< مواد غذایی بر مدار افزایش قیمت/ بازار گرانی را فریاد می‌زند، مسئولان دولتی کاهش نرخ تورم را! :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

مواد غذایی بر مدار افزایش قیمت/ بازار گرانی را فریاد می‌زند، مسئولان دولتی کاهش نرخ تورم را! :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:
 
باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

 

در شرایطی که کمتر از 20 روز به پایان سال و آغاز نوروز باقیمانده،بازار مواد غذایی بر مدار گرانی می تازد و این سیر صعودی قیمت ها در شرایطی بروز پیدا کرده که برخی مسئولان دولتی از کاهش نرخ تورم خبر می دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از ابتدای اسفندماه، گرانی مواد غذایی بر بازار سایه افکنده و این افزایش قیمت ها با شیب صعودی همچنان ادامه دارد.
 
مرغ، تخم مرغ، روغن، چای، برنج، گوشت، میوه جات و...در شرایطی با افزایش قیمت همراه شده اند که هنوز تقاضای خرید شب عید آن‌چنان که باید کلید نخورده است.
 
اگرچه افزایش قیمت ها در آستانه شب عید از پدیده هایی است که در طول سنوات گذشته نیز با شدت و ضعف هایی همراه بوده، اما نکته تأمل برانگیز این است که مسئولان دولتی بطور مکرر از کاهش نرخ تورم خبر می دهند.
 
امید شوریابی، یکی از فعالان صنفی ساکن پایتخت در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی  ضمن اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیر هوشمندانه برای کنترل بازار و مهار گرانی، اظهار داشت: در شرایطی که کمتر از 20 روز به پایان سال باقیمانده، امیدها در ارتباط با کنترل گرانی رنگ باخته است.
 
وی افزود: منطق حکم می کند از ماه ها پیش، مسئولان و دستگاه های ذی‌ربط در این خصوص چاره اندیشی می کردند و با عنایت به نزدیک شدن نوروز، بعید به نظر می رسد بتوان دست سوداگران و سودجویان را کوتاه کرد.
 
 افزایش قیمت گوشت،تخم مرغ و مرغ
 
بدون تردید در سبد غذایی خانوارها، گوشت، تخم مرغ و مرغ سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده و تقاضا برای خرید این محصولات در شب عید بیش از پیش افزایش می یابد.
 
به تبع در چنین شرایطی، کنترل و تشدید نظارت ها از ضروریات اجتناب ناپذیری محسوب می شود که کم توجهی به این موضوع، به افزایش قیمت ها منتهی خواهد شد، گزارشات میدانی، موید این واقعیت است که تخم مرغ در هر شانه با افزایش 800 تومانی همراه شده است.
 
کریم نفریه، یکی از مرغداران فعال در غرب استان تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی  با اشاره به شیوع آنفولانزای مرغی در برخی استان ها و معدوم سازی قریب به 10 میلیون قطعه مرغ تخم گذار در طول هفته های گذشته عنوان کرد: نرخ تخم مرغ در اوایل هفته گذشته بین 4300 تا 4400 تومان متغیر بود و تنها در سه روز گذشته با افزایش 800 تومانی همراه شده است.
 
وی افزود: یکی از اصلی ترین متقاضیان خرید تخم مرغ، فعالان صنفی در بخش قنادی هستند که در پی آن با عنایت به تأمین شیرینی شب عید و افزایش دامنه مصرف این محصول، افزایش قیمت در این ارتباط غیر منتظره نبود.
 
نفریه عنوان کرد: با همه این اوصاف، در شرایطی که گمانه زنی ها، احتمال افزایش قیمت تخم مرغ را پیش بینی می کرد، می طلبید مسئولان و دستگاه های ذی‌ربط با اتخاذ راهکارهای مقتضی، تدابیر لازم را در این خصوص اعمال می کردند.
 
این فعال در عرصه مرغداری گفت: قیمت مرغ نیز در روزهای پایانی هفته گذشته با افزایش 500 تومانی همراه شد که البته برخی عامل این افزایش قیمت را مرتبط با آنفولانزای مرغی می دانند که به نظر بنده این تلقی، صحیح به نظر نمی رسد.
 
وی افزود: اگرچه شیوع آنفولانزای مرغی در رشد قیمت تخم مرغ اثرگذار بوده، اما در خصوص مرغ، این موضوع مصداق ندارد و عامل اصلی گرانی در این بخش ناشی از کاهش جوجه ریزی در آخرین ماه پاییز است.
 
نفریه گفت: دلیل اصلی کاهش جوجه ریزی نیز به افزایش قیمت جوجه یک روزه باز می گردد، که البته با افزایش توزیع مرغ در بازار، به احتمال بسیار زیاد، گرانی مرغ در طی روزهای آینده کنترل و مهار خواهد شد.
 
این فعال عرصه تولید مرغ و تخم مرغ عنوان کرد: قیمت هر کیلو مرغ زنده در حال حاضر قریب به 5300 تومان است و مرغ آماده طبخ در درب کشتارگاه ها نیز حدود 7150  تومان عرضه می شود و توزیع درب واحدهای صنفی نیز حدود 7300 تومان است.
 
وی افزود: در حال حاضر قیمت مرغ توزیعی در واحدهای صنفی7950 تومان است که به احتمال بسیار زیاد در طی روزهای آینده این میزان به 7500 تومان کاهش یابد.
 
میل روغن نباتی به افزیش قیمت/برنج ایرانی7500 تا 12500 تومان
 
گزارشات میدانی در فروشگاه های توزیع مواد غذایی نشان می دهد، برنج و روغن نیز بر مدار گرانی قرار گرفته اند.
 
در حال حاضر نرخ برنج ایرانی در هر کیلوگرم از 7500 تا 12500 تومان، بسته به برنج و کیفیت محصول، متغیراست.
 
برنج هندی، نیز حدود 3800 تا 4000 هزار تومان عرضه می شود که با عنایت به تفاوت بسیار محسوس، میان نرخ برنج هندی با ایرانی، به تبع تقاضای اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه برای خرید برنج هندی بیشتر از ایرانی است.
 
افزایش 5 درصدی نرخ روغن نباتی از دیگر مواردی است که در دایره رشد قیمتی موادغذایی می گنجد که بنا بر اخبار و گزارشات منتشر شده، امتناع مراکز تولید روغن نباتی برای ارائه تخفیف به عمده فروشی ها در این افزایش قیمت تاثیرگذار بوده است.
 
در این میان، تثبیت نرخ مواد لبنی، نکته ای امیدوار کننده است که البته برخی تغییرات جزئی نیز به میزانی محدود و اندک بوده که عملاً تغیر قیمتی ملموس و جدی در این خصوص احساس نمی شود.
 
با عنایت به پیش بینی فعالان صنفی، افزایش نرخ مواد لبنی در طی هفته های منتهی به پایان سال بعید به نظر می رسد و در صورت عدم وقوع رخداد خاصی، شاهد تثبیت قیمت ها در این عرصه خواهیم بود.
 
امید آن می رود تیم اقتصادی دولت، بیش از پیش به سفره و معیشت مردم توجه کنند، امری که در آستانه شب عید یکی از جدی ترین ضروریات کشور به شمار می رود و قطعا در صورت اتخاذ راهکارهای هوشمندانه و مقتضی، امکان جلوگیری از چنین افزایش قیمت هایی، رویا و آرزو نخواهد بود.
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر