در مکان را درنظر بگیریم، داریم: r*f

باتوجه به قاعده دست راست در صورتیکه حاجی در جهت طواف میکند یعنی در صورتی که شانه چپش به سمت کعبه باشد طبق قاعده دست راست مقدارش به سمت بالاست. یعنی صعود به ست آسمان. و وقتی حاجی برخلاف جهت طواف بچرخد یعنی شانه راست به سمت کعبه باشد طبق این قاعده مقدارش به عمق زمین یعنی سقوط است.

**درستاره شناسی گردش بر خلاف چرخش عقربه های ساعت، یعنی چرخش در جهت طواف کعبه را گردش مستقیم می نامند. گردش یا چرخش موافق چرخش عقربه های ساعت یا مخالف جهت طواف را حرکت معکوس می­نامند. بنابراین؛ هم حرکت در جهت طواف کعبه مشاهده میشود - مانند: حرکت زمین و ماه وتمام سیارات منظومه شمسی(به غیر از زهره و اورانوس) به دور خورشید.

** الگوی خلقت هر انسان براساس اطلاعات ژنیتیکی موجود در رشته های DNA اوست. DNA از دو زنجیره پلی نوکلئوتید که در جهت طواف کعبه به هم پیچیده اند تشکیل شده است.






** رابطه «جهت طواف کعبه» با جهت قرار گرفتن قلب در بدن:

قلب درون قفسه سینه میان دو شش، متمایل به طرف چپ جا دارد و نوک آن متوجه طرف چپ است .کعبه خانه دل است و همه قلب ها متمایل و متوجه این خانه اند. کعبه محوری است که قلب ها به دور آن در چرخش اند.

نوک قلب متوجّه طرف چپ است. کعبه باید در طرف چپ طواف کننده باشد. کعبه محوری است که قلب ها به دور آن در چرخش اند.





منبع و مأخذ:

namaz-pezeshki.blogf  اصلی)



کنفرانس دهندگان:

1.ریحانه رشخواری

2. نسرین کیانی حارث آبادی

  • گروه فرهنگی صبح امید

نظرات  (۱)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • @

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر