< لزوم افزایش ضریب صادارت غیر نفتی :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

لزوم افزایش ضریب صادارت غیر نفتی :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

لزوم افزایش ضریب صادارت غیر نفتی

گروه فرهنگی صبح امید | شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۲۰ ب.ظ
 
باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

کارشناسان اقتصادی معتقدند توسعه صادرات به ویژه در حوزه غیر نفتی یکی از پیش نیازهای اساسی رونق و شکوفایی اقتصادی است،در همین راستا با یک بررسی اجمالی به روشنی پی می بریم در میان قاره های جهان،کشورهای آسیایی بیشترین سهم واردات از ایران را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بررسی سیر پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشورهای توسعه یافته،به این واقعیت پی می بریم که نقش صادرات در حصول توفیقات مرتبط با عرصه اقتصادی،بسیار نافذ و تاثیرگذار است.
 
اگرچه بر اساس آمار منتشر شده در رسانه ها،ضریب صادرات ایران در مقایسه با دوره گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده،اما بخشی از این توفیق ناشی از صادرات محصولات نفتی می باشد که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی،نمی توان آن را موفقیتی پایدار در جهت شکوفایی اقتصادی قلمداد کرد زیرا در صورت بروز تکانه های اقتصادی و تغییر رویکرد کشورهای وارد کننده از ایران امکان تنزل ضریب صادرات دور از ذهن نخواهد بود.
 
امین تفرشی،کارشناس اقتصاد،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش حائز اهمیت صادرات محصولات غیر نفتی در تقویت بنیه اقتصادی کشور،اظهار داشت:باید در مسیری حرکت کنیم که توانایی و انسجام اقتصادی ما وابسته به نوع رفتار کشورهای دیگر نباشد،بلکه به میزانی از توانمندی نائل شویم که سرنوشت اقتصاد کشور و آینده جامعه را با اتکای به توانمندی های درونی به سمت و سوی رونق و پیشرفت سوق دهیم که قطعا در چنین شرایطی،تغییر رفتارها،رویکردها و برخی از دسایس پشت پرده کشورها و جریان های معاند،قدرت مانور چندانی برای تنگنا قرار دادن ایران نخواهند داشت.
 
وی افزود:لازمه این امر توجه به تولید داخلی،ارتقای کیفی محصولات،بازاریابی هوشمندانه،تلاش مضاعف و مستمرِ رایزنان اقتصادی در آنسوی مرزها و رفع قوانین دست و پا گیر و بروکراسی پیچیده اداری است.
 
تفرشی عنوان کرد:با همه این اوصاف،صادرات از ایران به دیگر کشورها با شدت و ضعف هایی ادامه دارد که با عنایت به آمار منتشر شده از سوی رسانه ها،در ده ماه نخست سال گذشته(1395)به ترتیب چین،امارات و عراق بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده اند.
 
کارشناس اقتصادی گفت:ارزش واردات چین از ایران در بازه زمانی اشاره شده(10 ماهه نخست سال گذشته)65 میلیارد و 430 میلیون دلار برآورد می شود که در مقایسه با سال 94 در مدت زمان مشابه،رشدی معادل 10 درصد را نشان می دهد.
 
وی افزود:بعد از چین،امارات متحده عربی با 56 میلیارد و 650 میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفته که البته میزان مذکور در مقایسه با سال 94،با کاهش 7 درصدی همراه بوده است.
 
تفرشی گفت:بعد از چین و امارات،کشور عراق در جایگاه سوم واردات از ایران قرار دارد که ارزش و حجم صادرات انجام شده قریب به 50 میلیارد و390 میلیون دلار تخمین زده می شود که با بررسی حجم و میزان ارزش واردات کشور مذکور در مقایسه با سال 94،شاهد هیچگونه رشد یا کاهشی نبوده ایم.
 
کارشناس اقتصادی عنوان کرد:کشور ترکیه و جمهوری کره به ترتیب با بیش از 28 و 25 میلیارد دلار در رتبه های چهارم و پنجمِ واردات محصول از ایران قرار دارند.
 
وی افزود:بعد از کره،هند،افغانستان،ژاپن،پاکستان و عمان به ترتیب با 23 میلیارد و 120 میلیون دلار،20 میلیارد و810 میلیون دلار،9 میلیارد و 980 میلیون دلار،شش میلیارد و 570 میلیون دلار و 4 میلیارد و820 میلیون دلار در رتبه های ششم تا دهم واردات کالا و محصول از ایران قرار دارند.
 
تفرشی گفت:آنچنان که آمار منعکس شده نشان می دهد،ضریب صادرات در کشورهای اشاره شده همچون هند با 8 درصد افزایش،افغانستان دو در صد کاهش،ژاپن 8 درصد کاهش،پاکستان 26درصد رشد و عمان با 60 درصد رشد همراه بوده است.
 
 بُرد صادراتی ایران،به دیگر قاره های جهان نیز تسری یابد
 
سیمین فخرایی،کارشناس،محقق و پژوهشگر اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم توسعه برد صادراتی ایران به دیگر قاره های جهان گفت:اگرچه صادرات ایران صرفا به قاره آسیا خلاصه نمی شود،اما با نگاهی به عمده ترین وارد کنندگان از ایران،به این موضوع پی می بریم که سهم قاره آسیا بیش از دیگر نقاط جهان است و می طلبد با اتخاذ تدابیر ویژه و موثر،زمینه و بستر توسعه صادرات به دیگر کشورها در اقصی نقاط جهان،به نحو شایسته و مطلوب تری فراهم شود.
 
وی افزود:اگرچه در دوران پسابرجام شاهد حصول برخی توفیقات در افزایش صادرات در ایران بوده ایم، امانباید این واقعیت را نادیده گرفت که عمده صادرات به محصولات غیر نفتی خلاصه می شود و باید با برنامه ریزی مدون و اصولی،شرایطی فراهم شود که بخش قابل توجه صادرات کالاها از ایران،مشمول چنین اقلام و تولیدات غیر نفتی شود،زیرا با خام فروشی نمی توان در جهت توسعه اقتصادی،گام های موثر،مستمر و سازنده و پایداری را برداشت.
 
فخرایی گفت:برای حصول این امر،رفع برخی موانع،بهبود مبادلات و مراودات بانکی و رفع برخی از پیچیدگی های بانکی و نقش آفرینی مثبت و سازنده رایزنان اقتصادی،دیپلمات ها و وزارت امور خارجه در کنار دیگر دستگاه های ذیربط،حائز اهمیت به شمار می رود.
 
تبلیغاتِ حرفه ای و ارتقای کیفی محصولات،لازمه توسعه صادرات است
 
عیالکریم سخاوتمند،دانش آموخته رشته اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم تامین و لحاظ کردن مولفه های لازم برای دستیابی به توفیقات هر چه بیشتر در عرصه صادراتی ایران به دیگر کشورها گفت:در جهانی که رقابت های تجاری و اقتصادی بسیار تنگاتنگ و جدی پیگیری می شود،عقب ماندن از این روند و سیر شتابان می تواند نتایج جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
 
وی افزود:یکی از مولفه های اساسی در ربودن گوی سبقت از دیگر کشورها یا رقبا به ارتقای کیفی محصولات معطوف می شود که خوشبختانه در این خصوص در طول سالهای اخیر،گام های ارزنده ای برداشته شده،اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.
 
سخاوتمند در خاتمه یادآور شد:توجه به نقش تاثیر گذارِ بسته بندی مناسب کالاها و محصولات به عنوان یکی از عوامل موثر در جلب نظر مشتریان و بازار مصرف دیگر کشورها و همچنین شناخت دقیق از ذائقه اقتصادی اقوام و ملل دیگر و تسلط و اشراف بر بازاریابی حرفه ای می توان در حوزه صادراتی گام های سازنده تری را برداشت و قطعا در چنین شرایطی قادر خواهیم بود در عرصه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به توفیقات برجسته تری نائل شویم.
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر