< سیف و دغدغه ها؟ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

سیف و دغدغه ها؟ :: (معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

دبیر خانه جدید همایش معلم جاوید- اصفهان - میدان قدس - خیابان ابن سینا- پشت بیمارستان امین - آستان درب امام

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

محور فراخوان مقالات ومسابقه انشاء نویسی اعلام شد-برای پوستر طرح بدهید- فامه ام ابیها

آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir/ کانال تلگرام: @moalemejavid/ کانال سروش: معلم جاوید

(معلم جاوید (طرح مطالعاتی شهید مطهری

پوستر فراخوان همایش معلم جاوید -
با 09138109484 از ساعت 19 الی 22 تماس بگیرید.

نماهنگ تصویری/ فرم /پوستر همایش هم روی از روی محل منو دانلود کنید
آدرس :www.moalemejavid1@chmai.ir
کانال تلگرام: @moalemejavid
کانل سروش: معلم جاوید



آهنگ
آهنگ اول:
..ی...
آهنگ دوم:
ی...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
ملازمان حرم 313

حرف دل

سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
معبر سایبری فندرسک


استخاره آنلاین با قرآن کریم

['entezarezohoor d8'-'entezarezohoorb3'-'nabi'-'bnazanin'-'broya'-'byekan'-'btraffic'-'bbcnassim']

سوپر کد مرجع کد و قالب های زیبا

گردا سایبری خیبر

Google Pagerank, SEO tools images/bjrzvdqp1

مرجع معرفی و نقد معارف آیین یهود، مبانی صهیونیسم و سیاست های ضداسلامی فرق و جریان های معاند

پیوندها
همایش
:
:

سیف و دغدغه ها؟

گروه فرهنگی صبح امید | شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ب.ظ

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران، در آغاز گفت: خرسندم که امروز اینجا هستم و در حاشیه نشست صندوق بین المللی پول-بانک جهانی در بهار این گفتگو را انجام می‌دهیم. اجازه دهید نخست از شورای روابط خارجی به خاطر برنامه خوب برای این نشست تشکر کنم. من به صورت خلاصه برای شما به بررسی اجمالی تحولات اقتصادی ومالی در ایران، پیشرفت حاصل شده برای تقویت انعطاف پذیری در اقتصاد ما می‌پردازم. من همچنین چالش‌های پیش رویمان را در فضای پسا تحریم بیان می‌کنم که نیاز است برای حرکت به سمت جلو حل شود.

 

وی گفت: پس از مذاکرات فشرده میان ایران و پنج به علاوه یک که از ژانویه ۲۰۱۶ با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک به اجرا درآمد، دوره جدیدی برای اقتصاد ایران و روابط این کشور با بقیه در جهان به وجود آمده است. ما به نوبه خود علاوه بر کار بر روی رفع اثرات منفی تحریم‌ها از طریق انعطاف پذیری بیشتر اقتصاد، تلاش کردیم اطمینان یابیم که برای پاسخ به سرمایه گذاری و تجارت فزاینده پس از برداشته شدن تحریم‌ها در موضع بهتری قرار داشته باشیمسیف: باید به بانک‌های خارجی درباره سرمایه‌گذاری در ایران اطمینان داده شود

رئیس بانک مرکزی افزود: سیستم بانکداری ما با سابقه نه دهه و مکاتبات گسترده و روابط مالی با بسیاری از بانک‌های آسیایی و اروپایی در دهه‌های کنونی و حتی بانک‌های آمریکایی تا قبل از ۱۹۹۵ تجربه و تخصص قوی دارد. این به معنای آن نیست که سیستم بانکداری ما با چالش‌های بسیاری مواجه نیست بلکه مواجه است و ما در حال رفع آن‌ها هستیم. 
سیف در ادامه گفت: بانک‌های ایرانی در خارج مشمول نظارت شدید در داخل و ناظران در داخل هستند. در حالی که کاهش معاملات مالی بین المللی بین بانک‌های ایران و خارجی بر خدمات دهی تاثیر معکوس گذاشته است، بانک مرکزی در حال تقویت مقررات و نظارت برای اطمینان از مدیریت مناسب ریسک در بانک‌ها و تبعیت از استانداردهای بین المللی از جمله استانداردهای راهبری شرکتی، مقابله با پولشویی و مقررات سرمایه و نقدینگی تعیین شده از طرف کمیته بازل است. علاوه بر این، بانک‌های ایران به صورت فزاینده در حال آماده کردن اظهارنامه مالی خود براساس استانداردهای گزارش دهی مالی بین المللی هستند. 
وی سیف ادامه داد: ما همچنین افزایش چارچوب مقابله با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم از طریق بهبود سیاست‌ها و فرایندهای کی وای سی (مشتری خود را ب‌شناس) در اولویت بالایی قرار داده‌ایم تا درباره پیشگیری از جرایم مالی و تسهیل پیوستن دوباره بانکداری ایرانی به اقتصاد جهانی اطمینان یابیم. 
رئیس بانک مرکزی ایران اضافه کرد: من مطمئن هستم بسیاری از شما درباره پتانسیل اقتصادی ایران با جمعیت هشتاد میلیونی، با نیروی کار جوان و تحصیلکرده و گروه‌های کارآفرین آگاه هستید. اقتصاد ایران همچنین برخوردار از منابع وسیع نفت و گاز است که هجدهمین تولید ناخالص ملی را برحسب برابری قدرت خرید در سطح جهان دارا است. اقتصاد یک تریلیون و چهارصد میلیارد دلاری ایران متنوع و از پایگاه صنعتی داخلی گسترده برخوردار است.
سیف در ادامه اظهاراتش گفت: اجازه دهید به آنچه که از سه ماه گذشته از تاریخ اجرای برنامه جامع اقدام مشترک روی داده است، نگاه اجمالی داشته باشم: تقریبا هیچ چیزی اتفاق نیافتاده است. براساس برنامه جامع اقدام مشترک، اتحادیه اروپا و آمریکا متعهد شدند تمام اقدامات لازم اداری و قانونی را برای اطمینان از برداشتن موفقیت آمیز و موثر تحریم‌ها بردارند تا بتواند موجب بازگشت دوباره ایران به بازارهای بین المللی شود. 
وی افزود: ما نمی‌توانیم از وجوه مسدود شده در خارج از کشور استفاده کنیم. در این زمینه، تلاش‌های جدی از طرف شرکای ما برای کارساز بودن برنامه جامع اقدام مشترک انجام شد. از دیدگاه من، آن‌ها به الزامات خود عمل نکرده‌اند. اگر به گفته شرکای ما رفتار ما مانع از تعامل بانک‌های بین المللی با ما می‌شود، آن‌ها قبل از امضا برنامه جامع اقدام مشترک کاملا از رفتار ما راضی بودند. ما رفتار خود را تغییر نداده‌ایم. آن‌ها آن را فقط به خاطر عمل ما به تعهدات خود امضا کردند و براین اساس ایران مسئول در چیزی شناخته نشد. این حرف‌ها نادرست است. 
رئیس بانک مرکزی ایران افرود: اگر قرار است تماس‌های رودرو بیشتری با بانک‌های بین المللی صورت گیرد باید به آن‌ها اطمینان داده شود که به خاطر کار در ایران جریمه نمی‌شوند، اگر معنایش این است که تغییراتی در قوانین و مقررات برای دسترسی به سیستم مالی آمریکا انجام شد، اجازه دهید یوترن (نقل و انتقالات بااستفاده از بانک‌های خارجی) در جایی که نیاز است، انجام شود. آن‌ها نیاز است این کار را انجام دهند در غیر این صورت برنامه جامع اقدام مشترک مفهوم خود را از دست خواهد داد.
مجری برنامه شورای روابط خارجی آمریکا پرسید: آیا تحریم‌ها، ایران را به میز چانه زنی هسته‌ای آورد؟ 
ولی الله سیف گفت: به نظر می‌رسد که نوعی درک نادرست در این زمینه وجود. عملکرد اقتصادی ایران به خصوص در دو سال گذشته به صورت واضح نشان می‌دهد که ایران هرگز در شرایط بد اقتصادی نبوده است. من فکر می‌کنم دو مسئله سوء مدیریت در گذشته و تحریم‌ها با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود. من این حقیقت را انکار نمی‌کنم که تحریم‌ها هزینه برای اقتصاد ما داشته است، اما حقیقت این است که در دو سال ونیم گذشته دستاورد اقتصادی ما به صورت صریح نشان می‌دهد که ما هرگز در شرایط بد اقتصادی نبوده‌ایم. 
ولی الله سیف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه «آیا این امکان وجود دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از اقتصاد کلی جدا کرد،» گفت: به نظر می‌رسد در اینجا مقداری اغراق شده است. سرمایه گذاری خارجی باید بصیرت و توانایی شناسایی طرف مقابل خود را داشته باشد و این کاملا امکان پذیر است. شما می‌توانید سرویس‌های موجود در کشور را خریداری کنید. شرکت‌های مختلف و شرکت‌های معتبر هستند که می‌توانند خدمات شناخت مشتری را ارائه کنند. 
مجری پرسید: آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران باید به دلار آمریکا دسترسی داشته باشد؟ به عبارت دیگر اگر به ایران دسترسی به دلار آمریکا، نقل و انتقالات یوترن (خدمات از طریق بانک خارجی) داده شود، آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مجاز است بخشی از آن باشد (دسترسی به دلار داده شود)؟ 
رئیس بانک مرکزی ایران گفت: خدماتی که ما در جامعه فراهم می‌کنیم می‌تواند مورد استفاده هر کسی قرار گیرد و البته شما می‌توانید اطلاعات بدست آورید. آنچه که ما از آن صحبت می‌کنیم درباره بانک‌ها است که می‌تواند به ما در تبدیل ارزهای مختلف و دسترسی به سرویس‌های مالی در آمریکا کمک خواهد کرد. طوری که شما بتوانید یک ارز را به ارز دیگر تبدیل کنید و یک نقل و انتقال صورت گیرد. این بانک‌ها متعهد به فراهم کردن خدمات برای شرکای خارجی خود و اطمینان یافتن نیز هستند. 
مجری پرسید اکنون که ایران و پنج به علاوه یک به توافق رسیدند که ایران برنامه صلح آمیز هسته‌ای داشته باشد. ایران چگونه می‌تواند از منابع در دسترس استفاده کند. هزینه برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران به صورت سالانه چقدر است؟ 
ولی الله سیف گفت: اینکه ما چقدر در فعالیت‌های مختلف هزینه می‌کنیم، مسئله‌ای است که من نمی‌توانم به شما آمار بدهم، اما می‌دانید که هر کشوری تصمیماتی براساس اولویت خود می‌گیرد و براساس آن سرمایه گذاری می‌کند. این فعالیت‌های مجاز است. در زمینه برنامه صلح آمیز هسته‌ای، ما این حق را داریم و این نیاز هر کشوری است تا آینده بهتری را برای خود فراهم کند و به صورت کامل از منابع بالقوه خود و استعدادهای داخلی خود بهره‌مند گردد. 
وی در اینباره افزود: ما شاهد رشد داعش هستیم و کشورهایی هستند که موجب رشد داعش شدند تا این شرارت‌ها را انجام دهد. داعش در حال کشتن شهروندان بیگناه، زنان و کودکان است. این‌ها مسائلی است که شما شاهد آن هستید. چه کسی مسئول آن است؟ پرسش این است که ایران چگونه می‌تواند تضمین داشته باشد که هدف بعدی نیست و اگر ایران هدف تهاجم قرار گیرد، چه کسی قرار است از ایران محافظت کند؟ چه کسی در حال حاضر از یمن محافظت می‌کند؟ نکته این است که ایران براساس تجربه و تاریخ به این نتیجه رسیده است که ما باید به توانمندی خود متکی باشیم. توانمندی که می‌تواند برای اهداف دفاعی، دفاع در برابر هر نوع تهاجم مورد استفاده قرار گیرد.
سیف در پاسخ به پرسشی که ایران چقدر در برنامه هسته ای‌اش سرمایه گذاری کرده است، گفت: این سوالی است که جوابی برای آن ندارم اما قطعاً ما سرمایه گذاری در این زمینه داشته‌ایم و البته این تلاش، ارزشمند بوده است. ایران می‌خواست در مسیر درست قدم بردارد اما کسی با آن همکاری نکرد. از این رو ایران مجبور بود به منابع داخلی خود اتکاء کند. ایران وارد مسیر شد اما متأسفانه با سوء تفاهمات زیادی احاطه شد. 
مجری در ادامه پرسید: در دوره تحریم‌ها، مشخص بود که برخی کشور‌ها به ایران کمک می‌کنند. آیا چین بیشترین کمک را می‌کرد یا دیگر کشور‌ها مثل روسیه بازیگر اصلی بودند؟ 
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ گفت: ایران با کشورهای زیادی روابط اقتصادی دارد. کشورهای دیگر نیز روابط مثبت تجاری با ایران داشتند. آن‌ها به همکاری خود با ایران ادامه دادند. چین یکی از آن‌ها بود، روسیه یکی از آن‌ها بود. برخی دیگر کشور‌ها نیز با ایران همکاری کردند. این چیزی را تغییر نمی‌دهد. 
مجری در ادامه سوال کرد: سوال دیگر من درباره کره شمالی است. آیا تحریم، کره شمالی را متوقف می‌کند؟ شما تجربه زیادی در خصوص نحوه عملکرد تحریم دارید. آیا تحریم، برنامه هسته‌ای کره شمالی را متوقف خواهد کرد؟ 
سیف در پاسخ گفت: در خصوص ایران به شما گفتم تحریم‌ها هیچ تاثیری بر دیدگاه ما نداشت و تحریم‌ها برای مردم ما پرهزینه بود. 
به نظر من تحریم هرگز جواب نمی‌دهد و به دوره مدرن کنونی تعلق ندارد. من از کره شمالی خبر ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقی برایش می‌افتد، اما فکر می‌کنم اگر کره شمالی به شیوه ما عمل کند، سر پا باقی می‌ماند و می‌تواند اقتصادش را اداره کند. 
وی افزود: تحریم، تاثیر تعیین کننده ندارد و فقط به مردم فشار وارد می‌کند و مسیر سیاست را تغییر نمی‌دهد. تحریم فقط هزینه‌های خاص به وجود می‌آورد و فضا برای فساد و عدم شفافیت ایجاد می‌کند.
  • گروه فرهنگی صبح امید

کد ِکج شدَنِ تَصآویر