< روزنامه فرانسوی: سرشاخ شدن با ایران، ایرانی‌ها را متحدتر می‌کند :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

روزنامه فرانسوی: سرشاخ شدن با ایران، ایرانی‌ها را متحدتر می‌کند :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

روزنامه فرانسوی: سرشاخ شدن با ایران، ایرانی‌ها را متحدتر می‌کند

گروه فرهنگی صبح امید | پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳ ق.ظ

 

یک کارشناس برجسته مسائل ایران در گفتگو با روزنامه‌ای فرانسوی گفت سرشاخ شدن با ایران تنها باعث اتحاد مردم این کشور می‌شود.

روزنامه فرانسوی: سرشاخ شدن با ایران، ایرانی‌ها را متحدتر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  روزنامه فرانسوی زبان لوریان لوژور چاپ بیروت در مصاحبه با تیری کوول، محقق موسسه روابط بین‌المللی و راهبردی در فرانسه (ایریس) نوشت: بعد از تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در ماه گذشته، که از سوی تهران به عنوان نقض توافق هسته ای منعقد‌شده با ایران در سال 2015 تلقی شد، ایرانی ها بلافاصله واکنش نشان دادند و مجلس شورای اسلامی ایران با اکثریت قاطع آرا طرحی را به تصویب رساند که بودجه ای اضافی معادل دویست و شصت میلیون دلار را برای توسعه برنامه موشکی این کشور اختصاص می دهد. همین بودجه اضافی برای شاخه نظامی خارجی سپاه پاسداران ایران به تصویب رسید.

لوریان لوژور در این خصوص در مصاحبه ای با تیری کوویل از وی پرسید: تهران و واشنگتن همدیگر را به نقض توافق هسته ای سال 2015 متهم می کنند. آیا این اتهام زنی صحیح است؟

کوویل در پاسخ گفت: از نظر من قضیه کاملا روشن است. بر اساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا، ایران مفاد توافق سال 2015 را رعایت می کند. حتی رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اعتقاد دارد جمهوری اسلامی سهم خود در اجرای توافق را به جا آورده است. در آنچه به برنامه موشکی ایران مربوط می شود و بعد از قطعنامه سازمان ملل متحد از ایران خواسته شده است - و این درخواست الزام آور هم نیست- از توسعه برنامه بالستیک خود با موشک هایی که قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند، خودداری کند. ایرانی ها می گویند آنها این قطعنامه را رعایت می کنند و این حق را دارند که برنامه دفاعی خودشان را داشته باشند. وقتی شما به میزان بودجه تسلیحاتی ایران به نسبت تولید ناخالص داخلی نگاه می کنید به وضوح متوجه می شوید که ایران یکی از کم هزینه ترین کشور های در این عرصه در منطقه خودش است. اما درباره موضوع نقض توافق هسته ای از سوی آمریکا باید بگویم که وقتی آمریکا تحریم های جدید علیه ایران وضع می کند، حتی وقتی مقامات این کشور می گویند که این تحریم ها ارتباطی با مسایل هسته ای ندارد، ایرانی ها اعلام می کنند که این تحریم ها نقض تعهد واشنگتن به توافق هسته ای است زیرا این گونه تحریم ها بانک ها را بالاخص بانک های اروپایی را می ترساند. باید بگویم استدلال ایرانی ها وارد است.

لوریان لوژور این سوال را مطرح کرد که ایران بعد از وضع تحریم های اخیر از سوی آمریکا، به وضوح با دولت ترامپ از در مقابله در آمده است و گفتمانی را در پیش گرفته است که به تنش ها می افزاید. ایران چه پیامی می خواهد به طرف مقابل منتقل کند؟

کوویل پاسخ گفت: کلیت نظام ایران بر این باور است که این کشور حق دارد برنامه موشک بالیستیک خود را بر اساس اصل حاکمیت ملی اش توسعه دهد؛ مخصوصا در بستر متشنج امروز در منطقه و تهدید گروه تکفیری صهیونیستی داعش؛‌ از سوی دیگر رئیس جمهور روحانی که به تازگی در سمت خودش ابقا شده است، دولت جدید خود را نیز معرفی کرده است.  سخن پراکنی بسیار تهاجمی دونالد ترامپ بهترین شیوه برای تحقق وحدت در این کشور است.

لوریان لوژور پرسید: به نظر شما پاسخ بعدی ترامپ در فضای تنش آمیز فعلی چه خواهد بود؟

وویل پاسخ گفت: دونالد ترامپ از شروع دولتش همواره از توافق سال 2015 انتقاد کرده است و رفتار تهاجمی علیه ایران دارد تا جایی که اعلام کرده است در منطقه ( غرب آسیا) دو خطر وجود دارد، یکی داعش و دیگری ایران؛ تاریخ نشان داده است که اینگونه سرشاخ شدن با ایران تاثیر عکس دارد و ایرانی ها را متحد می کند. یک عنصر دیگری که باید به آن توجه کرد و مشاوران رئیس جمهور ترامپ به خوبی به آن واقفند این است که ایران در میدان منطقه ای کاملا حاضر است (افغانستان، عراق، سوریه ...) و سرشاخ شدن با این کشور شاید بهترین راه حل نباشد. واقعا راهبرد بدگویی از ایران و بد جلوه دادن این کشور توسط دونالد ترامپ چه کارایی ای دارد؟ این روند فقط تنش را در منطقه ای که تنش کم ندارد، افزایش می دهد.

تیروی کوویل در پاسخ به این مطلب که برخی بر این باورند که رویکرد آمریکا به این منظور است که ایران خودش اول از بقیه از توافق خارج شود و این رویکرد راه حلی برای شانه خالی کردن از مسئولیت است، گفت: بله درست است و این کاملا شفاف و روشن است. ایرانی ها دیپلمات های برجسته و مجربی دارند. آنها برای رسیدن به این توافق دو سال مذاکره سخت و فشرده را پشت سر گذاشتند. راهبرد ایرانی ها این است که جواب آمریکا را بدهند. توافق ادامه دارد و ایرانی ها تمایلی به خروج از آن ندارند. اینکه دولت ترامپ بخواهد ایرانی ها را به اشتباه بیندازد، کار سخت و پیچیده ای است.

 

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر