< جلوگیری از پیشرفت آرتروز با کمک طب فیزیکی :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

جلوگیری از پیشرفت آرتروز با کمک طب فیزیکی :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

جلوگیری از پیشرفت آرتروز با کمک طب فیزیکی

گروه فرهنگی صبح امید | دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸ ق.ظ

رییس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران گفت: در صورتی که آرتروز بسیار پیشرفته بوده و مانعی در برابر فعالیت فرد باشد یا انحراف مفصل ایجاد کند، می‌توان برای بیمار عمل جراحی انجام داد.

راه‌های درمان و پیشگیری از آرتروز/ جلوگیری از پیشرفت آرتروز با کمک طب فیزیکی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید منصور رایگانی در آستانه برگزاری بیستمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی در ارتباط با آرتروز وساییدگی مفصل اظهار داشت: آرتروز معمولا به صورت اولیه با گذشت زمان و عمر اتفاق می‌افتد، شایع‌ترین مفصلی که در آرتروز درگیر می‌شود مفصل زانو، بعد از آن مفاصل شست دست و مفاصل انتهای انگشتان است.
 
وی افزود: آرتروز در مفاصلی مانند مچ پا، شانه، آرنج و مچ دست معمولا شایع نیست و اگر در آن‌ها آرتروز به وجود آید آرتروز ثانویه نام دارد که بر اثر ضربه تصادف و یا عوارض ناشی از آن اتفاق می‌افتد همچنین در مفصل لگن و ستون فقرات هم آرتروز وجود دارد که با گذشت زمان و افزایش سن به وجود می‌آید.
 
رییس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با اشاره به اینکه آرتروز مراحل مختلف درمان دارد، گفت: آرتروز اولیه را در بسیاری از افراد نمی‌توان پیشگیری کرد چراکه استعداد ژنتیکی در بروز آن دخالت دارد که احتمال ارتروز را درآن‌ها بیشتر می‌کند و می‌توان با یک سری از روش‌ها از شدت آن کاست و زمان بروز را به تاخیر انداخت.  
 
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین عواملی که در آرتروز به ویژه آرتروز زانو اهمیت دارد، شرایط کار و وضعیت بدن هنگام فعالیت است، اگر آرتروز زانو به وقوع پیوست با انجام روش هایی مثل کاهش وزن و رعایت اصول صحیح فعالیتهای روزمره زندگی میتوان اثرات سو آرتروز را کاهش داد.
 
رایگانی ادامه داد: بلند کردن اجسام سنگین یا خم و راست شدن زیاد در ابتلا افراد به تنگی کانال ستون فقرات و آرتروز گردن و کمر نقش دارد. همچنین راهکار دیگر درمانی استفاده از ورزش مناسب که توسط پزشک تجویز می‌شود یا داروهای ساده ضد درد مانند استامینوفن معمولی است.
 
رییس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران عنوان کرد: اگر بیماری به این راهکارهای درمانی جواب نداد، استفاده از روش‌های مختلف فیزیوتراپی و طب فیزیکی روشهای بعدی است که پزشک ان را تجویز می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه استفاده از وسایل کمکی همچون انواع مچ بند و ارتز‌ها و زانوبند‌ها و کمربندهای طبی می‌تواند کمکی برای این بیماران باشد، گفت: در مراحلی که شدت بیماری بالاتر است از روش‌های تزریقی داخل مفصل نیز استفاده می‌شود که این روش انواع مختلف دارد و بر اساس نیاز بیمار و تجویز پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ که این تزریق شامل داروهای کورتونی ساده تا داروهای دیگر مانند هیالورونیک اسید است.
 
رایگانی عنوان کرد: روش‌های دیگری مثل پی آر پی نیز برای کمک به این بیماران وجود دارد که از خود بیمار خون می‌گیرند و پلاکت آن را جدا و درون مفصل تزریق میشود یا استفاده از روش اوزن‌تراپی که بر اساس شرایط بیمار و تجویز پزشک در مواردی استفاده می‌شود.
 
وی بیان کرد: در صورتی که آرتروز بسیار پیشرفته باشد و مانعی در برابر فعالیت فرد باشد یا انحراف مفصل را ایجاد کند، می‌توان برای بیمار عمل جراحی انجام داد. ولی به طور کلی آرتروز مشکلی است که ممکن است بسیاری از افراد را درگیر کند و باید حدالمقدور تا می‌توان از بروز و پیشرفت آن جلوگیری کرد و برای درمان ان از روش‌های ساده همچون ورزش‌های ساده و درمان‌های طب فیزیکی و ... بهره‌مند شد.
 
رییس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران افزود: با ورزش‌های مناسب و تغذیه صحیح و اصولی، کاهش وزن و کمتر کار کشیدن از مفاصل می‌توان از شدت آرتروز جلوگیری کرد.
 
رایگانی بیان داشت: در بیستمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی به موضوع ارتروز نیز توجه شده و مقالات و پوسترهایی نیز در این رابطه ارائه می‌شود.
 
گفتنی است؛ بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، ۱۱ تا ۱۳ اسفندماه سال‌جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران با حضور صاحبنظران مسئولان این حوزه برگزار می‌شود.
 
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر