< سرطان‌هایی که از مدارس آغاز می‌شود + توصیه‌ها :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

سرطان‌هایی که از مدارس آغاز می‌شود + توصیه‌ها :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

سرطان‌هایی که از مدارس آغاز می‌شود + توصیه‌ها

گروه فرهنگی صبح امید | يكشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۵، ۰۴:۳۰ ب.ظ
 
 

 

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف میان وعده های ناسالم مانند چیپس، پفک، کیک و ساندیس باعث بروز بیماری کبدچرب در میان دانش آموزان می شود.

کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تغذیه نامناسب دانش‌آموزان باعث بروز بیماری دردوران میانسالی می شود، گفت: یکی از مشکلات بهداشتی در ایران و سایر کشورها مسئله بیماری های غیر واگیر مانند قلبی و عروقی، کبد چرب و دیابت است.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به تاثیر تغذیه در بروز بیماری های غیر واگیر در میان دانش آموزان، اظهار داشت: تغذیه افراد در دوران کودکی و دوران تحصیل دانش آموزان شروع می شود و نامناسب بودن مواد غذایی ایجاد این بیماری ها را تشدید می کند.
 
وی با تاکید بر اینکه امروزه دانش آموزان با تنوعی از تبلیغات و مواد غذایی ناسالم روبه رو هستند، تصریح کرد: مصرف مواد غذایی ناسالم با توجه به طعم شور، چرب و رنگ های افزودنی آنها برای دانش آموزان جذاب و بامزه است.
 
صمدپور با بیان اینکه اطلاعات ناکافی دانش آموزان درباره خطرات مصرف این مواد غذایی باعث بروز بیماری در آنان می شود، تاکید کرد: در کشور ما مصرف سرانه  قند، شکر و روغن خیلی بالاست.
 
وی با بیان اینکه علی رغم تاکید آموزش و پرورش بر افزایش امکانات تحصیلی، در بوفه های مدارس مواد غذایی ناسالم مانند انواع ساندویچ های سوسیس و کالباس با سس های مضر، سیب زمینی، چیپس و پفک به دانش آموزان فروخته می شود، افزود: مصرف این مواد باعث بروز بیماریهای غیرواگیر و کبدچرب در میان دانش آموزان می شود.
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر به خصوص سرطان ها باید مصرف سبزیجات و میوه جات در برنامه های غذایی دانش آموزان افزایش پیدا کند اما متاسفانه این مواد غذایی در مدارس به تنقلات ناسالم مانند کیک و ساندیس محدود شده است.
 
وی با بیان اینکه اکثر دانش آموزان به دلیل مصرف تغذیه ناسالم دچار بیماری کبدچرب شده اند، اظهار داشت: به دلیل وجود کالری دراین مواد غذایی دانش آموزان در سنین بالاتر به بیماری های دیابت، چاقی و سرطان دستگاه گوارش مبتلا می شوند.
 
صمدپور با اعلام اینکه مصرف زیاد کالباس به دلیل مواد تشکیل دهنده آن باعث بروز سرطان معده در میان دانش آموزان می شود، تاکید کرد: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ث مانند گوجه فرنگی، انواع سبزیجات و مرکبات خطر بروز سرطان معده را در آنان کاهش می دهد.
 
وی با تاکید بر تاثیر آموزش به دانش آموزان برای تغییر در ذائقه آنها در بزرگسالی گفت: مواد غذایی مانند تنقلات سالم همچون مغزها، شاه دانه، گندمک، ساندیچ های تخم مرغ آب پز و پنیر و گردو میان وعده های مناسب برای دانش آموزان است.
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه شیر یک ماده غذایی سالم برای دانش آموزان است، یادآور شد: مادران با توجه به شناخت ذائقه کودکانشان از میان وعده های سالم خانگی مانند سیب، هویج، لقمه خانگی و شیر برای مصرف دانش آموزان در مدارس استفاده کنند.
 
انتهای پیام/ 
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر