< "منشور حقوق شهروندی" خط مشی دولت یازدهم است/ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

"منشور حقوق شهروندی" خط مشی دولت یازدهم است/ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

"منشور حقوق شهروندی" خط مشی دولت یازدهم است/

گروه فرهنگی صبح امید | دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۹ ب.ظ
 
روحانی در همایش "قانون اساسی و حقوق ملت":

 

رئیس جمهور گفت: اسفند امسال اولین خودرو مشرک ایران و فرانسه که فقط 30درصد آن صادراتی است رونمایی می شود و مردم می بینند که چرخ اقتصاد در کشور به حرکت در آمده است.


به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در همایش "قانون اساسی و حقوق ملت" و رونمایی از منشور حقوق شهروندی که امروز دوشنبه (29 آذرماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، سخنرانی کرد.

گزیده ای سخنان رئیس جمهور در این همایش به شرح ذیل است:


*  منشور حقوق شهروندی در ماه آزادی بیان، قانون اساسی و در ماهی که امام (ره) بر حقوق شهروندی تاکید کرد، رونمایی می‌شود

* اسلام و حکومت اسلام چیزی جز "حکومت قانون" نیست

*حکومت پیامبر(ص) حکومت قانون بود، پیامبر(ص) به عنوان بالاترین مقام حق نداشت ذره ای از قانون الهی تخلف کند

* هیچ کس از قانون مستثنی نیست همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم، تمام اتباع کشور در برابر قانون مساوی هستند

*اگر می خواهیم کشور قانون و حکومت قانون داشته باشیم هیچ فرد، نهاد، گروه، حزب و رسانه نباید حاشیه امنیتی داشته باشد

* پای عهدم در برابر حقوق جوانان و زنان، حقوق اقلیت های دینی، اقتصاد ایستاده‌ام

*به مردم گفتم اقتصاد ایران را نجات خواهم داد و امروز خوشحالم که مردم شاهد تورم تک رقمی و رشد اقتصاد 7.4 در صد هستند

*در قانون نور چشمی نداریم

*اسفند امسال اولین خودرو مشترک ایران و فرانسه که فقط 30درصد آن صادراتی است رونمایی می شود و مردم می بینند که چرخ اقتصاد در کشور به حرکت در آمده است

* در گذشته سانتریفیوژها نوع IR1 فقط فعال بود اما امروز IR8 که مدرن ترین نوع سانتریفیوژها است به حرکت در آمده است، علاوه بر آن فرمان شروع فعالیت پیشران هسته ای به عنوان یک حرکت بزرگ در زمینه فعالیت صلح آمیز هسته ای از سوی بنده صادر شده است

* "منشور حقوق شهروندی" خط مشی دولت یازدهم است

* دولت یازدهم می خواهد عزم خود را برای اجرای حقوق شهروندی به نمایش بگذارد

*رئیس جمهور تنها فردی است که با رای کل مردم انتخاب می شوند، لذا قانون اساسی وظیفه حمایت از حقوق شهروندی را برعهده رئیس جمهور گذاشته است و چقدر وظیفه سختی است

* کسی نگوید در این سه سال منشور حقوق شهروندی چه شده است ما از روز اول مقید به اجرای قانون بودیم

* در تابستان امسال در مقایسه با تابستان پارسال شاهد اشتغال بیش از 700 هزار نفر هستیم




رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در ماه ربیع‌المولود و تولد عدالت قسط و برابر قرار داریم گفت: این ماه ماه مبارزه با تبعیض ناروا، ظلم و ماه تولد رحمت برای همه جهانیان است.

 
وی افزود همزمان با این ماه همه پرسی قانون اساسی در سال 1358 از سوی امام راحل به تصویب رسید و فرمان هشت ماده‌ای امام(ره) در این ماه صادر شد، بر این اساس خرسندم که امروز به یکی از وعده‌های مهم به ملت ایران جامع عمل پوشانده و به یکی از آرزوهای دیرینه ام رسیدم. 
 
رئیس جمهور تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی در ماه آذر رونمایی می‌شود در ماه علم آزادی بیان قانون اساسی و ماهی که امام(ره) بر حقوق شهروندی تاکید داشتند.
 
رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه ملت ایران بیش از صد سال گذشته برای استقرار قانون در کشور تلاش بی‌وقفه انجام داد گفت: همه مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها و ایستادگی‌ها برای تدوین قانون اساسی و تشکیل مجلس شورای ملی آن زمان بود که ثمره‌اش حرکت و انقلاب مشروطه شد، مردم ایران اولین گام را در قانونی شدن کشور برداشتند.
 
روحانی ادامه داد: اسلام و حکومت اسلام چیزی جز حکومت قانون نیست و بزرگترین امتیاز حکومت پیامبر اسلام در حدود 1440 سال پیش حکومت قانون بود، ایشان به عنوان بالاترین مقام حق نداشت ذره‌ای از قانون الهی تخلف کند.
 
وی با تاکید بر اینکه هیچ کس در کشور از قانون مستثنی نیست تصریح کرد: همگی باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و همه اتباع کشور در برابر اجرای قانون مساوی‌اند و این نص صریح اصل قانون اساسی است که اگر می‌خواهید کشوری حکومت و قانون داشته باشد هیچ نهاد، فرد، گروه و حزب و رسانه‌ای نباید حاشیه امنیتی داشته باشد.
 
رئیس جمهور اضافه کرد: در قانون نور چشمی نداریم در انقلاب اسلامی به دنبال حکومت عدل محمدی و عدل علی هستیم، بر این اساس می‌پذیرم که انقلاب اسلامی تمام نشده است اگر تمام شده بود امروز شرایط دیگری را در همه قوای حاکم در این سرزمین می‌دیدیم.
 
رئیس قوه مجریه تاکید کرد: تا زمانی که تبعیض، فساد و گردنکشی در کشور وجود داشته باشد انقلاب پایان نیافته است ما باید به روزی برسیم که شاهد مدینه پیامبر و حکومت عدل اسلام در این سرزمین باشیم به مردم وعده‌های دیگری نیز داده بودم و تا آخرین روز مسئولیتم به پای آن ایستاده‌ام.
 
روحانی ادامه داد: به بانوان، جوانان و اقلیت‌های دینی وعده‌هایی دادم و به مردم گفتم اقتصاد ایران را نجات خواهم داد و به پای آن ایستادم و امروز در آخرین سال دولت یازدهم خرسندم که مردم شاهد تورم تک رقمی و رشد اقتصادی 7.4 هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه نجات اقتصاد کشور از سراشیبی سقوط بود اظهار داشت: امروز سانتریفیوژها و کارخانه‌ها می‌چرخند و به حرکت خود ادامه خواهند داد در هشت ماهه اول امسال بیش از 15 هزار و 600 کارگاه متوسط و کوچک راکد تا پایان این ماه کاملا با تسهیلات بانکی 11 هزار میلیارد تومان فعال شدند.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه چرخ کارخانه‌های مشترک ایران با کمپانی‌های خارجی به حرکت درآمده و اقتصاد کشور رو به پیشرفت است یادآور شد: در اسفند ماه سال جاری اولین خودرو مشترک ایران و فرانسه که فقط 30 درصد آن صادراتی است رونمایی خواهد شد و مردم می‌بینند که چرخ اقتصاد در کشور به حرکت درآمده است.
 
رئیس قوه مجریه افزود: در گذشته سانتریفیوژ‌های نوع IR1 فقط فعال بود اما امروز نوع IR8 که مدرن است به حرکت درآمده است و علاوه بر آن فرمان شروع فعالیت‌های پیشران هسته‌ای به عنوان یک حرکت بزرگ در زمینه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای از سوی بنده صادر شده است.
 

روحانی تاکید کرد: روز گذشته به مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفتم در ساخت این مهم باید آژانس از لحاظ فنی به ایران کمک کند تا به زودی پیشران هسته‌ای به حرکت درآید.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به وعده دیگرش به مردم در راستای منشور حقوق شهروندی گفت: این منشور قانون اساسی نیست، اما راه را برای اجرایی کردن قانون اساسی تسهیل می‌کند، قانون موضوعه کشور نیست اما تضادی با قوانین موضوعی کشور ندارد.

روحانی افزود: این منشور در راستای اجرای اصل 113، 134 و 121 قانون اساسی است؛ قانون اساسی در اصل 113 به رئیس جمهور دستور می‌دهد که مسئول اجرای قانون اساسی باشد فصل سوم قانون اساسی نیز مربوط به حقوق ملت است براین اساس ما باید به قانون اساسی به عنوان مهمترین منشور ملی نگاه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه منشور حقوق شهروندی خط مشی دولت یازدهم است گفت: دولت یازدهم با رونمایی از این منشور می‌خواهد عزم خود را برای اجرای حقوق شهروندان به نمایش گذاشته و از آغاز فعالیتش حقوق شهروندی برایش حائز اهمیت بود بنابراین کسی نگوید که در این سه سال چه شده است چرا که دولت از آغازفعالیتش مصمم به اجرای قانون بود.

رئیس قوه مجریه افزود: آیا دولتی را سراغ دارید که در سالهای گذشته بودجه‌اش را در موعد مقرر به مجلس تقدیم کند ما در سال گذشته به علت اجرایی شدن برجام کمی با تأخیر بودجه را به مجلس ارسال کردیم، اما امسال در همان زمان مقرر بودجه تقدیم نمایندگان خانه ملت شد و امروز تمام قوانینی که پس از تصویب به دولت می‌آید در هیئت تطبیق بررسی شده و سپس به اجرا درمی آید اختلاف‌های به وجود آمده در این موارد حدود یک درصد است در حالی که در دولت گذشته حدود 30 درصد بود.

رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه دولت یازدهم اجرای قانون اساسی را یک اصل می‌داند گفت: منشور حقوق شهروندی در 100 روز اول دولت یازدهم انجام شد و در روز صدم در سایت دولت قرار گرفت تا مردم نظر بدهند این منشور 120 ماده‌ای مطمئنا ایراد و اشکالاتی دارد و در طول تکامل زمان نیز این منشور کامل خواهد شد.

روحانی یادآور شد: دولت با عنوان کارگزار دستگاه‌ اجرایی خودش را موظف به اجرای تک تک مواد حقوق شهروندی می‌داند این مهم به مصابه برنامه و خط مشی دولت برای ما الزام آور است و تمامی کارمندان دولت در سراسر کشور موظف به اجرای این منشورند چون براساس قانون اساسی و قانون موضوعه است و عملا باید مورد اجرای همگان قرار گیرد.

وی افزود: از دو قوه مقننه و قضاییه دعوت می‌کنیم تا دولت را در اجرای این منشور یاری کنند چرا که در کنار هم به خوبی این منشور عملیاتی خواهد شد و پایه خوبی برای امنیت کشور ماست.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: ایران در برابر برخی کشورهای غربی پرادعا که فکر می‌کنند در حقوق بشر از ملت‌های جهان سوم پیشی گرفته‌اند این منشور به دنیا اعلام می‌کند که ایران ظرفیت دارد از تمام ویژگی‌های حقوق نوین امروز به خوبی استفاده کند قبل از هر کشور اروپایی و به اصطلاح صنعتی این حقوق از آن ملت ایران است.

رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: منشور حقوق شهروندی دانستنی است و همگی باید بدانند که حقوقشان چیست و باید رئیس جمهور و هر وزیری بداند که یکی از مطالبات مهم مردم حقوق شهروندی است و هر وقت خواستنی شد عملیاتی می‌شود.

روحانی در پایان با اشاره به فرمان 8 ماده امام(ره) در راستای قانون اساسی در آذرماه سال 68 خاطر نشان کرد: امیدوارم گاهی رسانه‌ها سخنان امام راحل را در رسانه‌هایشان پخش کنند ما پیشروی امام و رهبر معظم انقلاب هستیم چرا که راه انقلاب اسلامی راه امام و رهبریست و دوام مشروعیت و قدرت حکومت در پناه رعایت حقوق شهروندان است.

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر