< جنگنده "اف 15" ویژگی ها و پتانسیل های گسترده ای دارد. :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

جنگنده "اف 15" ویژگی ها و پتانسیل های گسترده ای دارد. :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

جنگنده "اف 15" ویژگی ها و پتانسیل های گسترده ای دارد.

گروه فرهنگی صبح امید | دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ب.ظ


به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایالات متحده آمریکا  کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به عنوان مشتری تسلیحات خود ، تجهیز می کند و در این مسیر کشورهایی همچون عربستان سعودی، امارات، بحرین و ... در اولویت قرار دارند.

سال گذشته ایالات متحده آمریکا ده ها میلیارد دلار تسلیحات نظامی به کشورهای منطقه فروخته است. در 4 سال اخیر شرایط منطقه وارد مرحله جدیدی شده و کشورهای حاشیه خلیج فارس به  شکل های مختلف توسط امپریالیسم تحریک می شوند تا توانمنددی خرید تجهیزات خود را افزایش دهند.

"دیوید مکیبی" سخنگوی بخش امور نظامی  سیاسی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس تاکنون موشک‌های دفاع هوایی بالستیک، بالگردهای هجومی، ناوچه‌ها و موشک‌های ضد زره پیشرفته را از این کشور دریافت کرده‌اند.

 مک‌کیبی به دیفنس نیوز گفته است: «با توجه به تعهد ما به شرکای خود در خلیج فارس در نشست ماه مه گذشته  "کمپ دیوید"، هر تلاشی ‌را برای تسریع در فروش انجام داده‌ایم و از آن موقع تاکنون وزارت دفاع و خارجه مجوز فروش بیش از 33 میلیارد دلار تجهیزات دفاعی به 6 کشور حاشیه خلیج فارس را مهیا نموده‌اند".  این مقام آمریکایی افزود: "علاوه بر این‌ها دولت آمریکا 4500 نمونه از انواع سلاح‌های هدایت شونده را در سال 2015 به کشورهای حاشیه خلیج فارس فروخته است."


جنگنده


بر اساس آمار "گلوبال فایرپاور (Global Fire Power)" عربستان سعودی با دارا بودن صدها فروند هواپیما از جمله جنگنده Fighter، هواپیمای‎ترابری Transport Aircraft، هلیکوپتر و هواپیمای تمرینی Trainer Aircraft یکی از بزرگ‌ترین انبارداران تسلیحاتی غرب در منطقه غرب آسیا است.



رسانه های غربی معتقدند عربستان سعودی در جهان جزء 10 کشور بزرگ وارد کننده سلاح بین سال های 2008-2012،بوده و انتظار می رود که تا سال 2017 با ادامه روند فعلی،جزء 5 کشور واردکننده سلاح در جهان باشد...به راستی عربستان این تعداد سلاح را برای چه اهدافی تهیه می کند؟ آیا هدف مقاصد دفاعی  است؟ یا ارسال به طرف سوم و یا میدان های جنگی دیگر؟
هدف ایالات متحده آمریکا  آمریکا در منطقه برای فروش تسلیحاتش این است که  "واشنگتن"  قصد دارد رقابت های  نظامی در منطقه را تشدید کند تا اعضای سازمان اوپک نتوانند بر سر افزایش قیمت نفت به اجماع برسند.   

درآمد شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا در سال ۲۰۱۴ به ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده، که ۹ و نیم میلیارد دلار بیش از سال ۲۰۱۳ بوده است.  عربستان سعودی، قطر و کره جنوبی جزء بزرگ‌ترین خریداران تسلیحات آمریکا هستند.

این کشور‌ها با انعقاد چند توافقنامه چندین میلیارد دلاری برای خرید تسلیحات با آمریکا، این کشور را به بزرگ‌ترین تامین کننده تسلیحات در جهان تبدیل کردند؛ کشوری که بیش از ۵۰ درصد بازار تسلیحات جهان را تحت کنترل دارد.


یکی از تجهیزاتی که ایالات متحده آمریکا به کشورهای منطقه و به خصوص به عربستان سعودی فروخته ، جنگنده پیشرفته "اف-15" بوده که  از قابلیت های ویژه ای برای نبرد هوایی  برخوردار است.
 


**خصوصیات جنگنده "اف 15"

سایت "آرشیو تودی (Archive Today)" درباره این جنگنده نوشت: جنگنده F-15 با خصوصیات چند نقشی با مأموریت‌های هوا به زمین (Air – to – Ground, Air – to – Surface) و هوا به هوا (Air to Air) را داشته و قابلیت پرواز در هر شرایطی اعم از آب و هوا و ارتفاع پایین و پرواز در شب را دارد.

جنگنده

جنگنده


این سایت درباره خصوصیات جنگنده F-15 یادآور شد: جنگنده F-15 با قابلیت هدف قرار دادن کیس‌های سطحی، دارای سه تانکر سوخت، سرعت 2.5 ماخ، برد 2 هزار و 400 مایل ، دارای اسلحه چند کارکردی  20 میلیمتری با 500 گلوله مهمات، 4 موشک "ای ام 9 سایدوایندر (AIM-9 SideWinder)" و "ای ام 120 ام ام (AIM 120 Advanced Medium Range Air to Air Missile)" و قیمت معادل 31 میلیون دلار (البته مدل‌های پیشرفته‌تر قیمت‌های بالاتری دارند) است.

 

سایت "میلیتاری تودی" (Military – Today) با اشاره به ویژگی‌های جنگنده F-15 درباره امکانات آن نوشت: این جنگنده از چند مرحله ارتقا یافته و دارای قابلیت رادارهای ای پی جی 70 (APG-70) و موشک ای ام 120 امرام (AIM 120 AMRAAM) بوده و تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های اطلاعاتی تاکتیکی آن بهبود یافته است.


سایت گلوبال سیکیوریتی (Global security) با اشاره به ویژگی‌های جنگنده F-15 نوشت: این جنگنده با خدمه 1 یا 2 نفره یک هواپیمای جنگی برد بلند که در شرایط آب و هوایی مختلف می‌تواند فعالیت کند و دارای سامانه مراقبت پیشگیری و مجهز به موشک‌های  "ای ام 7 (AIM-7) " است.


**  عمده زیرساخت های یمن توسط فایتر "اف -15" ویران شد

عربستان سعودی از این جنگنده در پایگاه های نظامی خود در جنوب عربستان به صورت گسترده استفاده می کند و در یکسال اخیر عمده زیرساخت های یمن توسط فایتر "اف -15" ویران شده است که نشان می دهد ایالات متحده در حوزه حقوق بشر، فقط منافع کمپانی های تسلیحاتی خود را می شناسد.


"محمد الزبیری " سرپرست حزب بعث سوری با بیان اینکه یک سال از تجاوز این رژیم گذشته و هچ کدام از اهداف آنها محقق نشده و ایستادگی انصارالله افزایش یافته یادآور شد: ما سعودی‌ها را مجبور کردیم تا راه‌حل‌های دیگری را پیدا کنند و اکنون بیش از 2 هزار و 300 نفر از نظامیان متجاوز کشته شدند که 100 نفر از آنها افسر بودند.


جنگنده

جنگنده



وی با بیان اینکه رژیم سعودی در جنگ یمن 7 هزار زندانی و 12 هزار زخمی داشت یادآور شد: البته ما نیز در بعد داخلی یمن 30 هزار شهید و زخمی داشتیم و بیمارستانها و مدارس و زیربنای کشورمان تخریب شد. سرپرست حزب بعث سوری  عنوان داشت: تجاوز یمن در وهله اول جنایت جنگی حساب می‌شود و ما تأکید داریم که مرتکبان این جنایات باید در محافل بین‌المللی محاکمه شوند.

مسئولین یمنی معتقدند که عربستان سعودی با به شهادت رساندن هزاران انسان در یمن ، مرتکب جنایت جنگی شده و این جنایت در اثر اقدام آمریکایی ها در فروش انبوه سلاح به رژیم سعودی رخ داده که جای تامل عمیق دارد.

  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر