< پاتوق شبه:3 :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

پاتوق شبه:3 :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

پاتوق شبه:3

گروه فرهنگی صبح امید | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۳:۲۵ ب.ظ
 
 
این روزها که شاهد گسترش اسلام در کشورهای دور و نزدیک هستیم، این پرسش وجود دارد که یک مرد مسلمان می‌تواند با یک زن اهل کتاب ازدواج کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هرچه می گذرد، بر گسترش دامنه اسلام در جهان افزوده می شود. این روزها، گسترش ارتباطات موجب شده در روزترین نقاط جهان نیز نشانی از اسلام باشد؛ اما این گسترش، با مسائل خاص خود نیز همراه شده است.
 
یکی از این موارد، مربوط به ازدواج است. آیا یک مرد مسلمان می توان با یک زن اهل کتاب، ازدواج دائم کند؟ این پرسشی است که در سال های اخیر زیاد شنیده شده است. اما مروری بر نظر مراجع عظام تقلید، می تواند راهگشای این موضوع باشد.
 
قبل از هر چیز، باید اشاره داشت که اهل کتاب، عبارتی است در قرآن و منظور از آن کسانی است که به یکی از ادیان یهود، مسیحیت، زرتشتی و صابئین باور دارند.
با این توضیح، پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:
 
حضرت امام خمینی (ره): به احتیاط واجب ازدواج دائم با زن هاى کافره اهل کتاب جایز نیست.
 
آیات عظام گلپایگانى (ره) و صافى گاپایگانی (مد ظله العالی): جواز ازدواج با زن اهل کتاب به طور دوام نیز خالى از قوت نیست ولى در صورت تمکّن از ازدواج مسلمه کراهت شدیده دارد؛ بلکه در این صورت احتیاط ترک نشود.
 
آیات عظام خوئى (ره) و تبریزى (ره): بنا بر احتیاط استحبابى، عقد دائمى با آنها ننماید و بعضى از فِرَق از قبیل خوارج و غُلات و نواصب که خود را مسلمان مى دانند، در حکم کفّارند، و مرد و زن مسلمان نمى‏‌توانند با آنها به طور دائم یا انقطاع ازدواج نمایند.
 
آیت الله نورى همدانی (مد ظله العالی): بلکه ازدواج آنها بطور دوام نیز بنا بر أقوى جایز است ولى این احتیاط ترک نشود که در صورتى اقدام به ازدواج بطور دوام با آنها بکند که متمکن از ازدواج با زن مسلمان نباشد.
 
آیت الله فاضل لنکرانی (ره): مرد مسلمان نمى‏‌تواند با زنهاى کافره به طور دائم ازدواج کند، حتّى اگر یهودیّه یا نصرانیّه باشند بنا بر احتیاط واجب؛ ولى صیغه کردن زنهاى یهودى و نصرانى مانعى ندارد.
 
آیت الله مکارم شیرازی (مد ظله العالی): مرد مسلمان نمى‏‌تواند بنا بر احتیاط با زن کافر ازدواج دائم کند ولى ازدواج موقّت با زنان اهل کتاب مانند یهود و نصارى مانعى ندارد.
 
آیت الله بهجت (ره): مرد مسلمان نمى‏تواند با زنان کافرى که اهل کتاب نیستند ازدواج کند، ولى با زنانى که یهودى و یا نصرانى باشند، موقّتاً به صورت صیغه مى‏‌تواند ازدواج نماید.
 
آیت الله سیستانى (مد ظله العالی): مرد مسلمان نمى‌‏تواند با زنهاى کافره غیر اهل کتاب ازدواج کند؛ ولى صیغه کردن زنهایى که یهودى یا نصرانى هستند مانعى ندارد، و بنا بر احتیاط لازم عقد دائمى با آنها ننماید.
منبع: مشرق
انتهای پیام/
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر