< تأمین مالی قطره چکانی، دلیل کُندی چرخ احیای دریاچه ارومیه :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

تأمین مالی قطره چکانی، دلیل کُندی چرخ احیای دریاچه ارومیه :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

تأمین مالی قطره چکانی، دلیل کُندی چرخ احیای دریاچه ارومیه

گروه فرهنگی صبح امید | دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۵۷ ب.ظ
شاعری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مشکل اصلی کُند بودن روند احیای دریاچه ارومیه عدم تخصیص اعتبارات مصوب برای احیای این دریاچه است.

 تامین مالی قطره چکانی دلیل کندی چرخ احیای دریاچه ارومیهعلی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت فعلی دریاچه ارومیه اظهار داشت: با توجه به افزایش بارندگی در ماه‌های اخیر در آذربایجان غربی و همین طور اقدامات ستاد احیا تراز آبی دریاچه ارومیه حداقل در مقایسه با گذشته به شرایط تثبیت  رسیده و روند پسرفت آن متوقّف شده است، این موضوع بیانگر آن است که در یاچه ارومیه احیا شدنی است.

 وی درباره  اقدامات  انجام شده برای احیا دریاچه ارومیه بیان داشت: اقدامات متعددی از جمله  پلمب چاه‌های غیرمجاز اطراف دریاچه، تأمین حق آبه و انتقال آب رودخانه‌های حوزه آب خیز، تغییر نظام کشت و الگوی کشت، بیابان زدایی انجام شده که چشم انداز امیدوار کننده‌ ای را برای  دریاچه ارومیه رقم زده است.

انتقال آب زاب امید به احیا را بیشتر می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی شورای اسلامی، تصریح کرد: روند احیای دریاچه زمانی شتاب خواهد گرفت که انتقال آب زاب به  بستر آن عملیاتی شود و پیش بینی من این است که تا سال آینده این هدف محقق خواهد شد و بعد از آن امیدواری برای احیا بیشتر خواهد شد.

شاعری افزود: همچنین سرمایه گذاری های خوبی در خصوص پروژه انتقال آب از رودخانه‌های استان به سمت ارومیه صورت گرفته ، این موضوع در حال انجام بوده و به شدت در حال پیگیری آن هستیم. 

50 درصد دریاچه تا 10 سال آینده  احیاء می شود

شاعری تصریح کرد: با این اقداماتی که تاکنون برای احیا صورت گرفته امیدواریم طی یک دوره ده ساله حدود 50  درصد از دریاچه احیا شود و تراز آبی آن به حدی برسد که حداقل حدود 14 تا 15 میلیارد متر مکعب آب در بستر آن جاری باشد.

 وی بیان داشت : از کشاورزان استان آذربایجان غربی ، مسئولان و دولت می‌خواهم که عزمشان را جمع کنند تا نجات دریاچه ارومیه زودتر از موعد مقرر به نتیجه برسد، چراکه با این روند فعلی حداقل 10 سال این عملیات، به طول خواهد انجامید.

 رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی شورای اسلامی، ادامه داد: باید اقدامات خود را در قالب یک برنامه جامع و زمانبندی شده کوتاه مدت منسجم کرده و از تصمیمات ستاد احیا پشتیبانی کنیم، تحت این شرایط  مطمئناً مصوبات به مرحله اجرا درآمده و روند احیای دریاچه ارومیه سرعت خواهد گرفت.

شاعری افزود: طرح‌های به تصویب رسیده ستاد احیا، علمی و تجربه شده است و اگر به مرحله اجرا در بیاد منجر به احیا خواهد شد.

 تخصیص نیافتن اعتبارات، مشکل اصلی احیای ارومیه

شاعری تأکید کرد: مشکل اصلی کُند بودن روند احیای دریاچه ارومیه، کمبود منابع مالی و عدم تخصیص اعتبارات مصوب برای احیای دریاچه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی شورای اسلامی، گفت: با اینکه 4 سال از شروع فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌گذرد، اما باید اذعان داشت که اجرا شدن درست عملیات  منوط به تأمین منابع مالی و اعتبار لازم است که تاکنون به میزانی که لازم بوده این مهم  تأمین نشده است.

 خطر ریزگردهای نمکی درکمین مردم شمال غرب ایران

 وی در خصوص خطرات خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه یک اکوسیستم طبیعی است که نقش تعادل بخشی را در محیط زیست شمال غربی ایران ایفا می‌کند، استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین و حتی استان‌های دور دست بعد از رو به خشکی گراییدن این دریاچه تعادل طبیعی‌شان بر هم خورده و اثرات سوء این موضوع را با پیدایش پدیده بیابان زایی ،انتشار ریزگردهای نمکی، مهاجرت پرندگان و...دیده اند.

 رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی شورای اسلامی، با بیان اینکه قبل از خشک شدن دریاچه ارومیه حوزه‌ آن مملو از آب بوده ،نقش فیلتر را در شمال غرب ایران بازی می‌کرد و یک اکوسیستم پایداری را برای زندگی جوامع محلی و سایر موجودات ایجاد کرده بود ، افزود: بعد از خشک شدن ، همین منطقه به مرکز انباشت نمک‌ و ریزگردهای نمکی تبدیل شده و اگر احیای آن صورت نگیرد با کوچکترین طوفان و کمترین وزش باد، سلامت و بهداشت جامعه و آسایش و امنیت شهروندان ، با خطرات جبران ناپذیر ریزگردهای نمکی مواجه خواهند شد.

 شاعری تاکید کرد: بر همه ما تکلیف است که نگذاریم در شمال غرب ایران سلامت، اقتصاد و معیشت مردم در اثر بروز ریزگردها همچون غرب کشور به مخاطره بیافتد . نباید مشکل غرب کشور در شمال غرب ، تکرار شود.

 وی تصریح کرد: توسعه پایدار در شمال غرب ، بیش از هر چیزی بستگی به پایداری محیط زیست دارد و آن عاملی که در گذشته‌های دور باعث شده تا حیات طبیعی در استان‌های شمال غربی ایران تداوم داشته و مثل یک تکیه گاه نگه دارنده حیات مردم و سایر موجودات باشد ، یعنی دریاچه ارومیه اگر خشک شود ، ریشه‌های زندگی هم در بخش‌های زیادی از کشور ما خشک خواهد شد.

 از مشارکت جدی تر مسئولان تا نجات نماد محیط زیست ایران

شاعری افزود: اگر مردم، دولت، تشکل‌های بخش خصوصی و دوست داران محیط زیست همه در یک اقدام مشترک پای کار بیایند ، این دریاچه که نماد محیط زیست ایران است از خطر خشک شدن، رهایی خواهد یافت.

 وی در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری جدی‌تر وزارت نیرو ، سازمان برنامه و بودجه و مشارکت جدی‌تر جهاد کشاورزی و کشاورزان عزیز شاهد احیای هر چه سریعتر دریاچه ارومیه باشیم.

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر