< رأی الیوم: وقوع کودتای داخلی در عربستان و تبعید محمد بن سلمان دور از انتظار نیست :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

رأی الیوم: وقوع کودتای داخلی در عربستان و تبعید محمد بن سلمان دور از انتظار نیست :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:
 
 

 

رأی الیوم در گزارشی به احتمال وقوع کودتای داخلی در عربستان سعودی و برهم خوردن سیاست‌های این کشور پرداخت.

رأی الیوم: وقوع کودتای داخلی در عربستان و تبعید محمد بن سلمان دور از انتظار نیستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک کارشناس صهیونیست با تاکید بر نقش بن سلمان در بی‌ثباتی عربستان در سال‌های اخیر گفت وقوع کودتای داخلی علیه پادشاه عربستان و تبعید محمد بن سلمان دور از انتظار نیست. پایگاه اینترنتی روزنامه رأی الیوم با انتشار این مطلب نوشت: تل آویو آثار تغییرات جدید در عربستان و مشخصا برکناری شاهزاده محمد بن نایف را پیگیری می کند.

شاؤول ینای، شرق‌شناس اسرائیلی در این زمینه گفت: محمد بن سلمان جانشین جدید پادشاه عربستان در سالهای گذشته نقش موثری در بی ثباتی عربستان داشته است. وی خاطر نشان کرد: تا کنون دو مسئولیت مهم کشور یعنی امور دفاعی و اقتصادی به بن سلمان بی تجربه سپرده شده است.

وی افزود: هنگامی که بن سلمان بعنوان وزیر دفاع منصوب شد جنگ یمن علیه حوثی ها [انصارالله] را به راه انداخت و تاکید داشت به راحتی آنان را شکست خواهد داد اما این اقدام نه تنها عربستان را گرفتار جنگی طولانی پر هزینه و بی فایده کرد بلکه مرزهای جنوبی این کشور را نیز در معرض حملات پی در پی قرار داد. به این ترتیب بن سلمان ضعف نظامی عربستان را برملا کرد و احتمال وقوع درگیری مستقیم این کشور و ایران، حامی حوثی ها، را افزایش داد.

ینای گفت: از زمانی که بن سلمان به جانشینی ولیعهد رسید از نقش ولیعهد در موضوع عملیات تروریستی عربستان و حوادث سال 2016 و آسیب دیدن حجاج در مکه، به تندی انتقاد می کرد و با سوءاستفاده از دشمنی جوانان عربستان با محمد بن نایف (شاهزاده تاریکی) وی را مسئول مستقیم این حوادث معرفی می کرد.

ینای افزود: در محافل حکومتی نشانه هایی از بی ثباتی در چارچوب خشم روز افزون از اقدامات ملک سلمان برای مطرح کردن پسرش با وجود جوانی و بی تجربه بودن وی به چشم می خورد. با وجود تجربه های گذشته (ویرانی عربستان به سبب درگیری بر سر حکومت بین برادران) این عوامل در کنار بحران های اقتصادی، اجتماعی و منطقه ای، عربستان را در معرض هرج و مرج قرار می دهد.

ینای بر این باور است که برای درک اقدامات ملک سلمان دو گونه تفسیر می‌توان داشت: نخست چالشهای اقتصادی است که عربستان در معرض آن قرار دارد، از جمله سقوط قیمت نفت و افزایش بی سابقه بودجه بخش امنیتی. متقابلا نسل جدید انتظار دارد اصلاحاتی انجام شود که بر اساس آن، امتیازاتی که به مردم داده می شد و آنها انتظار استمرار آن را دارند، ادامه پیدا کند. در عین حال بن سلمان وعده داده است تا سال 2030 برای شش میلیون نفر بویژه جوانان فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد. اما تفسیر دوم به اثرات زلزله منطقه ای بر می‌گردد.

این شرق شناس اسرائیلی تاکید کرد: این روزها عربستان در صدر جبهه درگیری بین کشورهای عربی سنی با ایران و همپیمانان شیعی آن قرار دارد. وی افزود: کشورهای لبنان، سوریه، عراق، یمن و قطر شاهد درگیری هستند که آینده منطقه و حتی عربستان را نیز رقم خواهد زد. بن سلمان بیشتر این اختیارات مهم را در دست دارد و باید سقوط کشورهای عربی همپیمان ایران را تضمین کند یا اینکه این کشورها به این باور برسند که عربستان با جدیت با محور شیعی مخالفت خواهد کرد.

ینای در پایان گفت: ولیعهد جدید عربستان از سال 2015 نقش مهمی در برهم زدن ثبات سیاسی عربستان داشته است. تنها طرفی که می تواند دستور پادشاه را لغو کند شورای سلطنتی است. این شورا با این ادعا که اوضاع نامساعد جسمانی شاه به او اجازه تصمیم گیری آگاهانه برای حفظ منافع کشور را نمی دهد می تواند او را برکنار کند. در چنین شرایطی بن سلمان نیز برکنار خواهد شد و حتی ممکن است برای مدتی طولانی تبعید شود.

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر