< جولان ابتذال فرهنگی در باغ تالارها :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

جولان ابتذال فرهنگی در باغ تالارها :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

جولان ابتذال فرهنگی در باغ تالارها

گروه فرهنگی صبح امید | دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۰۴ ب.ظ

نقد و نظر؛

/ لزوم نظارت فراگیر «نهادهای نظارتی» بر وضعیت تالارهای عروسی

بررسی ها نشان می دهد، در کنار پخش موسیقی های نامتعارف، عدم رعایت حریم شرعی و رقص به سبک غربی، درحال تبدیل شدن به امری عادی در تعدادی از تالارهای اصفهان است که می طلبد نظارت بیشتری را در این موارد شاهد باشیم.

 

صاحب نیوز- عارف نصر/ حدود یک ماه پیش بود که برای یک کار مهم  مجبور شدم شب هنگام به یکی از شهرستان های اطراف اصفهان سفر کنم؛ در مسیرم به این شهرستان که باغ های بسیار زیادی هم داشته و از قدیم به این باغ ها معروف بود، چندین تالار عروسی به چشم می خورند. تالارهایی که هر روز گسترش می یابند و روند رو به رشد زندگی آپارتمانی عاملی مهم برای رونق کسب و کار آن ها شده است؛درحال عبور از کنار این باغ تالارها بودم که ناگهان به دلیل ترافیک شدید مجبور به توقف شدم؛ این حجم از ترافیک در این ساعت از شب و این جاده فرعی غیرعادی بود که با کمی دقت متوجه بزن و بکوب ها و بند آمدن جاده به همین دلیل شدم؛ اما نکته ای که در این بزن و بکوب ها به چشم می خورد، وجود همزمان زنان و مردان با لباس های مجلسی در درب این باغ تالار بود؛ زنان و مردانی که دسته دسته با همان لباس مجلسی از باغ تالار بیرون آمده و به جمع این بزن و بکوب های غیرمتعارف می پیوستند که نشان می داد آن ها همین برنامه را در آن تالار نیز داشته اند؛ به هر زحمتی بود از منتهی الیه سمت چپ جاده از میان این جمعیت عبور کرده و به راه خود ادامه دادم.

وضعیت زندگی شهری روز به روز در حال تغییر است و با اهمال کاری که نهادهای فرهنگی داشته و با هجمه های شدیدی که آتش توپخانه رسانه های غربی برای تغییر سبک زندگی ایرانی دارند، این تغییر هر روز بیشتر می شود. شاید اگر 20 سال پیش به یک مجلس عروسی دعوت می شدید، ابتدا برق شادی در چشمانتان ایجاد می شد و سپس  برای دیدن دوستان و اقوام لحظه شماری می کردید؛ اما بسیاری از خانواده های مقید به سبب وجود اختلاط و استفاده نابجا از موسیقی در هنگام دیدن کارت دعوت، عزای چگونه نرفتن و جواب دعوت کنندگان را دادن می گیرند.

تاثیر سبک زندگی غرب در زندگی جامعه ایرانی با وجود این خلاها به خوبی در عرصه های مختلف خودنمایی می کند و برخی رفتارها که از نظر عرف و شرع نوعی تابو محسوب می شوند، در خلاء عملکردی دستگاه های نظارتی آزادانه توسط عده ای محدود شکسته می شوند که اگر جلوی آن گرفته نشود مانند بسیاری از هنجارهای جاافتاده از فرهنگ غرب در فرهنگ ایرانی؛ به یک عرف تبدیل می شومد.

گزارش میدانی خبرنگار ما از برخی باغ تالارهای اطراف اصفهان، حاکی از این است که بسیاری از آن ها به دلیل برخی الزام های تعزیراتی در قراردادهای خود، بند رعایت شئونات اسلامی و اتمام مجلس راس ساعت 11 شب را قید کرده اند، اما با وجود اینکه این بند در قرارداد به امضای مراجعان و خود مدیر تالار می رسد، آزادانه توسط صاحبان مراسم نقض شده و کسی هم نسبت به این هنجارشکنی ها واکنش نشان نمی دهد.

بررسی ها نشان می دهد، در کنار وجود موسیقی های زننده که به پای ثابت این مجالس تبدیل شده، حضور مختلط زنان و مردان به صورت بی حجاب، رقص های مختلط و زننده کپی برداری شده از کشورهای غربی در بسیاری از باغ تالارها درحال تبدیل شدن به امر عادی است و بسیاری از تالارها برای خروج از رکود فعلی بازار، این آپشن ها را نیز به صورت شفاهی، بسته به نوع مخاطبان به آن ها پیشنهاد می دهند.

این تمام ماجرا نیست و رفتارهای خارج از عرفی مانند نمایش تابلو عکس های زننده عروس و داماد در مراسم ها در انواع اسپرت و عروس و دامادی و نیز رسم حضور ساقدوش های اجاره ای دختر و پسر در کنار عروس و داماد نیز به دنبال رواج در سایر شهرها در این باغ تالارها درحال گسترش است.

حال این سوال مطرح شده که آیا این باغ تالارها زیر مجموعه دستگاه های مربوطه مشغول به فعالیت نیستند و ناظران ارگان های مختلف از آن ها بازدید مکرر ندارند؟

مگر نه اینکه برای موافقت با مجوز فعالیت این باغ ها نیاز به اجازه و تایید چند نهاد نظارتی و ارگان های ناظر است و این نهادها موظف هستند به صورت مکرر از این اماکن بازدید کنند؛ پس چگونه این حجم از هنجارشکنی ها و اقدام های خارج از عرف در این مکان ها آزادانه و به صورت مستمر درحال اتفاق افتادن است.

این باغ تالارها بنابر قانون حریم عمومی محسوب شده و تمام قوانین جاری کشور از قوانین مرتبط با عفاف و حجاب تا حرکات خارج از عرف و اختلاط زن و مرد بر آن ها حاکم است و بر طبق قانون نمی توان به بهانه مجلس خصوصی و… هرگونه حرکت خارج از عرفی در آن ها انجام داد.

وظیفه ارگان های نظارتی استان جلوگیری از این دست اتفاقات است؛ با وجود تعدد موارد نامتعارف، این سوال مطرح است که آیا بررسی ها و بازدیدها به درستی صورت نگرفته و یا مسائلی دیگر در جریان است که باید در مجالی دیگر به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/ ی

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر