•  
  •  
1

در آستانه بلندترین شب سال

 

مدیرعامل جامعه خیریه امام محمدباقر علیه‌السلام اصفهان از توزیع یک هزار بسته میوه و آجیل در آستانه شب یلدا بین ۱۰۰۰ خانواده‌ آبرومند، نیازمند و آسیب‌پذیر اصفهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز، شب یلدا از دیرباز به‌عنوان یکی از آیین‌های سنتی ایران باستان در  بلندترین شب سال شناخته و علتی بوده است تا خانواده‌ها دورهم نشینی صمیمانه‌ای را باهم داشته باشند، پذیرایی از افراد حاضر در این مراسم با آجیل، انار و انواع میوه‌ها و شنیدن داستان از زبان بزرگ‌ترهای مجلس از دیگر رسومی است که در این شب انجام می پذیرد.

در این بین نباید فراموش کرد در همین دور و بر خودمان خانواده‌هایی هستند که به دلیل برخی از مشکلات دچار تنگدستی یا نیازمندی‌هایی شدند که نمی‌توانند آجیل یا میوه‌ای را برای گذراندن این شب تهیه و با افراد خانواده خود میل نمایند.

مراکز خیریه‌ای هستند که به دور از هرگونه هم همه برای اینکه سفره تعدادی از این خانواده‌ها را در این شب پربار کنند با کمک خیرانی اقدام به تهیه بسته ایی برای رفع نیاز آنان می‌کنند، که  جامعه خیریه امام محمدباقر علیه‌السلام اصفهان را می‌توان یکی از پیشگامان این عرصه بیان کرد.

مدیرعامل جامعه خیریه امام محمدباقر علیه‌السلام اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب‌نیوز، از اهدای یک هزار بسته میوه و آجیل در آستانه شب یلدا بین 1000 خانواده‌ آبرومند، نیازمند و آسیب‌پذیر اصفهانی خبر داد.

محمدرضا کِجانی با اعلام این خبر گفت: هم‌اینک با حضور جمعی از مسئولان در حال توزیع این بسته دم درب منازل نیازمندان زیرمجموعه جامعه خیریه امام محمدباقر (ع) در محله‌های جلوان، حصه و زینبیه هستیم.

وی ادامه داد: این بسته‌های شب یلدا شامل 10 قلم میوه و آجیل هست که امیدواریم سفره‌های تعدادی از نیازمندان را در این شب که موسوم به شب یلدا هست رنگین کند، همچنین در کنار این بسته، نشریه فرهنگی یلدای مهدوی برای آشنایی هر چه‌بهتر با امام زمان (عج) توزیع خواهد شد.

مدیرعامل جامعه خیریه امام محمدباقر علیه‌السلام تأکید کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به حرُمت و شخصیت این خانواده‌ها به هیچ‌گونه خدشه‌ای وارد نشود.

کجانی خاطرنشان کرد: جامعه خیریه امام محمدباقر علیه‌السلام آمادگی دارد تا کمک آحاد مردم را برای رفع نیاز مستمندان دریافت کند.

وی تامین جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند و آبرودار و  تهیه ارزاق برای بیش از یک هزار و 200 خانواده را از دیگر  اقدامات جامعه خیریه امام محمدباقر علیه‌السلام اصفهان عنوان کرد.

گفتنی است حسین آذین سرپرست دفتر آستان قدس رضوی شعبه اصفهان و امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روز خوش فرمانده پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش اصفهان ازجمله مسئولانی هستند که در این برنامه شرکت کرده‌اند.