< اصفهان به رنگ خدا- سلام به «حجاب» :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اصفهان به رنگ خدا- سلام به «حجاب» :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

اصفهان به رنگ خدا- سلام به «حجاب»

گروه فرهنگی صبح امید | سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳ ب.ظ

 

بیش از ۱۸۰ دلیل عقلی و نقلی برای یک تحول ۱۸۰ درجه!/ حجاب فکر و ذکر و فطرت است

خواهر عزیزم! نمی دونم کدوم جمله عقلی یا عاطفی یا دینی زیر می تونه بهت کمک کنه؛ شاید این جمله یا آن جمله… اما تو به دنبال جمله خودت باش! مطمئنم یک جمله اش و شاید فقط یک جمله اش مال تو باشه

 

صاحب نیوز- عبدالغفار امیدوار/ خواهر عزیزم! خودمانی صحبت کنم؛ نمی دونم کدوم جمله عقلی یا عاطفی یا دینی زیر می تونه بهت کمک کنه؛ آخه هر کسی یِ طوره؛ و به قول معروف راه های رسیدن به خدا به عدد نفوس خلایق است… شاید این جمله یا آن جمله… اما تو به دنبال جمله خودت باش! مطمئنم یک جمله اش و شاید فقط یک جمله اش مال تو باشه.

اما چه باک! برای انتخاب یک راه یک دلیل هم کافی است؛ آخه دلیل، دلیله دیگه. ولو ی دونه باشه. حالا حتما که نباید ده تا باشه… به هر حال امیدوارم یکی از این جملات تلنگری باشه برای تحوّل یا حداقل تحقیق و تفکر بیشتر تا بتونی راه درست زندگیت رو انتخاب کنی. برات بهترینها رو آرزو می کنم…

دلایل عقلی- دینی مفید بودن حجاب:

* ما باید خودمان را در خودشناسی و خداشناسی به اینجا برسانیم که صرف فرمان خداوند مهمترین دلیل اطاعتمان باشد. «خدا گفته»؛ گفته اش را می فهمیم یعنی چه، اما عمل نمی کنیم؛ چرا؟ چون «خدا» را نمی شناسیم! اگر خدا را بشناسیم آن وقت جمله «خدا گفته» بهترین دلیل هر کاری است.

باور کنید تا این حل نشود نمی توانیم بگوییم در دینداریمان جای محکمی ایستاده ایم؛ چون فردا کسی دیگر پیدا می شود با چهار تا استدلال مخالف یا تمسخر و تحقیر و… ما را تغییر می دهد. لذا پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمود: قولوا لااله الا الله تفلحوا (بگوئید لا اله الا الله تا رستگار شوید) و علی علیه السلام فرمود: انفع المعارف معرفه النفس (سودمندترین معارف شناخت خویش است).

بنابراین جای پای محکم و ثبات قدم در دینداری وابسته به «خداشناسی» و «خودشناسی» است. اگر این دوتا حل شد آن وقت معرفت به این دو، دلیل و پاسخگوی همه رفتارهای دینی ما خواهد بود. دلیلی از جنس عقل و صد البته عشق. ما خدا پرستیم، نه فلسفه پرست؛ یعنی فرمان خدا، همه دلیل مومن است. «حجاب» گفته خداست و «اطاعت» تو همه ایمانت.

* هدف از خلقت، عبادت است و عبادت؛ یک عابد دارد و یک معبود. عابد کیست؟ عابد کسی است که از همه بیشتر شبیه معبود باشد. در واقع عبادت همان عشق و یکی شدن با معشوق است. چرا عاشق شویم؟ چون عشق به خدا آرومت میکنه؛ چون خدا نامحدود است و چه کسی آرام تر از نامحدود؟ لذا فرمود: «الا بذکرالله تطمئن القلوب».

خلاصه هر انسانی آرامش و یک حال خوب می خواهد. این حال خوب محصول بودن با خدای نامحدود است. مثل یک اقیانوس که نسبت به یک حوض خیلی آرام است؛ چون سعه وجودی خیلی بیشتری دارد و هر چه بیشتر شبیه و نزدیک خدا بشی تو هم آرومتر میشی. اما راه نزدیک شده به خدا چیست؟ راهش عبادت او یعنی اطاعت از اوست. لذا فرمود «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون». حجاب اطاعت و عشق بازی با خداست.

* خدا عشق می خواهد و روابط عاشقانه؛ البته نه اینکه او محتاج باشد بلکه شما به این عشق احتیاج دارید. اما عاشقی نشانه هایی دارد؛ از جمله اینکه عاشق حاضر است از عزیزترین چیزهایش برای معشوق بگذرد. پس باید این عاشقی را به خدا و خودت ثابت کنی. لذا خدا دست گذاشته روی چیزی که خانمها خیلی دوست دارند و فرموده به خاطر من از این بگذر و آن نمایش زیبایی است.

اصلا زن دوست دارد که زیباییش را نشان بدهد. اصلا بگذار اینطور بگویم: خدا برای رابطه عاشقانه قربانی می خواهد؛ مثلا از ابراهیم علیه السلام، اسماعیلش را و از پیامبر اکرم، حسینش را و از تو ای زن! نمایشت را. پس محجبه باش و عاشقی کن. خودی نشان بده! اما به خالقت. او که تو را آفرید و همه زیبایی های تو فقط جلوه کوچکی از زیبایی بی انتهای اوست.

* اگر محجبه نباشی آن هم با وجود چند آیه صریح قرآن در باره حجاب (کریمه نور/ شریفه 31، 60- کریمه احزاب/ شریفه 32، 33، 53، 59) می تونی قیامت به خدا جواب پس بدی؟ اگر جوابت این است که لزوم حجاب رو قبول نداری پاسخت این است که حجاب صریح قرآن و فتوای همه فقهاست و اگر معاد رو قبول نداری که واویلا!

ببین تو دختر مسلمان چقدر سقوط کردی و کارت به کجا کشیده که از اصول و خط قرمزهای دین هم عبور کرده ای؟ (در حالی که فکر می کردی شل حجابی فقط چهار تا تار مو رو بیرون انداختن است) و اگر قبول داری چه جوابی داری؟ فردا به خدا می خوای بگی دلم خواست! به تو چه؟! پس معقول زندگی کن و خودت رو به چه کنم و چی بگم قیامت ننداز. بابا! خدا برای حفظ دینش امام حسینش رو داده فکر نکن طوری نیست، خدا می بخشه (ما غرّک بربّک الکریم؟ چه چیز تو را نسبت به پروردگار کریمت مغرور کرد؟).

* محجبه باش! ببین خدا چی می خواد؟ دلم می خواد که نشد حرف. این حرف شیطانه و شیطان دشمن توست؛ إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا؛ شیطان دشمن شماست، او را دشمن بدارید (کریمه فاطر/ شریفه 6 ). آخه دختر خوب! آدم عاقل که به حرف دشمنش گوش نمی ده.

* حجاب، مردهای جامعه را خوش اخلاق و مهربان می کند! و بدحجابی مردها را بداخلاق می کند!؛ چرا؟ چون مردی که فقط زن خودش را می بیند او را زیبا می بیند اما زنی که قرار است در چشم شوهرش با هزاران زن بزک کرده رقابت کند محکوم به شکست است و بالطبع زن شکست خورده در دل مرد جائی ندارد لذا مرد را بهانه گیر و بد اخلاق می کند. حتی زنها را عصبانی، حسود و اعتماد به نفسشان را می گیرد؛ چون دست بالای دست در زیبایی بسیار است و زنها را رقیب هم می کند و به جای اینکه خانم ها دوست هم باشند دشمن هم می شوند.

شل حجابی تخم کینه است. لذا شیطانی است چون زمینه دوستی و محبت بین آحاد جامعه را از بین می برد.

* حجاب المان دین است و فقط کسانی حاضرند که این المان را رونمایی کنند که درک عمیقی از دین داشته باشند؛ یعنی معرفت و افتخار و عشق به دین، پشتوانه و خاستگاه حجاب است. به عبارت دیگر شما وقتی می توانید در خیمه گاه حجاب مستقر و ثابت قدم بشوید که به چنان درکی از دین رسیده باشید که به آن افتخار کنید. آن وقت تمسخر که سهل است، شدیدترین طوفانها هم نمی توانند حجاب از سر شما بگیرند. بنابراین حجاب بازتاب و تجلی اعتقاد است.

* حجاب ایجاد هارمونی و هماهنگی و انسجام بین «اعتقادات، باطن، افکار، عفاف» و «رفتار و ظاهر و احساسات و نحوه پوشش» یک خانم مومنه است. در حالی که عفیفه بودن و محجبه نبودن نشان تناقض، چندپارگی و روان گسیختگی شخصیت انسان است.

* زن عفیفه ای که محجبه نباشد به انگیزه های ایمانی درون خود باور دارد اما به انسجام رفتاری برآمده از باورهای درونی خود اعتقاد ندارد و این چندپارگی یعنی «نؤمن ببعض و نکفر ببعض».

* حجاب واجب است؛ چون شل حجابی حیا را ضعیف می کند و به تبع آن ساختار اجتماعی، خانواده، نظام تربیتی و حتی حکومت اسلامی و بعد معنوی و اخروی انسان تضعیف می شود.

* حجاب به خصوص چادر باعث میشه خودت رو در معرض انتظارات اخلاقی بالاتر قرار بدی. لذا حجاب خود به خود زمینه اخلاق برتر رو ایجاد می کنه.

* جهادِ زن در خانه حسن التّبعّل و خوب همسرداری کردن و در جامعه، حجاب است.در جهاد پرچم رو می دن دست قوی ترین و شجاع ترین فرد. حجاب «پرچم خدا» در جنگ با شیطان و زشتی هاست. پس با انتخاب حجاب، قوی ترین و شجاع ترین سرباز خدا در جنگ نور با تاریکی باش که فرموده: فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما و نیز ان تنصر الله ینصرکم.

* نوع پوشش شما نوع دوستان شما را هم مشخص و جذب می کند و این سرآغاز تاثیرات شگرفی در ادامه مسیر زندگی شما خواهد بود.

* محجبه شو و این فرصت را به خودت بده که خودت را به خودت هدیه بدهی؛ در خیمه گاه حجاب خلوت کن و خودت را پیدا کن و به خودت هدیه کن.

* زیبایی تو فقط یک جلوه کوچک از زیبایی نامحدود خداست. پس با نمایش زیبایی کوچکی از خدا، مردم رو از دیدن زیبایی های عظیم خدا حجاب نشو.

* زندگی پر است از سختی ها؛ و شما در سختی ها، مثلا مرگ عزیزان، جز به خدا و اهل بیت به چه چیز روی می آورید؟ آیا آهنگ و رقص و… می توانند مشکل شما را حل کند؟ پس در آسانی ها و شرایط معمولی هم به همانجا رو بیاورید که در سختی ها رو می کنید.

* انسان از خداست (نفخت فیه من روحی) و خدا نور است (الله نور السموات و الارض) لذا هر چیزی که از جنس نور نباشد و در جان آدمی ریخته شود انسان را به بن بست می رساند. انسان جوری طراحی شده که فقط با نور شارژ می شود و خوش است و آرامش دارد؛ مثل ماشینی که فقط با بنزین کار می کند نه با آب میوه. چادر نور است و اتفاقا بحث اصلی چادر در سوره نور آمده است.

* هیچ چیزی ارزش از دست دادن خدا را ندارد. حتی شل حجابی!

* محجبه باش برای اینکه تو را تن نبینند تو را زن ببینند، آدم ببینند.

*حجاب مدیریت رابطه زن و مرد است؛ مدیریت یک توانمندیِ مسئولیت محور. درست برعکس شل حجابی که یک رفتار منفعلانه است.

*حجاب مصونیت است. مصونیتی که زندگی را لذت بخش تر می کند. پس به حجابتان عشق بورزید.

*حجاب امنیت می آورد و فاصله ها و حریمها را حفظ می کند.

* ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند/ تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری/ همه از بهر تو سرگشته و فرمانبردار/ شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری.

*وقتی محجبه می شی به چشم یک آدم بهت نگاه می کنند نه به چشم جنسیت و جنسی. بهت خیره نمی شند و افراد خیره سر ازت دور می شن.

*همانطور که سوال می کنی چرا محجبه باشی؟ با خودت فکر کن چرا غیر محجبه باشم؟ این همه آرایش کردی چه سودی برای تو داشت؟ راستی چرا باید همه تو رو دوست داشته باشند اما امام زمان عج و خدا از دستت به خاطر بدحجابی ناراحت باشند؟

*اگر بدحجابی کار بدی نیست و به قول خودت مگه چیه؟ پس چرا حاضر نیستی با بدحجابی با امام زمان عج ملاقات کنی؟! خوب! چه فرق می کنه همین حالا هم در محضر امام زمان عج هستی.

*رزقت رو خدا میده پس اطاعتش رو هم از خدا داشته باش و پشت به خدا سر سفره خدا نشین.

*ما که از خدا و زهرای اطهر و زینب کبری سلام الله علیهما بیشتر نمی فهمیم خوب آنها محجبه بودند پس حتما حجاب درست است.

*حداقل هر وقت به خدا احتیاج داری به اوامر خیرخواهانه اش من جمله حجاب گردن بنه. حالا میشه به خودت بگی کی به خدا احتیاج نداری؟

*اگر واقعا فکر می کنی بدحجابی برای رضای خدا و خالق و ولی نعمتت است انجامش بده!

*هدف از خلقت ما این است که ما به عنوان بزرگترین آیت خدا، خدا را نشان بدهیم، نه خودمان را. و حجاب در راستای همین هدف واجب شده. لذا بدحجابی زشت است؛ چون با هدف، هارمونی ندارد و خیانت به خود و جامعه و خداوند و هدف خلقت از آفرینش است.

*حجاب در راحتی خانمها و آقایون نقش دارد؛ چون مطابق عفت زنانه و غیرت مردانه و موافق ایمان است لذا ایجاد امنیت می کند.

*تعریف و تمجید خدا از محجبه ها همیشگی است اما تعریف و تمجید آدمها از شل حجابها تا پای 4 تا خط زیر چشم هاست. پس آرامش و لذت محجبه همیشگی است ولی آرامش و لذت شل حجاب موقت است. پس انتخاب حجاب معقول تر و آرامش بخش تر است.

*حجاب این امکان رو برای تو فراهم می کند که تواناییها و سایر کمالات تو پشت جمالت مخفی نشود و دیده شوند.

*کار درست رو باید با توکل و توسّل بر خدا انجام داد و به حرف مردم توجه نکرد؛ چون درست است. حجاب به ده ها دلیل همان کار درست است؛ یک دلیلش این است که خدا و 124 هزار پیامبر و تمام معصومین علیهم السلام تو تیم محجبه ها هستند.

*حجاب احترام گذاشتن به زندگی دیگران است؛ چون اجازه می دهد شما برای همسرتان زیباترین فرد باشید. در حالی که شل حجابها مانع از این خواست طبیعی خانمها است.

*حجاب جایگاه زنان را در برابر مردان تقویت می کند. و به جای ظاهر و جسم آنها شخصیت آنها را پیش می کشد.

*شل حجابی؛ یعنی از هزار شأنی که زن دارد نازل ترینش بُلد بشه. واقعا این بدسلیقگی رو کجا باید فریاد زد؟

*حجاب نظم دادن به جاذبه جنسی است.

*حجاب به زن قدرت می دهد؛ چون حجاب فقط یک تکه پارچه و یک پوشش صرف نیست بلکه نماد و ظهور عقیده دینی است. فرمان خداست و ان تنصر الله ینصرکم (هر کس دین خدا را کمک کند خدا نیز به او کمک می کند).

*احترام و تکریم خداوند، احترام به خواست و دستورهای خداست. و حجاب دستور خداست. لذا حجاب گرفتن تکریم خداست. خدا ما را با عقل و ارسال معصومین علیهم السلام و حجاب و عفاف و حیا و… تکریم کرده است (و لقد کرّمنا بنی آدم) در حالی که هیچ احتیاجی به ما نداشته پس به کدام دلیل عقلی یا عاطفی ما به خودمان اجازه بدهیم که با مخالفت فرامین او از تکریمش سرباز بزنیم؟ و حال این که ما سر تا پا محتاج خدا هستیم.

*حجاب یک بعد عرضی دارد که مربوط به مدیریت روابط بین زن و مرد است و یک بعد عمودی دارد که مربوط به خداوند و زن است که به حجاب جنبه دینی و معنوی و قدسی و درونی می دهد (لذا حجاب در نماز حتی در صورت نبود نامحرم نیز واجب است)؛ بنابراین حجاب امری چند لایه و نمادی انسانی- الهی است. حجاب از لایه های دیگری نیز برخوردار است؛ مثل لایه های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و خانوادگی و تربیتی و…

*خدا به ابلیس فرمود به انسان سجده کن اما ابلیس گفت «نظر من چیز دیگری است!» پس ابلیس شد شیطان رجیم. حالا خداوند صراحتا به خانم ها فرموده حجاب بگیرید اما شل حجابها می گن”نظر ما چیز دیگری است” با این حساب آیا شل حجابی عاقبت دارد؟

*خداوند حجاب ظاهر را حفاظ حجاب درون یا همان حیا قرار داده است.

*حجاب تنظیم و نظم و جلوه دهی بین رفتار و افکار زنان عفیفه است.

*حجاب سد بزرگی بر سر راه پروتکل های ضد فرهنگی و استعماری غرب است.

*بدحجابی قرار دادن خود در معرض سوء تفاهم هاست.

*حجاب حفظ امنیت و زیبایی است.

* حجاب سد محکمی در مقابل بیمار دلان است.

*محجبه بشیم؛ لااقل به خاطر اینکه شاید فردایی باشد که باید جواب پس بدیم.

*بدحجابی شما رو به سرگرمی های بچه گانه می کشاند.

دلایل عاطفی – تمثیلی حجاب:

*حجاب؛ حس خوب نزدیک شدن به خداست. حجاب یعنی تو ناموس خدایی. یعنی خدا مونس توست. کانّه یونس خدا که در دل ماهی خدا را به راز و نیاز می نشست. فنادی فی الظلمات سبحانک انی کنت من الظالمین فاستجبنا له و نجیناه من الغم. حجاب مثل چادر و خیمه ای می مونه که حتی در شلوغ ترین جاها هم انگار تو، توحریم خودت با خدای خودت خلوت کرده ای.

*از دید یک جنس مونث به چادر نگاه کنی فهم فلسفه حجاب مشکل میشه اما از زاویه دید یک مذکر نگاه کنی درکش آسون میشه.

*بیشترین افسوس اهل جهنم از سَوف سَوف کردن هاست؛ یعنی امروز و فردا کردنها… امروز و فردا نکن و محجبه شو. مگر برای شل حجاب بودن، امروز و فردا کردی که حالا برای سبک درست زندگی امروز و فردا می کنی؟ امروز و فردا کردن دلیل جهنم است. برای سبک درست زندگی همین حالا رو انتخاب کن. مطمئن باش حالت خوب میشه. نترس! امام علی علیه السلام فرموده: از آنچه می ترسی خودت رو بنداز توش خواهی دید که ترسش از خودش بزرگتر بود.

*خصوصیت حجاب این است که به تو آرامش می دهد و حجاب مثل لباسهای دیگه نیست که تکراری بشه؛ چون چادر از جنس معنویات است. لباس حضرت مادر سلام الله علیهاست و معنویات تکرار بردار نیستند (مثل حرم امام رضا علیه السلام که هیچ وقت تکراری نمیشه) حقیقت این است که سِرّ چادر در صاحب چادر است.

*لازمه ملحق شدن، شباهت است؛ چادر تو را شبیه مادر می کند و در نهایت تو را همسایه مادر می کند.

*وقتی محجبه میشی آماده زخم زبونها باش. اما همه اش به فدای یک لبخند امام زمان. مگر فاطمه سلام الله علیها برای دین خدا سیلی نخورد؟ خوب ما هم برای دین چهار تا حرف بشنویم مگر چی میشه؟ تازه یک کم شبیه فاطمه سلام الله علیها میشی! چه خوبه آدم شبیه مادرش بشه. حالا چطورش مهم نیست مهم اینه که یک ذره هم ما شبیه حبیبه ی خدا بشیم.

*حجاب؛ ارثیه امن مادر.

*تا خودت رو پیدا نکنی محجبه نمیشی؛ وقتی “خودت” رو پیدا کردی و از “بی خودیت” تشخیص اش دادی و فهمیدی که چقدر ارزشمندی سریع می پوشونیش و الا در دسترس هر کس و ناکسی رهاش می کنی.

*محجبه شدن شل حجاب؛ قیام “خود” علیه “بی خودی” است. وقتی خود داشته باشی خدا هم داری اما وقتی بی خودی بی حجابم هستی.

*تاب موها رو رها کن تا بی تاب خدا بشی.

*حجاب بیشتر از آنچه فکر کنی بهت آرامش میده مگر تو آرامش نمی خوای؟ خوب حجاب رو امتحان کن. آرامش می تونه دلیل خیلی خوبی برای انتخاب حجاب باشه.

*چادر هدیه معنویت درون، به بیرون است.

*از فواید حجاب پس زدن زمینه نگاه بد است که تا محجبه نشوی شیرینی این سخن را نخواهی چشید. شک نکن محجبه شو .

*حجاب فراتر از دین است؛ خیلی ها دین هم ندارند اما نمی خواهند آلوده زندگی کنند.

*میگن وقتی کسی رو دوست داری شبیه اون میشی. آیا حضرت زهرا ارزش دوست داشته شدن نداره؟! یا تو ارزش دوست داشتن حضرت رو نداری که محجبه نمی شی؟

*حجاب فقط یک قدم به جلو نیست؛ پیچ زندگی است و بعد از آن یک من جدید منتظر توست. یک زندگی جدید. باور کن تجربه آن کم لذتی ندارد.

*با چادرِ تو، خدا و ائمه اطهار علیهم السلام و شهدا لبخند می زنند. من فکر می کنم این دلیل بس باشه اگر تو عشق به خدا و اهل بیت و شهدا را شایسته می دانی. عاشق شو ور نه روزی کار جهان سرآید/ ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی.

*حجاب فقط پیامد تغییر نگاه تو نیست؛ نگاه ها به تو را هم تغییر خواهد داد.

*حجاب تو، بهترین هدیه تو به حضرت زهراست.

*حجاب بیرون آمدن از خود و خودنمایی ها و تولد دوباره است؛ متولد شدن از خود. فلذا الهی و قدسی است. و به قول حافظ: ای حافظ تو خود حجاب خودی از میان برخیز.

یعنی برخاستن از میان خلق و خدا. من نبودن و خدا بودن. لذا حجاب بنام خداست. بسم الله الرحمن الرحیم و سرآغاز همه تحولهاست. یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال.

*حجاب باعث می شود خیلی ها تو را کنار بگذارند و تو هم خیلی ها را کنار بگذاری. و مطمئن باش این سرآغاز تحولی مبارک در زندگی توست.

*حجاب می تواند از روی عشق هم باشد. نه اجبار یا سختگیری و… عاشق شو؛ زیرا که عاشق انسان است.

*وقتی عاشق خدا شدی عاشق چیزهایی که خدا دوست دارد هم میشی؛ عاشق خدا شو و محجبه باش.

*غیر محجبه دوست داره تو دید باشه. محجبه هم دوست داره تو دید باشه؛ اما تو دید کسی که لیاقتش رو داره و اون کسی نیست جز خدا.

*حجاب عَقد و گره بستن با خداست.

*حجاب، حالت رو بهتر میکنه. مطمئن باش.

*بهترین راه برای ادای دین به شهدا و کسانی که برای ما امنیت آوردند از طرف یک دختر، حجاب است، حجاب.

*پوشش ات که عوض بشه فقط پوشش ات عوض نمیشه؛ خیلی چیزا عوض میشه. می تونم بگم یک زندگی نو خواهی داشت. حجاب دنیای جدید و زیباتر ی است. امتحانش کن.

*اگر چادر که برات سخترینه اما قبولش کنی، خدا هم بهترین رو برات انتخاب می کنه. و می تونم بگم منتظر یک حال اساسی از طرف خدا باش.

*گاهی دو نفر می شوی و هر کدام می خواهد اون یکی را قانع کند؛ یکی میگه حجاب یکی میگه نه. معلوم می شود تو یک من حقیقی داری و یک من کاذب. بیا و با حجاب خودت را از شرّ “من کاذب” خلاص کن.

*سیاهی چادر بر همه سیاهی های اطرافت غلبه می کند. باید با سیاهی چادر به جنگ نگاه های سیاه و … رفت.

*باید هم حجاب ظاهر داشته باشیم هم حجاب اعمال. حجاب اعمال تقوا است و حجاب ظاهر پوشش شرعی است.

*گناه، خودمحوری است. خودمحور نباش؛ چون منیّت ارزش تبعیت و فرمانبرداری ندارد. اونی ارزش فرمانبرداری داره که علی رغم همه بدیهایت ولی باز رزقت می دهد. او که قدرتمند است. نه منیّت که اولش آب گندیده ای بودی و آخرش لاشه و وسطش حامل قاذورات.

*سعی کن نعمتها و نشانه ها رو ببینی و مرور کنی تا بفهمی خدا تو رو خیلی دوست داره. اون وقت تو هم خدا را خیلی دوست خواهی داشت و در فضای محبت اوامر معشوق مطاع بلکه شیرین خواهد بود. لذا فرمود: ای موسی! بندگانم را عاشق من کن. موسی علیه السلام گفت چگونه؟ فرمود: نعمتهای من را یادآور شو، که الانسان عبد الاحسان.

*حجاب تو را به کسانی که دوستشون داری نزدیکتر می کند؛ چون آنها حجاب را دوست دارند.

*حجاب هدف نهایی نیست اما یک گام تو را به خدا و ده گام خدا را به تو نزدیک می کند.

*بدحجابی، بد است؛ چون به سختی با عمود دین یعنی نماز جمع می شود. یعنی بدحجابی فقط بدحجابی نیست بد نمازی هم هست و بالعکس بالعکس.

*بیا! حجاب آرومت میکنه. حجاب آشتی با خداست.

*یک علت فرار از مذهب چارچوب داشتن و بسته بودن آن است؛ یعنی قراره تو بعضی چیزها رو از دست بدی ولی واقعیت این است که اولا درست است که مذهب چارچوب دارد اما چارچوبش وسیع است. ثانیا در آن چارچوب چیزیهایی رو به دست میاری که آنچه از دست می دهی در برابر آن هیچ است؛ از جمله چیزهایی که بدست می آوری خودت هستی.

*به عشق امام رضا علیه السلام محجبه شو و از خیلی چیزها دست بکش. فدای یک لبخند امام رضا.

*هر چی چادر سر کردن سخت تر باشه دلیل بر چادری شدن بیشتر است؛ چون هر چی کار سخت تر، پاداش آن هم بیشتر.

*حجاب اولین قدم برای یک زنِ منتظرِ واقعی است

*حجاب فقط یک دستور نیست؛ یک نعمت است. که اگر نبود، زن به خطر و حقارت می افتد.

*بدحجابی ظلم کردن به خود است.

*حجاب، مساوی با افسردگی و خوش نبودن و بگو و بخند و موسیقی و… نیست. حجاب اطاعت و ذکر خداست و ذکر خدا آرامش بخش است (الا بذکر الله تطمئن القلوب).

*لاک جیغ، رنگ و بوی خدا رو نداره.

*حجاب تاج بندگی و سند زهرایی بودن توست.

* حجاب دستور خداست و پیروی نکردن از دستورات خدا آدم رو قسی القلب می کنه. زن هم که!… زن است و دلش دیگه.

*اعتقاد به آخرت؛ یعنی هر کاری که می کنی بگی آخرش که چی؟ جواب خدا و امام زمان رو چی می خوای بدی؟ بدحجابی با اعتقاد به آخرت جور نیست؛ چون مخالف صریح آیات قرآن است.

*محجبه شو و بزار هر چی می خواد بشه بشه… فدای یک لبخند زهرای اطهر و امام زمان عج.

*حجاب یک قدم تو را به خدا و به امام زمان عج نزدیکتر می کند. آیا این دلیل برای حجاب کافی نیست؟

*با حجابت می تونی امام زمان عج را از حجاب غیبت زودتر بیرون بیاری. آیا این برای محجبه شدن دلیل کمی است؟

*با بدحجابیت، با غیرت پدر و امام زمان عج و خدایت بازی نکن.

* حجاب سد محکمی در مقابل بیمار دلان است.

*امام زمان عج به زن بدحجاب نگاه نمی کنه آخه شرعا حرامه. فتامل جیدا.

*قطعا خدا و امام حسین و فاطمه و امام زمان علیهم السلام تو را محجبه بیشتر دوست دارند. وقتی محجبه بیشتر دوستم دارند، چرا حجاب نه؟

*وقتی می دونی حجابِ تو قلب امام زمان عج رو شاد می کند این حجاب دیگر کم از لباس عروس، نشاط بخش نیست.

*وقتی می خواهید محجبه بشوید اگر خانواده مخالف است اول آرام آرام حجاب را بیشتر کنید و همزمان با بیشتر شدن آن اخلاقتان را با مخالفین بهتر کنید. بعد حمایت برخی از اعضا خانواده را کسب کنید و بگویید مگر نمی گوئید آزادم؟ پس بگذارید خودم تصمیم بگیرم و به آزادی، در اینجا هم احترام بگذارید.

*حجاب گذاشتن، یک قدم برای خدا و اهل بیت و برای سلامتی فطرتت برداشتن است.

*حرف ما این است که عاشق بشید؛ اما نه عاشق هر کسی. بلکه عاشق کسی که ارزششو داره. اون کس، خدا و  اهل بیت عصمت و طهارتند؛ چون مطهر و تام و کامل هستند. وقتی عاشق شدی این دیگه خاصیت عشقه که هر چی معشوق بگه. خوب یکیش هم حجابه.

*مهم نیست دیگران چی میگن. مهم حرف دلتِ. و حرف دلت آن چیزی است که به تو آرامش می دهد؛ حجاب آرامش توست.

*حجاب خیلی از خوبی ها رو به تو اضافه می کند و خیلی از بدیها رو از تو کم می کند.

*حجاب طاعت و ذکر خداست، یاد خداست؛ از نوک سر تا نوک پا؛ یعنی وقتی محجبه ای از نوک سر تا نوک پات داره ذکر خدا میگه. این قشنگ نیست؟!

*فکر کن، ذکر کن. حجاب ذکرالله است و ذکر محصول طبیعی فکر است. حجاب انتخابی فکورانه است.

*بی حجابی بی فکری است اما حجاب فکر و ذکر و فطرت است.

*وقتی محجبه میای بیرون انگار خودت رو گذاشتی تو خونه بعد اومدی بیرون. جات امن امنه.

*با حجابت می تونی بخشی از هزینه بهشت رفتنت رو بپردازی.

*حجاب بار نیست. حجاب یار است؛ چون می تونی باهاش بار آخرتت رو ببندی.

*خیمه امام زمانی ها یک ستون دارد بنام نماز و یک پوشش دارد بنام حجاب. خیمه گاه، بی ستون و خیمه گاه، بی پوشش نمی شود. پس با نماز و حجاب، وارد خیمه شو که در این خیمه رازی است به وسعت عشق.

*حجاب احترام گذاشتن به خود است. دوست داشتن خود است؛ چون عروسک این و اون نیستی، خودت هستی.

*حجاب رفاقتت رو با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بیشتر می کنه.

*دخترها با حجاب، نسبت به خود و  جامعه مهربانتر اند. چون حجاب فرصت دادن به خود و جامعه برای بهتر شدن است.

*تو که به خاطر نگاهی از طرف مردم خدا رو کنار گذاشتی پس حتما می تونی به خاطر خدا، محجبه بشی و نگاه مردم رو کنار بزاری.

*با حجاب مکمل جامعه باش نه مزاحم جامعه. و فراموش نکنیم که مزاحمت مزاحمت می آورد و مکمل تکامل می آورد که گفته اند ز گندم گندم بروید ز جو ز جو.

*حجاب از صادرات شر می کاهد و به واردات خیر می افزاید. وارداتی از جنس توفیقات الهی؛ مثل دوستان خوب، خوابهای خوش، سفرهای زیارتی، دعای خیر امام زمان عج و…

*حجاب سرنخ همه خوبی هاست. حجاب که بیاد همه خوبی ها رو با خودش میاره. ان شاءالله

*دلتنگی هاتو برای خدا با حجاب گره بزن. مطمئن باش دلت وا میشه.

*خدا پشت خط حجابه؛ چون حجاب خط مقدم جهاد با نفس برای دختران جوان است و خدا همیشه در خط مقدم است.

*حجاب رفاقت با خدا و اهل بیت عصمت و طهارت رو دلچسب تر و دنیات رو زیباتر می کنه.

*همه ما در زندگی ی جورایی به دنبال خدا هستیم. خدا روح خودش را در تو دمیده (نفخت فیه من روحی) و بدن تو را حجاب آن قرار داده. پس با حجاب، حجاب بدنت را کنار بزن و با افکار و اخلاق و اعمال زیبا، نور خدا را از پشت حجابت طلوع بده و به خودت و مردم ثابت کن که نفخه الهی هستی.

*ذاتت که خدایی است پس اجازه بده ظاهرت هم خدایی باشه.

*تو از خدایی، پس برای خدا باش (انا لله و انا الیه راجعون)

*دختر بدحجاب محبتش در قلب پدرش کمتر می شود؛ چون پدر مرد است و مرد غیرت دارد. الا این که فکر کنی بابات… اصلا فکرش رو هم نکن. پس با غیرت پدرت بازی نکن.

*نشانه باطل بودن بدحجابی خستگی ناشی از آن است.

*با بدحجابی لبخند چهارتا شهوتران را به اشک غیرتِ پدرت نفروش

*چادر، اکمال و اتمام حجاب است گویی چادر از جنس ولایت است.

*محبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اساس دین است و اگر حتی ذره ای محبت اهل بیت در دلت احساس می کنی همین را با مطالعه زندگی و سیره شان تقویت کن تا هم به حجاب و هم به عقیده و اخلاق انسانی و اسلامی دست پیدا کنی.

*اگر هواست به خودت نباشه بدحجاب می شی. می فهمی چی می گم؟ اگر هواست به خودت نباشه. هوای خودت رو داشته باش(یا ایها الذین آمنوا علیکم انفسکم).

*حجاب شاید اولش سخت باشه ولی شیرینه؛ چون با فطرتت هماهنگه. و هر چیزی که با فطرت هماهنگ باشه آدم خیلی زود باهاش رفیق و مانوس میشه. حجاب رفیق خوبی است.

*بدحجابی یعنی استرس، نا امنی، جذب انرژیهای منفی، و هزار و یک مشکل دیگر.

*در زیارت عاشورا حتی کسانی که لجام زدن و در ظلم به امام زمانشان شرکت کردند لعن شده اند(ولعن الله امه اسرجت و الجمت و تنقبت لقتالک…؛ لعنت خدا بر امتی که اسب ها را برای جنگ با تو زین کردند ولگام زدند و برای جنگ با تو آماده شدند…) آیا بدحجابی که مخالف صریح قرآن است ظلم به امام زمانمان نیست؟ شتر سواری دلا دلا تا کی؟

*حجاب دوست شدن و رفاقت با خداست. گره زدن قلب با محبت الهی است.

* چه محجبه چه غیر محجبه، مردم حرفشون رو می زنند اما تو به ندای قلب و فطرت پاک و الهی ات گوش کن.. مهم این است که خودت باشی.

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر