< بازداشت حسین فریدون :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

بازداشت حسین فریدون :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

بازداشت حسین فریدون

گروه فرهنگی صبح امید | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰ ب.ظ
 
در صدو چهاردهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه مطرح شد؛

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قاتل آتنا اصلانی به یک قتل دیگر اعتراف کرده است اما هنوز آثاری از این جنایت کشف نشده است.

اژه ایبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و چهاردهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در رابطه با قتل آتنا اصلانی اظهار داشت: در ابتدای کار که خبر مفقودی این دختر بچه اعلام می شود، تمام نیروها اعم از ناجا، آتش انشانی و دادستانی شروع به بررسی می کنند و تمام مکان های احتمالی را جستجو می کنند که شاید این دختر به درون چاهی افتاده باشد اما به نتیجه ای نمی رسند و به چند نفر از جمله متهم اصلی مظنون می شوند.

وی با بیان اینکه در حین بازجویی و تحقیق، فرد مجرم به خانم خود پیام می دهد که مقداری مواد مخدر را در جایی پنهان کرده است و آنها را جابجا کنید، ادامه داد: با اطلاع رسانی  زن این فرد به جسد دختر بچه دست پیدا کردیم.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد:در ادامه متهم به قتل یک خانم دیگر اعتراف می کند که هنوز آثاری از آن جسد پیدا نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای گفت:پرونده قتل آتنا در دست رسیدگی است و حکم آن صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اعتراف متهم در خصوص کسانی که قبلا مفقود شده بودند، افزود: وی محلی را نشان داده بود اما تاکنون آثاری از جسد کشف نشده است.

شرکت های تعاونی اعتباری بدون مجوز اجازه فعالیت نخواهند داشت/ لزوم ساماندهی شرکت های تعاونی اعتباری دارای مجوز

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با بیان اینکه بانک مرکزی و مسئولان ذی‌ربط این حوزه تلاش وافری برای ساماندهی شرکت تعاونی اعتباری کردند، گفت: شرکت‌های تعاونی که مجوز ندارند جلوی فعالیت‌ آنها گرفته خواهد شد اما شرکت‌های تعاونی اعتباری که مجوز دارند اما تخلفاتی انجام داده‌اند اگر مشکل آنها برطرف شود، ساماندهی می‌شوند.

 وی ادامه داد: این تعاونی‌ها در مسیر صحیح هدایت می‌شوند به همین دلیل از بانک مرکزی به خاطر ساماندهی شرکت‌های تعاونی اعتبار تشکر می‌کنم.

اژه‌ای تاکید کرد: قوه قضائیه نهایت حمایت خود را از بانک مرکزی برای ساماندهی شرکت‌های تعاونی اعتباری  انجام خواهد داد تا حقوق مردم حفظ شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: به مردم امیدواری می‌دهم که در خصوص این موضوع حقی از کسی ضایع نشود و همچنین باید تسریع در ساماندهی انجام شود.

وی به موضوع مصاحبه‌ای که در زیرنویس صدا و سیما روز گذشته از قول بنده نقل قول شده بود، گفت: مطلبی که دیروز در مصاحبه با فرد دیگری از زیرنویس صدا و سیما در خصوص کاسپین نقل قول شده بود اشتباه بود اما فکر می‌کنم به دلیل اینکه بنده قبلا دادستان کل کشور بوده‌ام این اتفاق رخ داد، اگر چه این موضوع روز گذشته اصلاح شد اما برخی از روزنامه‌ها مطلب روز گذشته را از قول بنده نقل قول کردند اگر چه اطلاعی از درست  یا نادرست بودن مطلب ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای به موضوع کارچاق کن‌ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص اشتباهی رخ داده، به گونه‌ای که رقم 15 میلیارد تومان به 15 هزار میلیارد تومان تغییر داده شد.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد تعداد شکایت‌ها علیه قضات افزود: تعداد شکایت‌ها مطرح شده صحیح نبود.

وی در ادامه گفت:‌یکی از عوامل نفوذی آمریکا دو تابعیتی بود که با نفوذی خاصی وارد ایران شده بود که از سوی نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شد و همچنین محرز شد که این فرد در جهت بحث نفوذ دخالت داشته، به همین دلیل در دادگاه بدوی محکوم به 10 سال حبس شد البته این موضوع قابل تجدید نظر است.

وی ادامه داد: اگر حکم وی قطعی شود در خصوص اینکه این فرد قصد داشته چه اقداماتی در کشور انجام دهد بیشتر توضیح خواهیم داد، اگرچه این فرد مستقیم از ناحیه آمریکایی‌ها هدایت می‌شد اما تابع ایران نبود.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه سازمان زندان‌ها از 50 سفیر حاضر در کشور دعوت کرد تا از زندان اوین بازدید کنند، ادامه داد: زمانی که بنده مصاحبه‌ها و دست‌نوشته‌های این افراد بعد از بازدید را مطالعه کردم ،تناقض زیادی را با حرف‌های ضدانقلاب  در دست نوشته هایشان مشاهده کردم.

وی افزود:  سفرای 50 کشور بازدید از زندان اوین را بسیار خوب توصیف کردند و بیان کردند که مقامات ایرانی وقت زیادی برای ما صرف کردند و به سوالات ما پاسخ دادند اما متاسفانه برخی عوامل ضدانقلاب که تعدادی از آنها ایرانی هستند در خارج از کشور این بازدید را زیر سوال بردند.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه در سال‌های 94 و 95 اقدامات فرهنگی مناسبی در قوه قضائیه به ویژه سازمان زندان‌ها انجام شده است گفت: آثار این اقدامات را در حال حاضر  مشاهده می کنیم که یکی از آنها ارتباط زندانیان با قرآن کریم است و فقط در استان آذربایجان شرقی 1719 نفر توانستند با قرآن انس بگیرند و 245 نفر از یک جزء تا کل قرآن را حفظ کنند، به همین مناسبت بنده به شخصه برای 30 تن از محکومانی که به دلیل حمل مواد مخدر حکم آنها قطعی شده بود درخواست تخفیف کردم که با برخی از آنها موافقت شد و برخی دیگر در مسیر موافقت هستند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تاکید کرد: به تمام کسانی در مسیر جبران مافات باشند حتما ارفاق در مجازات داده خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه رئیس قوه قضائیه از ایجاد نهاد حقوق شهروندی از سوی  دولت انتقاد کرده بود، واکنش دستگاه قضا به تشکیل این نهاد از سوی دولت چیست گفت: قوه قضائیه از هر طرح و برنامه‌ای که در جهت حفظ حقوق شهروندان باشد حمایت می‌کند به همین جهت قوه قضائیه در زمان آیت‌الله شاهرودی آیین‌نامه دفاع از حقوق شهروندان را به مجلس فرستاد که به تصویب رسید همچنین ما ستاد حقوق بشر را داریم که دارای مصوبات کمیسیون امنیت ملی است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله آملی لاریجانی از ایجاد مرکز موازی این ستاد انتقاد کردند اما باز هم تاکید می‌کنم آنچه مربوط به حقوق همه شهروندان باشد و نه یک عده‌ای خاص ،قوه قضائیه از آن حمایت می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک سال از قراردادهای نفتی در چارچوب itc می‌گذرد و عده‌ای نسبت به آنها شکایت داشتند و حتی در مواردی شکایت به دیوان عدالت اداری ارسال شده و پرونده آنها مفتوح است آیا همچنان با وجود این شکایت ها شرکت نفت می‌تواند قراردادها را ادامه بدهد گفت: بنده در رابطه با  شکایت قراردادهای نفتی که به دیوان عدالت اداری ارسال شده باشد، اطلاعی ندارم اما این موضوع وجود شکایت را در دیوان عدالت اداری نقض نمی‌کند و شاید در رابطه با این قراردادها شکایتی ارسال شده باشد.

 رای پرونده 2030 در دیوان عدالت اداری صادر نشده است

 

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: برای سند 2030 در دیوان عدالت اداری پرونده تشکیل شده و از مسئولان در رابطه با آن سوال شده است اما هنوز قضات دیوان به نظر نهایی به منظور صدور رای برای پرونده 2030 در دیوان عدالت اداری نرسیده‌اند.

وی افزود: اگر در رابطه با قراردادهای نفتی شکایتی در دیوان عدالت اداری مطرح شده باشد رسیدگی به آنها روندی دارد، به این ترتیب که ابتدا دیوان عدالت دستگاه مورد شکایت را مطلع می کند و از آنها پاسخ می‌خواهد و بعد پرونده در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرار می‌گیرد و در نهایت به هیئت‌های عمومی ارسال می‌شود.

وی گفت: تا زمانی که دیوان عدالت اداری دستور ابطال یا توقف موقت قراردادی را نداده باشد سازمان مطروحه از آن می‌تواند استفاده کند.

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با اقدامات قوه قضائیه در کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری گفت: اقداماتی که در این کمیته انجام می‌شود دارای چند وجه است در ابتدا برای پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود نیاز است قوه قضائیه اقداماتی انجام دهد، مثلا نیاز است در رابطه با کارخانه‌‌ها و سرمایه افراد تصمیم‌گیری شود، اقدام دوم از باب پیشگیری از وقوع جرم صورت می‌گیرد که در این صورت پرونده ثبت نمی‌شود، به عنوان مثال وزارت اقتصاد متصور می‌شود که برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی نیاز است اقدامات سلبی انجام شود که در این صورت این اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود و پرونده‌ای در قوه قضائیه ثبت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: اقدام سوم بر اساس گزارش‌های مردمی انجام می‌گیرد به عنوان مثال گزارش‌هایی ارسال می‌شود مبنی بر اینکه فلان کارخانه ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد کند در این صورت فرد احضار و به وی تذکر داده می‌شود که این مسائل در دادستانی ثبت می‌شود اما ثبت آنها کیفری نیست.

محسنی اژه ای در رابطه با دستگیری حسین فریدون گفت: در رابطه با این شخص چند نوبت تحقیق و بازجویی شده و از افراد مطلع نیز سوال شده که عده ای از آنها بازداشت هستند.

وی افزود: برای حسین فریدون روز گذشته یک قرار تامین صادر شده است که نتوانسته آن را پرداخت کند و در بازداشت است و اگر قرار تامین فراهم شود آزاد می شود .

وی گفت : علت بازداشت حسین فریدون مسائل مالی است و ربطی به معوقات بانکی ندارد.

 

تبانی در معاملات دولتی و اختلاس اتهام‌های حمید بقایی

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه تصرف غیرمجاز، تبانی در معاملات دولتی و اختلاس، سه اتهام حمید بقایی است گفت: موضوع پاداش 300 میلیون تومان که بر اساس مصوبه دولت توزیع شده موضوع جدیدی است که باید به آن رسیدگی شود.

اژه‌ای با اشاره به بازداشت متهم حمید بقایی در دولت سابق افزود: احمدی‌نژاد یک نامه سرگشاده خطاب به ملت همراه با فرازهای مختلفی ارسال کرده است که بخش عمده‌ای از مسائل مطرح شده خلاف واقع است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: احمدی‌نژاد از یک فرد موضوعی را شنیده بود که به استناد آن چنین قضاوتی کرد اگرچه این موضوع قابل تعقیب قضایی است.

اژه‌ای با بیان اینکه مطالب خارج از پرونده مطرح شده است یادآور شد: به این مطالب در جای مناسب خود باید پرداخته شود چرا که مسائلی که باید پیگیری شود، بنده در مقام آن نیستم که به آنها بپردازم.

اژه‌ای اضافه کرد: دادستان تهران در خصوص مطالب مطرح شده یک اطلاعیه صادر کرده و همچنین احمدی‌نژاد اطلاعیه دیگر صادر کرده است و در آن به برخی از موضوعات اشاره شده که ضرورت ندارد به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در بعضی از مواقع اشکالات و ایراداتی به قوه قضائیه در مورد اطلاع‌رسانی گرفته می‌شود تاکید کرد: مطالبی که مطرح می‌شود تا حدودی درست است چرا که ما نمی‌توانیم همه مطالبی را که گفته می شود، مطرح کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: هر پرونده‌ای که با چنین مشخصاتی ثبت کنیم حتی اگر دادگاه آن علنی باشد معذوریت قانونی داریم که به مسائل آن بپردازیم. مگر اینکه ناگزیر باشیم برای رفع شبهات و تنویر افکار عمومی در خصوص آن مطالبی مطرح کنیم.

اژه ای با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی در سال 92 مصوبه‌ای به تصویب رسید و در سال 94 لازم‌الاجرا شد تصریح کرد: در این قانون پیش‌بینی شده که با پیشنهاد دادستان کل کشور و اجازه ریاست قوه قضائیه می‌توان تصویر و اسم طرف مقابل را نشان داد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه احمدی‌نژاد در فرازهای اتهام حمید بقایی گفته بود که اتهام وی این است که مصوبه دولت را اجرا کرده و 300 میلیون تومان پاداش در دولت سابق  توزیع کرده است گفت: به هیچ عنوان این فرد به این اتهام دستگیر نشده است چرا که وی به اتهامات دیگری مانند تصرف غیرمجاز، تبانی در معاملات دولتی و اختلاس دستگیر شده است.

اژه‌ای اضافه کرد: از زمانی که تحقیقات شروع می‌شود دلیل بر توجه اتهام مدنظر قرار می‌گیرد نه بر ثابت شدن جرم، به همین دلیل در اتهام وی اگر دلیل برای جرم ثابت شود، متهم تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

اژه‌ای با بیان اینکه دو میلیون یورو وجه نقد در اختیار متهم قرار گرفته بود که آن را در اختیار مجموعه دیگری قرار دهد، تاکید کرد: این اقدام به صورت رسمی ثبت و ضبط نشده بود.

وی ادامه داد: برای تکمیل پرونده حمید بقایی نیاز بود وی را به دادگاه دعوت کنیم به همین دلیل در 24 اسفند سال گذشته وی را احضار کردیم اما ماموری که موظف به ابلاغ احضاریه‌ بود گفت: این شخص در این آدرسی که داده شده شناسایی نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: قرار شد برای  شناسایی نشدن منزل وی بررسی‌های لازم صورت گیرد.

اژه‌ای گفت: زمانی که قرار بود حمید بقایی آزاد شود دو نفر از وکیل‌های او کفیل وی شدند به همین دلیل در زمان تحقیقات، یکی از وکلا که در دادسرا حضور دارد از اوخواست که به بقایی اطلاع دهند ظرف یک ماه در دادگاه حاضر شود،اما کفیل و وکیل حمید بقایی به ما گفت که باید احضاریه رسمی به بنده داده شود، به همین منظور صورتجلسه‌ای را که در آن حضور داشت را امضا نکرد.

اژه‌ای گفت: مطلبی تحت عنوان اینکه در زندان اجازه تهیه غذا از بیرون داده نشده،‌مطرح شده اما می‌گویم که وی بارها با هزینه دستگاه قضا از بیرون غذا تهیه کرده که بسیاری از این پول‌ها را به زندان پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه حمید بقایی در یک سوئیتی زندانی بود که یخچال و تلویزیون و لوازم مورد نیاز داشته و از خانه‌های من و شما هم بهتر بوده است، ادامه داد: حمید بقایی خود ترجیح داد که در سوئیت بماند و به زندان عمومی نرود.

سخنگوی قوه قضائیه به دستگیری جاسوسی در دفتر آقای آشنا اشاره کرد و گفت: قبلا نیز اعلام کرده‌ام که یک فردی در دفتر ایشان دستگیر شده، اما اینکه چه نوع ارتباطی با او دارد، باید بررسی شود.

وی ادامه داد: اینکه یک فردی دستگیر شده درست است اما باید بگویم پرونده در جریان رسیدگی است و هنوز به اتمام نرسیده و نظر نهایی نیز صادر نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سخنگوی دولت از ارسال پرونده کاسبان تحریم به قوه قضائیه خبر داده است، آیا این پرونده ارتباطی با فروش نفت توسط ناجا و یا پرونده بابک زنجانی دارد گفت: باید از سخنگوی دولت سوال کنیم که منظورش از کاسبان تحریم چه افرادی هستند اگر منظور بابک زنجانی است که این فرد با شکایت مدعی‌العموم بازداشت شد و حتی تا مدتی شرکت نفت و دولت حاضر به شکایت از وی نبودند و فقط در برهه زمانی برای زنجانی تقاضای ممنوع‌الخروجی کرده بودند.

 سخنگوی دستگاه قضا گفت: فروش نفت توسط ناجا ارتباطی با پرونده بابک زنجانی ندارد .

 محسنی‌اژه‌ای در خصوص پرونده روز قدس و توهین به رئیس جمهور بیان کرد: با توجه به اینکه  این اتفاق در داخل خیابان رخ داده و ماموران نیروی انتظامی می‌توانستند در همان محل اعمال قانون کنند اما برای این حادثه پرونده تشکیل شده است.

 وی با بیان اینکه در برخی از موارد اسم افراد متخلف اعلام شده اما آدرسی از محل زندگی آن‌ها داده نشده است، ادامه داد: این پرونده در مرحله دادسرا قرار دارد و برای آن کیفرخواست داده شده اما هنوز به دادگاه نرفته است.

 وی در پاسخ به این سوال که چند ماهی از ابلاغیه رئیس قوه قضائیه در رابطه با ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی می‌گذرد با این حال هفته گذشته مجلس رای به نفع پلیس داد و اعلام کرد برگ سبز برای مالکیت خودرو کفایت می‌کند. در این رابطه  تکلیف مردم چیست؟، بیان کرد: رئیس قوه قضائیه در این بخش‌نامه موارد قانونی را در رابطه با ثبت سند خودرو تشریح کرده‌اند و در پایان گفتند که محاکم و دادگاه‌ها اسنادی را قبول دارند که در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشند و نگفتند که مردم ملزم به مراجعه به دفترخانه‌ها هستند. این موضوع مانند نوشتن مبایعه نامه های عادی است تا زمانی که در دفاتر اسناد رسمی ثبت نشود در دادگاه‌ها و محاکم قضائی مورد تایید نیستند و تفاوتی با اسناد عادی ندارند.

 حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در رابطه با پرونده فردی در بوشهر که پول‌های کلانی از مردم به بهانه پرداخت سود دریافت کرده بود گفت: برای این پرونده  هزار صفحه کیفرخواست نوشته شده و پرونده سنگینی محسوب می‌شود. معمولا در این‌گونه پرونده‌ها اموال دارای معارض هستند و یا به فروش نمی‌رسند که طلب افراد پرداخت شود.

 وی در رابطه با پرونده املاک شهرداری اظهار داشت:‌ در این پرونده از 185 نفر سوال شده و باید تاکید کنم این پرونده زنده و در حال بررسی است اما هنوز به دادگاه نرفته است.

 سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مدتی است در رسانه‌ها در رابطه با کپی پایان‌نامه رئیس جمهور مطالبی مطرح می‌شود آیا دستگاه قضا اقدامی برای پیگیری آن انجام داده است گفت: اگر این موضوع دارای شاکی خصوصی باشد قوه قضائیه وارد می‌شود و اگر شکایتی مطرح شده باشد در دادسرای ویژه روحانیت به آن رسیدگی می‌شود که بنده از آن اطلاعی ندارم.

 

بازداشت احمدی مقدم را تکذیب می کنم

 محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چند وقت پیش یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با فروش نفت توسط ناجا مطالبی مطرح کردند و خبر از بازداشت آقای احمدی‌مقدم دادند که برخی از افراد این خبر را تکذیب کردند مانند خبر دستگیری آقای رحیمی که بارها توسط قوه قضائیه تکذیب شده بود آیا این خبر صحت دارد؟، گفت: اگر سوال خلافی از بنده شود آن را تکذیب می‌کنم به مانند زمانی که آقای رحیمی آزاد بودند و شما از من درباره بازداشت وی سوال کردید و من آن را تکذیب کردم امروز هم خبر بازداشت  احمدی‌مقدم را تکذیب می‌کنم.

 وی تصریح کرد: اما برای این مقام سابق ناجا پرونده تشکیل شده است.

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با اقدامات قوه قضائیه در خصوص توقف کانال‌های تلگرامی مانند آمدنیوز بیان کرد: قوه قضائیه تا جایی که امکان دارد تلاش خود را برای توقف این کانال‌ها انجام می‌دهد و در سال‌های اخیر نظارت را تشدید کرده است، اما این موضوع به این معنی نیست که کسی دیگر نمی‌تواند لغزشی انجام دهد، در این رابطه نیاز است با دستگاه‌های دیگر وارد تعامل شویم تا آسیب کمتری به جامعه وارد شود.

 محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال که رئیس مجلس در  همایش قوه قضائیه خطاب به شما گفت:‌ مراقب باشید تا در دام کش‌مکش‌های سیاسی نیفتید. نظر شما در رابطه با صحبت‌های آقای لاریجانی چیست؟ گفت: ایشان در همایش قوه‌ قضائیه یکسری یادآوری به مسئولان دستگاه قضا داشتند و وظایف این دستگاه را در برنامه ششم توسعه یک بار دیگر یادآوری کردند که به نوعی مطالبه‌گری بود، همانگونه که به دولت توصیه کردند کابینه‌ای انقلابی تشکیل دهد.

 وی ادامه داد: یکی از نکاتی که رئیس مجلس مطرح کردند در رابطه با کمک به سرمایه‌گذاری بود که ما هم به آن اعتقاد داریم و باید بگوییم اگر با مفسدان اقتصادی برخورد نشود جلوی سرمایه‌گذاری را گرفته‌ایم. شما از فعالان سیاسی سوال کنید حتما پاسخ می‌دهند که مهم‌ترین مشکل آن‌ها تغییر ناگهانی بخش‌نامه‌ها است، بنده صحبت‌های رئیس مجلس را می‌پذیرم .

 وی در رابطه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: همه ما در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر به صورت کتبی و لسانی مسئول هستیم و قوه قضائیه هم برای اجرای آن ساز و کارهایی فراهم کرده است اما اگر شخصی بخواهد به بهانه امر به معروف مرتکب جرم شود با آن برخورد می‌کنیم، چرا که به لحاظ اهمیت ستادی متشکل از 18 عضو تشکیل شده که در آن افرادی از سه قوه حضور دارند که شش نفر آن‌ها وزیر و یک نفر از آن‌ها رئیس قوه قضائیه است، همچنین از نیروی انتظامی و مقامات عالی‌ رتبه، افرادی در این ستاد حضور دارند .

 وی در رابطه با واگذاری 15 درصد از سهام پالایشگاه اصفهان به وزارت بهداشت بابت بدهی و دستگیری سه نفر از مسئولان وزارت بهداشت گفت: از این پرونده اطلاعی ندارم .

 سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت شرکت لیزینگ آفتاب گفت: حکم این پرونده صادر شده و افرادی در بازداشت هستند، مشکل این پرونده‌ها این است که مقدار دارایی‌ها کفاف بدهی را نمی‌دهد و تا زمانی که بدهی پرداخت نشود، فرد در بازداشت باقی می‌ماند که در این پرونده‌ها هنوز تمام طلب طلبکاران پرداخت نشده است.

 محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه هفته گذشته تعدادی از استانداران به دلیل تخلفات انتخاباتی به دادسرا حاضر و تفهیم اتهام شدند، دولت هم از تعدادی از ائمه جماعت شکایت کرده آیا این افراد هم برای تفهیم اتهام حاضر می‌شوند، گفت: شکایت تمام افرادی که حق مطرح کردن شکایت را داشته باشند رسیدگی می‌شود.

 وی افزود: این شکایت باید یا از سوی مدعی‌العموم و یا از طرف نهادهای رسمی مطرح شده باشد، ممکن است دولت هم شکایتی داشته باشد اما اخیرا معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرده که شخص رئیس جمهور از هیچ‌کسی شکایتی ندارد اما ممکن است برخی از پرونده‌ها دارای شاکی خصوصی باشد .

 محسنی‌اژه‌ای در رابطه با شکایت عده‌ای از سرمایه‌گذاران موسسه کاسپین از رئیس بانک مرکزی گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم .

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر