•  
  •  
عفاف و حجاب

اصفهان به رنگ خدا/6؛

عبداللهی نژاد: «آتش به اختیار» گفتمان امربه‌معروف و نهی از منکر است/

دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: آتش به اختیار را شاید بتوان به‌عنوان گفتمان امربه‌معروف و نهی از منکر در نظر داشت، یعنی هر فرد مسلمان شیعه و انقلابی هرکجا تخلفی دید بی‌تفاوت از آن عبور نکرده و تذکر دهد.

 

دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب‌نیوز، با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ مردمی در روز ملی عفاف و حجاب در اصفهان اظهار کرد: تمامی ائمه جمعه سراسر استان اصفهان در خطبه‌های این هفته نمازهای جمعه در خصوص هفته عفاف و حجاب و برنامه‌های در نظر گرفته‌شده اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عبداللهی نژاد بابیان اینکه باید موانع در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی عفاف و حجاب در جامعه برداشته شود، گفت: مسئولان به‌منزله روح و مردم به‌منزله جسم هستند اگر روح بیمار شود، جسم نیز از آثار آن متأثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: شاید یکی از علت‌های افزایش کم‌حجابی و یا در برخی از مکان‌ها بی‌عفتی، تعلل و کم‌کاری برخی از دستگاه‌های مسئول در رسیدگی به این امور باشد.

دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان بابیان اینکه در قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب، 26 دستگاه متولی این موضوع در کشور عنوان‌شده‌اند، گفت: شورای عالی انقلاب در سال 84 این قانون را تصویب کرده و 26 دستگاه را مسئول در زمینه عفاف و حجاب معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد با اظهار تأسف گفت: دولت‌های گذشته نهادی را به‌عنوان متولی پیگیری این قانون به‌کارگیری کرده بودند ولی دولت یازدهم  در این موضوع متولی نگذاشته است.

وی بابیان اینکه در دولت فعلی، 26 دستگاه مسئول در حوزه عفاف و حجاب بدون متولی مانده‌اند، اظهار کرد: اگر نهاد مسئول و متولی وجود داشت به‌راحتی می‌شد که کاستی‌های این حوزه را از آن مطالبه کرد.

دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطرنشان کرد: شکر خدا باوجود قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب، خلأ قانونی احساس نمی‌شود، بلکه در مرحله اجرا با مشکلاتی روبرو هستیم.

حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد گفت: قانون ساماندهی مد و لباس و قانون انطباق امور اداری و فنی با موازین شرع مقدس نیز وجود دارد که باید از مسئولان پرسید تا چه اندازه این قانون‌ها را اجرایی و پیگیر هستند، ظاهراً که انگیزه‌ای در مسئولان نیست.

وی با انتقاد از برخی نظریه‌های غیر کارشناسی که در محافل مختلف در مسئله عفاف و حجاب مطرح می‌کنند، تصریح کرد: در مورد عفاف و حجاب صرف جلب نظرهای روانشناسان و جامعه شناسان کارگشا نیست چراکه عفاف و حجاب یک موضوع دینی و مذهبی نیز هست و باید از استادان این حوزه نیز نظرخواهی شود.

دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان بابیان اینکه مولای متقیان می‌فرمایند اگر غیرت مردها کم شود بی‌حجابی زنان شیوع پیدا می‌کند، گفت: پایین آمدن عفاف و حجاب در جامعه باکم شدن غیرت مردان رابطه مستقیم دارد.

حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره به اهمیت و لزوم ورود حوزه‌های علمیه در موضوع عفاف و حجاب، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران ظرفیتی در نظام جمهوری اسلامی هستند، باید در جلسه‌ها از حضور متخصصان حوزوی بهره برد.

وی بابیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب مأموریت‌ها جابجا شده است، اظهار کرد: متولیانی که باید ترویج و فعالیت‌های فرهنگی بکنند به سمت برخوردهای فیزیکی رفته‌اند و آن‌هایی که باید در این زمینه برخوردهای لازم را انجام دهند می‌گویند باید کار فرهنگی بکنیم، باید بدانیم که هر دو این موضوع مکمل همدیگر هستند هم کار ایجابی و هم کار سلبی نیاز است.

دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به نمایش برخی از رفتارهایی خلاف عفت در تلویزیون‌های اینترنتی، گفت: تمامی محدودیت‌ها و خط قرمزهایی که در صداوسیما در موضوعات مختلف اعمال می‌شود در چنین تلویزیون‌هایی بدون هیچ قیدوبند مشخص، نمایش داده می‌شود.

حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد با انتقاد از انتشار عکس فلان مسئول عالی‌رتبه با یک خانم بدحجاب توسط خود او، تصریح کرد: ای آقایی که مدعی حقوقدان بودن هستی در قانون ما بی‌حجابی جرم است و بعد خود شما با آن عکس می‌گیرید و بعد هم تبلیغ آن را می‌کنید!

وی با اشاره به‌اصطلاح آتش به اختیار اظهار کرد: شاید بتوان این مسئله را به‌عنوان گفتمان امربه‌معروف و نهی از منکر در نظر داشت یعنی هر فرد مسلمان شیعه و انقلابی هرکجا تخلفی دید بی‌تفاوت از آن عبور نکرده و تذکر خود را اعلام کند.

انتهای پیام/گ.ف