< آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نگرانی‌های زیادی را در رابطه با توانمندی دفاعی آمریکا برای محافظت از خود ایجاد کرده است. :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نگرانی‌های زیادی را در رابطه با توانمندی دفاعی آمریکا برای محافظت از خود ایجاد کرده است. :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:
 

 

 

آیا آمریکا می‌تواند در برابر حمله موشکی کره شمالی از خود محافظت کند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پنتاگون تاکنون بارها اعلام کرده است که ارتش آمریکا می‌تواند در برابر توانمندی موشکی رو به رشد کره شمالی از کشور دفاع کند؛ اما واقعیت این است که هیچکس به اندازه پنتاگون از این مسئله مطمئن نیست.

اولین آزمایش یک موشک قاره‌پیما که روز سه‌شنبه از سوی کره شمالی انجام گرفت این پرسش را مطرح کرده است که آیا ارتش آمریکا واقعاً می‌تواند موشک یا موشک‌هایی که ممکن است از سوی کره شمالی به این کشور شلیک شوند را در هوا متوقف کند؟

کاپیتان «جف دیویس» سخنگوی پنتاگون در واکنش به این آزمایش موشکی اعلام کرد: وزارت دفاع آمریکا به توانمندی خود برای دفاع از کشور در برابر تهدیدات کره شمالی ایمان دارد.

وی برای توجیه گفته خود به آزمایش موفقیت‌آمیز ماه مه اشاره کرد که طی آن ارتش آمریکا توانست با شلیک یک موشک از پایگاه هوایی کالیفرنیا یک موشک قاره‌پیمای شبیه‌سازی شده کره شمالی را در هوا منفجر کند. با این حال، دیویس اعتراف کرد که برنامه ضدموشکی ایالات متحده علیه موشک‌های کره شمالی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

کارشناسان نظامی نیز باور دارند که به رغم صرف میلیاردها دلار در پروژه دفاع موشکی چندلایه، آمریکا هنوز نمی‌تواند خود را در برابر یک حمله موشکی بالستیک از جانب کره شمالی کاملاً مصون بداند.

به گفته این کارشناسان، سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در حال حاضر تنها قادر به شناسایی و رهگیری یک یا نهایتا تعداد محدودی موشک هستند که ممکن است به صورت همزمان به سمت این کشور شلیک شوند و چنانچه ارتش آمریکا طی 3 الی 4 سال آینده نتواند قابلیت‌های دفاعی خود را در برابر حملات موشکی همزمان ارتقا دهد، با توجه به پیشرفت روزافزون کره شمالی در زمینه فناوری موشکی، در دفاع از کشور با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

در این میان، قابلیت اطمینان سامانه‌های ضدموشکی مختلف آمریکا نیز نگرانی‌ها را در این باره افزایش داده است. نتایج آزمایشات ضدموشکی سالهای اخیر که از سوی «آژانس دفاع موشکی ایالات متحده» انجام شده‌اند، نشان می‌دهد در حالیکه سامانه موشکی تاد (THAAD) که آمریکا نسخه‌ای از آن را در اختیار کره جنوبی قرار داده، در 13 آزمایش قبلی خود 100 درصد موفق عمل کرده است، سایر سامانه‌های ضدموشکی مانند GMD و Aegis در پیشگیری از حملات موشکی دشمن به ترتیب 55 و 83 درصد موفق عمل کرده‌اند.

این نتایج نشان می‌دهند شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین به عنوان متولی اصلی ساخت سامانه‌های ضدموشکی تاد و Aegis به مراتب بهتر از شرکت بوئینگ که پیمانکار پروژه دفاعی GMD به شمار می‌رود، عمل کرده است. اما با این حال، هنوز هیچ یک از آنها در میدان جنگ آزمایش نشده‌اند.

طبق گزارش مرکز تحقیقات کنگره، دولت آمریکا از زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان در دهه 80 میلادی بیش از 200 میلیارد دلار برای توسعه سامانه‌های ضدموشکی مختلف از ساخت تجهیزات مورد نیاز برای رهگیری ماهواره‌ای موشکهای دشمن تا توسعه سامانه Aegis برای رهگیری موشکها از دریا هزینه کرده است. اما با این وجود، هنوز هیچکس نمی‌تواند موفقیت دفاع موشکی چندلایه آمریکا را در برابر حملات موشکی دشمن تضمین کند.

ماه گذشته، «جیمز سیرینگ» مدیر سابق آژانس دفاع موشکی ایالات متحده در یکی از نشست‌های کنگره گفت پیشرفت‌های اخیر کره شمالی در زمینه فناوری ساخت موشک‌های قاره‌پیما بویژه در طول 6 ماه گذشته به شدت او را نگران کرده است.

«جان شیلینگ» کارشناس موشکی مستقر در واشنگتن نیز در این نشست سرعت پیشرفت موشکی کره شمالی را فراتر از انتظار خواند و پیش‌بینی کرد پیونگ یانگ طی یک یا نهایتا دو سال آینده با دقت و قابلیت اطمینان بالا می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد.

«مایکل المن» کارشناس دفاع موشکی در «موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی» نیز خاطر نشان کرد با وجود آنکه کره شمالی هنوز چند گام دیگر تا ساخت یک موشک بین قاره‌ای قابل اطمینان فاصله دارد، هیچ تضمینی وجود ندارد که آمریکا تا آن زمان بتواند برای محافظت از خود کاری انجام دهد.

به گفته وی، "حتی موفقیت صد در صدی در آزمایشات ضدموشکی نیز نمی‌تواند ضامنی برای موفقیت در برابر حملات موشکی واقعی باشد."

انتهای پیام / 

 

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر