< "ناونسیا"، حکایت نئواستعماری اسپانیا در مظلوم‎کُشی یمن! :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

"ناونسیا"، حکایت نئواستعماری اسپانیا در مظلوم‎کُشی یمن! :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

"ناونسیا"، حکایت نئواستعماری اسپانیا در مظلوم‎کُشی یمن!

گروه فرهنگی صبح امید | يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹ ق.ظ
گزارش/

 

پادشاه اسپانیا با فروش پنج ناو جنگی به عربستان، به‎منظور کشتار مردم یمن موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت 19 ماه از آغاز حملات آل‎سعود علیه ملت بی‎دفاع یمن، فروش تسلیحات کشورهای غربی‎ به ریاض وارد فاز جدیدی شده است. در تازه‎ترین اقدام مقامات اروپایی‎، پادشاه اسپانیا با فروش 5 ناو جنگی به عربستان موافقت کرد.

وب سایت تحلیلی الوقت در گزارشی پیرامون این تصمیم اسپانیا نوشت: سازمان عفو بین‌الملل خواستار صرف‌نظر مادرید از یک توافق با ریاض شد. در ادامه این گزارش آمده است؛ اسپانیا 5 کشتی جنگی در اختیار عربستان قرار می‌دهد تا ریاض آن‌ها را در جنگ علیه یمن به‌کار گیرد.

پس از دیداری که «فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا روز شنبه گذشته از ریاض داشت، گفت‌و‌گویی پیرامون فروش 5 ناو جنگی به ارتش عربستان صورت گرفت. هم‎چنین قرار شد که ریاض ناوهای خریداری شده را در تهاجم علیه ملت یمن مورد استفاده قرار دهد، اقدامی که موجی از انتقادات حقوق بشری را به‌دنبال داشت.


هنگامی که نیروهای ائتلاف سعودی حملات خود را علیه ملت یمن آغاز کرد، پادشاه اسپانیا از اقدامش برای اولین دیدار با مقامات عربستان خبر داد. وی اعلام کرد که در این دیدار از"ملک سلمان" شاه سعودی نیز دعوتی برای سفر به اسپانیا صورت گرفته است.


*محکومیت اقدام مادرید از سوی سازمان عفو بین‎الملل!
 


از سویی دیگر سازمان عفو بین‌الملل این تصمیم اسپانیا را محکوم کرد و از مادرید خواست تا از فروش 5 ناو جنگی به نیروی دریایی سعودی خودداری کند. گفتنی است ناوهای ذکر شده از نوع آوانتی2200 است که قیمت آن‎ها از میلیاردها یورو نیز تجاوز می‌کند.

الوقت هم‌چنین از تصمیم نیروهای عربستان پیرامون به‌کارگیری مربیان غربی در آموزش‎های جنگ علیه یمن خبر داد. اقدامی که برپایه این گزارش، در راستای فعالیت‎های خطرناک و نقض حقوق بشری بوده و هشدارهایی را به همراه داشته است.


*‎فروش ناوهای اسپانیایی، به قیمت خون مردم یمن

«استفان بلتران» مدیر سازمان عفو بین‌الملل در اسپانیا گفت: آن‌ها (آل‎سعود) بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز درمانی و مراکز آب و برق و کلیه اماکن مردمی در یمن را مورد هدف بمباران‌های خود قرار می‌دهند.
اما اسپانیا با بی‌تفاوتی به نگرانی‌های بین‌المللی و این‎که مالکیت عربستان بر کشتی‌های جنگی ممکن است به قیمت جان صدها یمنی بینجامد؛ تمام هم و غم خود را برای انعقاد قرارداد یاد شده به کار گرفته است.


*«ناونسیا»، نقش اول آینده کشتار در یمن
 


الوقت اعلام کرد؛ قرارداد فروش ناو به عربستان با داشتن منافع بسیار برای اسپانیا، از بزرگترین قراردادهایی به‎شمار می‎رود است که امضای آن به پایان رسیده است و مشاغلی را برای دوهزار نفر طی مدت پنج سال ایجاد خواهد کرد.

در گذشته روزنامه اسپانیایی "ال پایس" نوشته بود: یکی از اهداف دیدار پادشاه اسپانیا با مقامات سعودی امضای یک قرارداد از سوی شرکت اسپانیایی "ناونسیا" است که بر اساس آن 5 ناو جنگی را برای نیروی دریایی عربستان خواهد ساخت.

«آلفونسو داستیس» وزیرامور خارجه و «اینگو دلاسرنا» وزیر تجهیزات اسپانیا نیز با این اقدام پادشاه کشورشان اعلام موافقت کردند. سخنگوی دولت اسپانیا با اشاره به وجود منافع بسیار این کشور در دیدار مذکور فیلیپ ششم با شاه سعودی عنوان داشت: این دیدار مشابه حالتی است که در آن پادشاهان و خانواده‌های آنان در چارچوب روابط شخصی، اقدام به دیدار با یکدیگر می‌کنند.

قرارداد ریاض با شرکت ناونتیا اسپانیا شامل ساخت پنج رزم ناو از نوع کشتی‎هایی است که با محوریت عملیاتی چندگانه و مهم (Avante 2200) مورد استفاده قرار می‎گیرند.

 
*کشورهای اروپایی به‎دنبال نفوذ بیشتر در منطقه هستند
 


«مصیب نعیمی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون اهداف کشورهای اروپایی از فروش تجهیزات نظامی به عربستان اظهار داشت: کشورهایی مانند اسپانیا علاوه بر کسب منافع مالی از این راستا، به دنبال فراهم آوردن زمینه‌هایی برای نفوذ در منطقه نیز هستند.

وی با اشاره به این‌که برای غرب مهم نیست که چه اتفاقات ناگوار انسانی در منطقه می‌افتد، گفت: یکی از راهکارهای کشورهای اروپایی مثل اسپانیا، پر کردن خلاء مالی به هر قیمتی است چنان‌که اخیرا آمریکا هم اقدام به فروش هواپیماهای جنگی به قطر کرده است؛ بنابراین ایجاد شرایط مساعد مالی برای کشورهایی نظیر اسپانیا و پرتغال که به لحاظ مالی با بحران مواجه هستند، از اولویت‌های غرب است.

نعیمی با بیان این‌که دخالت در ساختارهای منطقه، از دیگر عوامل فروش ابزار نظامی اروپا به عربستان است، تصریح کرد: شرایطی که غرب برای آل‌سعود فراهم آورده با هدف عدم‌برخورد با رژیم صهیونیستی و بحران‌افزایی در منطقه صورت می‌گیرد، اما مقامات این کشورها باید بدانند که افزودن بحران، تنش و کشتار نتیجه‌ای برای آنان نخواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که اقدام مذکور دولت اسپانیا توجیه اقتصادی داشته یا نداشته باشد با هدایت آمریکا شکل می‌گیرد، افزود: هرگونه جنگ و بحران آفرینی در منطقه از سوی غرب و کاخ‌سفید به‌منظور تقسیم کشورها و نفوذ بیشتر است.

این کارشناس مسائل حوزه غرب آسیا تاکید کرد: اگر چه کشورهایی مانند اسپانیا امروزه از ماهیت استعمارگری خود عقب‌نشینی کرده‌اند اما این دولت‌ها به همراه برخی دیگر مثل فرانسه، ریشه‌های استعماری و سلطه‌طلبی دارند که استعمارگری آن‌ها در گذشته تا آمریکای جنوبی هم نفوذ کرده بود.

وی در پایان با بیان این‌که برآورده شدن منافع آمریکا و غرب در سایه ایجاد بحران در منطقه محقق می‌شود، گفت: دولت‌های غربی چشم طمع به نفت منطقه دارند، لذا سلطه بر انرژی و کسب منافع مالی از اهداف اصلی آنان به‌شمار می‌رود.

 


اکنون که اقدامات آمریکا و برخی کشورهای غربی- عربی در پشتیبانی از اقدامات ضدبشری آل‎سعود علیه مردم یمن آشکارتر شده است، اسپانیا هم با "ناونسیا" نام خود را به لیست سیاه حمایت از تروریسم سعودی افزوده است.
داد و ستد مادرید و ریاض با محوریت ناوهای جنگی علاوه بر این‎که بار مالی قابل توجهی را برای اسپانیا به‎همراه خواهد داشت، به مفهوم رویش طرح‎های جدیدی از سوی غرب برای نفوذ بیشتر در منطقه است.

گزارش از: وحید امیدی موحد

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر