•  
  •  
اصفهان-+فرمانده+انتظامی

فرمانده انتظامی استان خبرداد؛

 

سردار آقاخانی از کشف شش تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و انهدام ۴۱ باند قاچاق در سه ماهه اول امسال خبر داد.

 

به گزارش صاحب نیوز؛ فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت و گویی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی استان در زمینه کشف مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ اظهار کرد: با اقدام های ویژه صورت گرفته توسط ماموران این فرماندهی در سه ماهه نخست امسال مقدار شش تن و 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: بیشترین کشفیات مواد مربوط به تریاک با چهار تن و 628 کیلوگرم و سپس حشیش با یک تن و 230 کیلوگرم است و کشف هروئین با 100 کیلو و مرفین با 40 کیلوگرم در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی از انهدام 41 باند قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: تعداد دستگیری ها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد رشد داشته است.

این مقام انتظامی استان، بیان کرد:  232 دستگاه خودروی سبک و سنگین و 35 دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان نیز توقیف و هشت قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شده است.

سردار آقاخانی با بیان اینکه استفاده از پوشش خانوادگی یکی از شیوه های انتقال مواد مخدر توسط قاچاقچیان به منظور گمراه کردن ماموران است گفت: با تیزهوشی و اشرافیت بالای ماموران ما در همین مدت تعداد 12 باند خانوادگی که در امر حمل و انتقال مواد مخدر فعالیت می کردند در نوروز امسال شناسائی و دستگیر شدند.

وی همچنین از اجرای 581 طرح با هدف پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر و همچنین جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان خبر داد و گفت: در طرح پاکسازی نقاط آلوده بیش از یک تن و 39 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ده ها تن از توزیع کنندگان عمده مواد مخدر شناسائی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان گفت: یکی از اقدامات موثری که در زمینه مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر با هماهنگی دستگاه قضائی استان از سال گذشته آغاز شده طرح پلمپ کردن منازل و اماکن متعلق به این افراد است که در واقع می تواند ضربه مهلکی به آنان بزند.

آقاخانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال نیز در این زمینه به توفیقات خوبی دست یافته ایم به طوری که در سه ماهه نخست امسال تعداد 19 مورد شامل منزل، گاراژ و مغازه که به کانون توزیع و مصرف مواد تبدیل شده بودند با هماهنگی مقام قضائی پلمپ شدند.