< تحلیلی بر آخرین تحولات عملیات محمّد رسول الله (ص) حشدالشعبی؛ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

تحلیلی بر آخرین تحولات عملیات محمّد رسول الله (ص) حشدالشعبی؛ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

تحلیلی بر آخرین تحولات عملیات محمّد رسول الله (ص) حشدالشعبی؛

گروه فرهنگی صبح امید | پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۴۱ ب.ظ
 
 

بسیج عراق با ورود از دو محور غربی و شمالی، قصد جدا کردن الحضر را از مناطق تحت اشغال داعش دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سه روز از اجرای عملیات آزادسازی شهر الحضر در جنوب غربی موصل می‌گذرد.
 
عملیاتی با عنوان «محمّد رسول الله (ص) »؛ نبردی که در آن رزمندگان عراقی تمامی توان خود را بر روی محورهای شمالی و غربی این منطقه متمرکز کرده‌اند. دلیل اصلی این تمرکز قوا در دو محور منتهی به «الحضر»، جدا کردن این شهر از البعاج، یعنی محل حضور تروریست‌های داعش است.
 
اما هم‌زمان با این پیشروی نیروهای عراقی، به‌تسلط درآوردن گذرگاه‌های امن هم‌چنان ادامه دارد.
در واقع فتح چنین مسیرهای عبور و مرور، برای خارج کردن ده‌ها تن از شهروندان حومه الحضر و انتقال آنان به مراکز اسکان در غرب موصل است.
 
محورهایی که می‌خواهند تکفیر را در «الحضر» قیچی کنند!
 
اما مسئله تخلیه حومه الحضر از اهالی و منتقل کردن آنان به مناطق امن، یکی از راهکارهایی است که می‌تواند راه را برای پیشروی‌های بیشتر نیروهای حشدالشعبی باز کند.
 
چرا که وجود شهروندان در مناطق تحت درگیری، امکان انجام بسیاری از عملیات‌ها برای یگان‌های هوایی و زمینی عراق غیرممکن می‌سازد.
 
از سویی دیگر با نیم نگاهی به رویدادهای میدانی بخش غربی موصل می‌توان دریافت که تروریست‌های تکفیری هر زمان که عرصه را بر خود تنگ ببینند، از اهالی و مردم بومی به‌عنوان سپری انسانی جهت متوقف کردن پیشروی نیروهای عراقی استفاده می‌کنند. 
 
شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی اعلام کرد که نیروهای عراقی در راستای اجرای عملیات خود از دو محور یاد شده به‌سمت شهر «الحضر»، به اطراف قلعه تاریخی این شهر و مخزن‌های اول و دوم آن رسیدند. با رسیدن یگان‌های عراق به مناطق یاد شده انتظار می‌رود که این نواحی به‌صورت کامل آزاد شوند.
 
لازم به ذکر است که نیروهای بسیج مردمی عراق به‌منظور جدا کردن الحضر از مناطقی چون البعاج که تحت سیطره عناصر داعش است، یگان‌های خود را در تمامی جبهه‌های نبرد اطراف الحضر به‌شکل یکسان توزیع کرده‌اند چرا که تروریست‌ها از چنین مناطقی جهت مسدود کردن مسیر پیشروی نیروهای حشدالشعبی استفاده می‌کنند.
 
محورهایی که می‌خواهند تکفیر را در «الحضر» قیچی کنند!
 
خبرهای رسیده از سوی شهروندان این منطقه حاکی از آن است که تکفیری‌های داعش از نواحی حومه الحضر خارج شده و به درون این شهر منتقل شده‌اند.
 
اما کارشناسان میدانی تاکید می‌کنند با توجه به این‌که نیروهای حشدالشعبی تمامی مسیرهای امدادرسانی منتهی به الحضر را قطع کرده‌اند، امکان چنین ابتکارعملی از سوی تروریست‌ها وجود نخواهد داشت.
 
به هر حال با توجه به کند شدن روند پیشروی‌های نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق در ساحل چپ موصل، عملیات آزادسازی شهر «الحضر» (در جنوب غربی این منطقه) با عنوان «محمّد رسول اللّه(ص)» می‌تواند ضمن گرفتن فرصت عمل از تروریست‌ها، سطحی از آرامش را به نواحی جنوبی موصل بازگرداند.
 
 از سوی دیگر فروریختن استحکامات دفاعی تکفیری‌ها در الحضر می‌تواند مقدمه‌ای برای پایان دادن به لکه سیاه داعش در موصل به‌شمار رود.   
 
وحید امیدی موحد 
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر