< "آندری کارلوف" که بود؟ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

"آندری کارلوف" که بود؟ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

"آندری کارلوف" که بود؟

گروه فرهنگی صبح امید | سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۴۵ ب.ظ
 
گزارش/
ضارب که احتمالاً با تکفیری‌ها در ارتباط بوده؛ حین کشتن سفیر روسیه در ترکیه، جملاتی درباره حلب مطرح کرده است.
به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شب گذشته، خبری درباره کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه در آنکارا منتشر شد.
 
ضارب که احتمالاً با تکفیری‌ها در ارتباط بوده؛ حین کشتن سفیر روسیه در ترکیه، جملاتی را درباره حلب مطرح کرده است. 
 
تلویزیون ان‌تی‌وی ترکیه به نقل از یک شاهد عینی اعلام کرد: "آندره گناویوویچ کارلوف" سفیر روسیه در آنکارا که در مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه هنری شرکت کرده بود، حین سخنرانی، توسط یک فرد بیست و پنج ساله مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.
 
بر پایه این گزارش، ضارب در حین شلیک گفته است: انتقام "حلب" را خواهیم گرفت.
 
***"آندری کارلوف" کیست؟
 
کارلوف متولد 4 فوریه سال 1954 (15 بهمن 1332) در مسکو متولد شد و سال 1976 توانست مدرک خود را از مؤسسه ملی روابط بین‌الملل این شهر دریافت کند. وی از همان سال فعالیت‌های دیپلماتیک خود را در اتحاد جماهیر شوروی آغاز نمود و در کنار این فعالیت‌ها در سال 1992 از آکادمی دیپلماسی وزارت خارجه روسیه فارغ‌التحصیل شد.
 
 
 
کارلوف سِمت‌های مختلفی را در دستگاه وزارت خارجه شوروی سابق و سپس روسیه به عهده داشت. وی طی سال‌های 1979 تا 1984 و هم‌چنین 1986 تا 1991 سفیر شوروی در جمهوری دموکراتیک خلق کره یا همان کره شمالی بود. کارلوف سپس بین سال 1992 تا 1997 به عنوان سفیر به جمهوری کره یا همان کره جنوبی اعزام شد.
 
این سیاستمدار باسابقه که به زبان کره‌ای تسلط کامل پیدا کرده بود و به انگلیسی نیز صحبت می‌کرد، بین سال‌های 2001 تا 2006 بار دیگر سفیر روسیه در کره شمالی شد. 
 
وی بین سال‌های 2007 تا 2009 به عنوان معاون مدیر دپارتمان کنسولی وزارت خارجه روسیه در آنکارا مشغول به کار بود و ژانویه سال 2009 به مدیریت این دپارتمان منصوب شد و تا سال 2013 در همین سمت مشغول بود.
 
**ضارب سفیر روسیه در ترکیه که بود؟ 
 
شبکه خبری بی‌بی‌سی با اشاره به کشتن شدن "آندری کارلوف" می‌گوید: ضارب به نام مولود آلتین‌تاش، ۲۲ ساله، عضو پلیس ضدشورش آنکارا بود و معلوم نیست با گروهی ارتباط داشته است یا نه؟ 
 
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که قاتل هنگام حمله به سفیر روسیه در ترکیه، شعار "الله‌اکبر" و "سوریه را فراموش نکنید" سر داده است. 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: در پی حادثه شلیک گلوله به سفیر روسیه در آنکارا، وی به بیمارستان منتقل نشد بلکه کمک‌های پزشکی در مکان حادثه به وی ارائه شده است. 
 
منابع امنیتی ترکیه همچنین اعلام کردند: مرد مسلحی که سفیر روسیه را در آنکارا کُشت، هنگام ارتکاب این ترور، مشغول انجام وظیفه نبوده و با کارت شناسایی پلیس وارد نمایشگاه شده است. طبق اعلام رسانه‌های ترکیه، فرد ضارب، جزو نیروهای ضدشورش پلیس آنکارا بوده است.
 
برخی از منابع خبری نیز گزارش داده‌اند که مولود "آلتین‌تاش"، از افسران اخراجی کودتای اخیر ترکیه است که با حضور در نمایشگاه آنکارا اقدام به ترور سفیر روسیه در ترکیه کرد.

شواهد نشان می‌دهد که ضارب احتمالاً با اردوغان و تروریست‌های تکفیری جبهه‌النصره و ائتلاف جیش‌الفتح در ارتباط بوده است. ترکیه در سال‌های اخیر، کمک‌های لجستیکی زیادی به تروریست‌های جبهه‌النصره از طریق گذرگاه "کیلیس" و "مرشد پینار" داشته است و همین موارد می‌تواند دلیلی قوی بر ارتباط "آلتین‌تاش" با تکفیری‌ها باشد.

ذکر این نکته لازم است که جبهه‌النصره و داعش در جبهه شمالی مستقیماً از کمک‌های ترکیه بهره می‌برند و حتی آذوقه و سلاح تروریست‌های النصره و داعش نیز توسط دستگاه اطلاعات ترکیه تأمین می‌شود.

شاید هم "هاکان فیدان" به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه، پشت پرده این ترور باشد چراکه آزادسازی حلب، ضربه سنگینی به میت(دستگاه اطلاعات ترکیه) نیز وارد آورد.
 
حال، با توجه به ضربات و صدمات مهلکی به روسیه در ماه‌های اخیر به مواضع داعش در عراق و سوریه وارد کرده است؛ یک سوال مهم این است که آیا می‌توان مدعی شد ضارب سفیر روسیه در ترکیه، داعشی است؟ آیا وی ارتباطی با داعش دارد؟ آیا می‌توان وی را "یک داعشی کت و شلوارپوش و با ریش تراشیده" نامید؟ این سوالی است که باید منتظر روشن شدن پاسخ آن در آینده‌ای دور یا نزدیک بود.
 
**محکومیت ترور سفیر روسیه در ترکیه توسط ایران و سوریه 
 
سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با صدور بیانیه‌ای ترور سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا ضمن ابراز همدردی با خانواده سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا، با غیر انسانی و جنایتکارانه توصیف کردن این اقدام تروریستی تاکید کرد: این عمل جنایتکارانه بیانگر آن است که تروریست‌های وابسته به جریانات افراطی و تکفیر در راستای دنبال کردن اهداف و سناریوهای ضد انسانی خود به هیچ یک از موازین و معیارهای حقوق بین‌المللی پایبند نیستند و با قصد ایجاد ناامنی و بحران مبادرت به اینگونه جنایت‌های وحشیانه ‌می‌کنند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: این جنایت و حوادث تلخ اخیر تروریستی در ترکیه، سوریه و عراق اثبات کرد همبستگی و اتحاد بین تمام ملل و دولت‌های جهان برای یک مبارزه بی‌امان و بدون تقسیم‌بندی و تفکیک تروریسم به خوب و بد، یک ضرورت غیرقابل اجتناب است.
 
حتی در صورت غیر عمدی بودن ترور سفیر از سوی دولت ترکیه، قصور قطعی نیروهای امنیتی ترکیه در تأمین امنیت جانی سفیر روسیه در ترکیه، بارز است؛ نکته‌ای که مقامات کرملین هم به آن اشاره کردند. 
 
گزارش از محمد زرچینی 
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر