< «سیاست زدگی» مهمترین آفت شوراها :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

«سیاست زدگی» مهمترین آفت شوراها :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

«سیاست زدگی» مهمترین آفت شوراها

گروه فرهنگی صبح امید | پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹ ب.ظ

استاندار اصفهان:

/ شوراها می توانند مطالبه های خود را به قانون تبدیل کنند

زرگرپور استاندار اصفهان، اعضای شورای شهر را از ورود به مسائل سیاسی بر حذر داشت و گفت: شورای شهر یک نهاد اجرایی نیست بلکه نهادی نظارتی است و شوراها می توانند پیگیری ها و نظارت خود را در بعد ملی دنبال کنند.

 

به گزارش صاحب نیوز؛ استاندار اصفهان ‏ بعدازظهر چهارشنبه، در همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای 107 شهر استان اصفهان که در تالار شیخ هایی شاهین شهر برگزار شده بود، مدیریت شوراهای اسلامی شهر و روستا را نوعی مدیریت محلی و مکمل مدیریت های کلان حکومتی در کشور دانست و گفت: ‏در واقع امور مردم و کشور توسط این دو نوع مدیریت اداره می شود و ترکیب این دو مدیریت با یکدیگر می تواند اداره ‏کشور را سامان بدهد.‏

رسول زرگرپور یکی از هنرهای نظام جمهوری اسلامی را سپردن تصدیگری امور به مردم شهرها و روستاها در امورات مربوط به خود دانست و افزود: بیشترین جمعیت استان را شهرنشین ها تشکیل می دهند و بیشترین تعداد شهر در میان همه استان های کشور مربوط به استان اصفهان است.

شوراهای شهر از ورود به مسائل سیاسی به شدت پرهیز کنند

وی با اشاره به برگزاری موفق انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان، ادامه داد: استان اصفهان یکی از اقتصادی ترین استان های کشور با جمعیتی حدود پنج میلیون و 200 هزار نفر، پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه های گوناگون دارد.

استاندار اصفهان به حیطه وظایف شوراها اشاره کرد و با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مسائل خارج از حیطه وظایف شوراها در محیط شورا وارد شود، اظهار کرد: بزرگ‌ترین آسیبب شوراها سیاست‌زدگی و اختلاف بین اعضا و دقت ناکافی در انتخاب شهردار است بر همین اساس شوراها حق ورود به مسائل سیاسی را ندارند و در صورت ورود اعضای شورا به مسائل سیاسی مطابق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

زرگرپور با بیان اینکه انتخاب شهردار از مهمترین وظایف اعضای شورای شهر است، گفت: شوراهای اسلامی شهرها، شهرداران را از میان بهترین‌ها انتخاب کرده و با همکاری لازم داشته باشند چراکه وقتی ما فردی را به عنوان مدیر شهر و شهردار انتخاب می کنیم باید با او همکاری لازم را نیز داشته باشیم.

وی با تاکید بر عدم ورود اعضای شورای شهر به حیطه های اجرایی شهرداری، اظهار کرد: شورا یک نهاد اجرایی نیست بلکه نهادی مشورتی، تصمیم گیر و نظارتی است و به هیچ وجه حق ورود به مسائل اجرایی را ندارد، شورا هم شورای شهر است و هم شورای شهرداری، اما این دو باید با دو شیوه و فرم مختلف عمل شود.

استاندار اصفهان افزود: شورای شهر وظیفه نظارت بر کلیه تصمیمات مربوط به اداره شهر  که شهرداری آن ها را انجام می دهد را بر عهده دارد، اما شورای شهر می تواند همه اموری که مربوط به مسائل شهروندان می شود را پیگیری کند و در این خصوص سؤال کند و از طریق سلسله مراتب خود که همان شورای شهرستان و شورای عالی است حتی پیگیری خود را تبدیل به قانون کند.

برخی معضلات استان، مشترک با همه شهرها است و شوراها باید در این خصوص همکاری کنند

زرگرپور ادامه داد: در شورای شهرداری دست اعضای شورا کاملاً باز است و می تواند با انجام پیگیری های لازم، ابلاغ ها و نظارت ها را انجام داده و بازخواست کنند همچنین می توانند مسائل خود را تا سطح ملی هم پیگیری کنند، بنابراین شورا با قوت 100 درصد شورا شهرداری و با قوت کمتر از آن شورای شهر است.

وی برخی مشکلات در سطح استانی و شهرستانی را مشکل همه شهرهای استان دانست و ابراز کرد: گرچه شورای شهر مسئولت مستقیم در خصوص معضل آب یا آلودگی هوا ندارد، اما به هر حال شهرها هم با این معضل روبرو هستند، چالش های استان و شهرستان در حیطه زیست محیطی جدی است و باید همه شوراها اقدامات هماهنگی را برای حل این معضلات داشته باشند.

ملاک انتخاب شهرداران باید سوابق اجرایی موفق باشد

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان نیز در این همایش گفت: اولین وظیفه شوراها بعد از انتخاب هیئت رئیسه فرایند انتخاب شهردار است که در آیین نامه و ضوابط قانونی به سابقه اجرایی و مدرک تحصیلی شهردار تاکید شده است.

محمدرضا کمالی با بیان اینکه در فرایند انتخاب شهردار سه حالت وجود دارد خاطرنشان کرد: مدت ماموریت شهردار با اتمام دوره شورا به پایان می رسد که در صورت انتخاب مجدد باید تا زمان ابلاغ حکم جدید به عنوان سرپرست معرفی شود و در صورت انتخاب شهردار جدید نیز تا ابلاغ حکم یکی از کارکنان سرپرستی شهرداری را بر عهده می گیرد.

وی بدترین حالت را به توافق نرسیدن برای انتخاب شهردار بیان کرد و افزود: در صورتی که اعضای شورا برای انتخاب شورا به جمع بندی نرسند یکی از کارکنان رسمی شهرداری به مدت سه ماه سرپرستی شهرداری را بر عهده می گیرد تا شورا به گزینه واحد در انتخاب شهردار برسند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، با اشاره به بندهای 27گانه قانون شوراها که بیش از 300 وظیفه را بر عهده شوراها قرار داده افزود: از 34 وظیفه ای که قانون بر شوراها تکلیف کرده هشت ماده آن نظارتی است که توصیه می کنیم نسبت به آن‌ها توجه جدی و عمل شود.

افزایش سه درصدی سهم بانوان در کرسی های پنجمین دوره شوراهای شهر

رئیس شوراهای استان اصفهان به ترکیب وضعیت 625 عضو شوراهای دوره پنجم استان اصفهان اشاره کرد و گفت: نیمی از منتخبان پنجمین دوره شوراهای 107شهر استان اصفهان نیروهای جدید هستند و برای نخستین بار وارد شوراها شده اند، 65 درصد از این افراد در دستگاه‌های دولتی شاغل و یا بازنشسته هستند، مدرک تحصیلی 87 درصد این منتخبان کارشناسی ارشد و دکتری است.

نادعلی توکلی با بیان اینکه اواخر مردادماه یا 12 شهریورماه سال جاری زمان آغاز به‌کار اعضای شوراهای اسلامی شهرها خواهد بود خاطرنشان کرد: با افزایش سه درصدی اعضای خانم شوراها نسبت به دوره چهارم، سهم 11 درصدی را در کرسی‌های شوراهای اسلامی شهرها به خود اختصاص داده اند.

رئیس دوره چهارم شورای استان اصفهان، افزود: برخی از آسیب‌های شوراهای اسلامی در دوره قبل را آشنا نبودن منتخبان با قوانین شوراها، تعامل ناکافی شوراها با دستگاه‌های اجرایی، توجه ناکافی به درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و انتخاب درست و به دور از جنجال اعضای هیأت رئیسه شوراهای اسلامی بود.

همایش منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان استان اصفهان بعد از ظهر امروز با حضور استاندار اصفهان معاون سیاسی امنیتی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، جمعی از فرمانداران، شهرداران، و منتخبان 107 شهر استان اصفهان و مسئولان شهرستان در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

 

 

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر