< آیا امام علی (ع)هدیه اشعث را پذیرفت؟ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

آیا امام علی (ع)هدیه اشعث را پذیرفت؟ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

آیا امام علی (ع)هدیه اشعث را پذیرفت؟

گروه فرهنگی صبح امید | پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۱۸ ب.ظ
بازخوانی خطبه 224 نهج البلاغه؛

 

تمام همت امام در زندگی خویش این بود که به کسی ستم نکند و مردم را به راه حق دعوت کند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛امیرالمومنین علی(ع)در خطبه 224 کتاب شریف نهج البلاغه در خصوص ستم نکردن به دیگران می فرماید:سوگند به خدا اگر تمام شب را روی خارهای سعدان به سرببرم و یا با غل و زنجیر به این طرف و آن طرف کشیده شوم، خوش تر دارم تا خدا و و پیامبرش را در روز قیامت با حالی ملاقات کنم که به بعضی بندگان ستم و چیزی از اموال عمومی را غصب نمایم.
 
سپس امام ادامه می دهد:چگونه بر کسی  ستم کنم که به سوی کهنگی و پوسیده شدن می رودو در خاک زمانی طولانی اقامت می کند؟
 
همچنین امام عدالت خواه شیعیان در این خطبه که در شهر کوفه ایراد فرمود، به موضوع پرهیز از امتیاز خواهی اطرافیان اشاره دارد و می فرماید:به خدا سوگند برادرم عقیل را دیدم که بسیار تهیدست شده و از من درخواست داشت تا مقداری گندم از بیت المال را به او ببخشم.کودکانش را دیدم که از گرسنگی دارای موهای ژولیده و رنگشان تیره شده است و گویا با نیل رنگ شده بودند.پی در پی مرا دیدار و درخواست خود را تکرار می کرد.چون به گفته وی گوش دادم پنداشت که دین خود را به او واگذار می کنم و به دلخواه او رفتار و از راه رسم عادلانه خود دست برمی دارم.
 
امام در ادامه می افزاید:روزی آهنی را در آتش گداخته به جسمش نزدیک کردم تا او را بیازمایم.پس چونان بیمار از درد فریاد زد و نزدیک بود از حرارت آن بسوزد.به او گفتم ای عقیل گریه کنندگان بر تو بگریند و از حرارت آهنی می نالی که انسانی به بازیچه، آن را گرم ساخته است؟اما مرا به آتش دوزخی می خوانی که خدای جبارش با خشم خود آن را گداخته است؟تو از حرارت ناچیز می نالی و من از حرارت جهنم ننالم؟ و از این حادثه شگفت آور تر اینکه شب هنگام کسی به دیدار ما آمد و ظرفی سرپوشیده پر از حلوا داشت.معجونی در آن ظرف بود چنان از آن متنفر شدم که گویا آن را با آب دهان مار سمی، یاقی کرده آن مخلوط کردند.
 
امام به این مرد که اشعث بن قیس بود فرمود:هدیه است؟ یا زکات و یا صدقه؟ که این دو برای ما اهل بیت پیامبر (ص)حرام است.گفت:نه، نه زکات است و نه صدقه، بلکه هدیه است.گفتم زنان بچه مرده بر تو بگریند، آیا از راه دین وارد شدی که مرا بفریبی؟ یا عقلت آشفته شده یا جت زده شدی؟ و یا هذیان می گویی؟
 
سپس امام در انتهای این خطبه می فرماید:به خدا سوگند اگر هفت اقلیم را با آنچه در زیر آسمان ها است به من بدهندتا خدا را نافرمانی کنم و پوست جوی از را از دهان مورچه ای ناروا بگیرم، چنین نخواهم کرد.همانا این دنیای آلوده شما نزد من از برگ جویده شده دهان ملخ پست تر است.علی را با نعمت اای فناپذیر و لذت های ناپایدار چکار؟ به خدا پناه می بریم از خفتن عقل و زشتی لغزش ها و از او یاری می جویم.
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر