< ملک سلمان و ترامپ؛ دو متحد در ریختن خون مردم بی‌دفاع یمن :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

ملک سلمان و ترامپ؛ دو متحد در ریختن خون مردم بی‌دفاع یمن :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

ملک سلمان و ترامپ؛ دو متحد در ریختن خون مردم بی‌دفاع یمن

گروه فرهنگی صبح امید | يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۵۵ ب.ظ
 
نشریه فارن پالیسی گزارش داد:

 

پایگاه اینترنتی نشریه فارن پالیسی در گزارشی به اتحاد عربستان و آمریکا در جنگ یمن پرداخت.

ملک سلمان و ترامپ؛ دو متحدی که در ریختن خون مردم بی‌دفاع یمن شریک هستند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه فارن پالیسی در گزارشی تحت عنوان «‌کمک ترامپ به سعودی ها در جنگ یمن میلیونها تن را در معرض گرسنگی قرار می دهد»  نوشت: هر چه بیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مسیر تعمیق همکاری‌های امنیتی خود با عربستان سعودی گام بر می دارد،‌ زندگی شمار بیشتری از مردم یمن در معرض خطر قرار می گیرد. 
ترامپ در جریان سفر به ریاض که نخستین توقفگاه وی در نخستین سفر بین المللی محسوب می شود،‌ بدون تردید چیزهای زیادی از مقامات سعودی و عرب درباره جنگ در یمن و نیز تهدیدات ایران و نفوذ القاعده در این کشور خواهد شنید. ولی مقامات سعودی و سران عرب قطعا در مذاکرات خود با رئیس جمهور آمریکا، به موضوع متفاوت ولی بسیار جدی که یمن را به همان اندازه در معرض تهدید قرار داده است، اشاره چندانی نخواهند داشت:‌ قحطی و گرسنگی گسترده در یمن. 
 
جای تردیدی وجود ندارد که سیاست های نظامی‌گری عربستان سعودی،‌ کشور یمن را به ورطه سقوط در فاجعه ای بشری سوق داده است ولی با این حال سعودی ها همچنان از ترامپ درخواست حمایت نظامی بیشتر می کنند. در این میان اگر آمریکا به حرفهای مقامات سعودی گوش کنند و در صدد افزایش کمک به آنها در جنگ یمن برآیند، باید گفت این اقدام به مثابه فرستادن چندین میلیون یمنی دیگر به کام قحطی و گرسنگی بیشتر خواهد بود. 
 
سعودی ها، نیروهای انصارالله را تهدید امنیتی مستقیم بر ضد خود می دانند ولی در عین حال آنان را دست نشانده ایرانی ها توصیف می کنند. عربستان از این جهت تلاش می کند تا دولت قبلی را به صنعا بازگرداند و مانع از نفوذ ایران در شبه جزیره عرب شود. بدون شک این موضوع در مذاکرات ترامپ با اعراب به منظور تقویت موازنه منطقه ای و مهار قدرت ایران مورد توجه قرار خواهد گرفت. 
 
در هر حال در طول دو سال گذشته اوضاع به وفق مراد سعودی ها در یمن پیش نرفته است. حملات هوایی فشرده عربستان یمن را به تلی از خاک تبدیل کرده است ولی این حملات هیچ نتیجه استراتژیک نداشته است. دوره های مخالف مذاکرات بین المللی درباره یمن با شکست مواجه شده و هیچ‌یک از دو طرف مایل به اعتراف به این نکته نبوده اند که نمی توانند به اهداف خود در میدان نبرد دست پیدا کنند. تا قبل از این، تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا به درستی بر محور تقویت شراط به منظور دستیابی به راه حل سیاسی و نه تشدید جنگ قرار داسته است. ولی تغییر سیاست ترامپ به سمت تشدید بحران نظامی،  فاجعه بشری در یمن را بحرانی تر خواهد ساخت. 
 
با توجه به تداوم درگیری ها برنده واقعی جنگ در یمن مرگ و گرسنگی هستند. در این میان مسئولیت ائتلاف سعودی در دامن زدن به بحران بیشتر است. آنها در حملات خود انبارهای دارو و کمک‌های بشردوستانه، مدارس و پل‌ها و تاسیسات آبرسانی را هدف قرار می دهند و به رغم فشارهای بین المللی سعودی ها کمترین توجهی به تلفات انسانی و غیرنظامیان درعملیات خود نداشته اند.
 
سفر ترامپ به ریاض در این زمینه اهمیت پیدا می کند. در حالی که هیچ‌یک از دو طرف مایل  به چانه زنی نیستند، ائتلاف سعودی به دنبال تغییر معادلات نظامی است و می کوشد تا بندر حدیده را بار دیگر به تصرف در آورد و برای این کار به دنبال جلب حمایت آمریکاست. سعودی ها بیم آن دارند این بندر به پایانه ای برای ورود تجهیزات از ایران تبدیل شود. آنها می گویند تصرف این بندر می تواند قاعده بازی در یمن را تغییر دهد. ولی رئیس جمهور و تیم وی نباید به این توجیهات گوش دهند. زیرا بعید است تشدید فشارهای نظامی و اقتصادی معادله اصلی سیاسی را برای انصارالله تغییر دهد حتی اگر آمریکایی ها در صدد حمایت همه جانبه از سعودی ها برآیند. این روند تنها افزایش شمار تلفات غیرنظامی را به همراه خواهد داشت. 
 
آمریکا باید بداند مناقشه یمن تنها در کنار میز مذاکره و نه در میدان نبرد حل می شود و سیاست واشنگتن باید بر محور تشدید فشارها بر همه طرفها به منظور دستیابی به توافق از طریق مذاکره باشد و نه فروش تسلیحاتی به یک طرف. ترامپ و مشاورانش باید به سعودی ها بگویند آنها راضی به تشدید قحطی و گرسنگی و فاجعه بشری در یمن نیستند و عربستان سعودی هم نباید به چنین چیزی راضی باشد.
 
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر